Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Da var sesong 2027/2028 fullført med Newcastle, og oppsigelsen levert etter endelig å ha vunnet det som er å vinne den siste sesongen. Så var det rett ut i hovedmenyen for å slette saven, så jeg skal klare å konsentrere meg fullt om et nytt lag. ^^ Forslag til lag forresten? Har såvidt prøvd meg med Wolfsburg nå, men er ikke overbegeistra for Bundesligaen på FM.

Til dere som sesong etter sesong klarer å vinne alt nesten uten å tape; laster dere ned taktikker som andre har laget eller ordner dere den taktiske biten selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en meget god spiller i alder av 16 år. Scorte i første kamp for A-laget.

Han bør du trene til ving. Avslutningene hans er svake i forhold til hva en spiss bør ha. Han har selvfølgelig masse tid til å trene de opp, men han er jo allerede en god ving.

Enormt talent, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Tviler på at det blir høyere enn ca. 15 uansett. Innleggene, dribleferdighetene og teknikken er allerede såpass høyt at du kan få de helt i toppsjiktet med litt arbeid. Han er den fødte ving og har allerede 12+ i alle ferdighetene en ving trenger, mens spilleforståelsen og avslutningene ser litt for svake ut pr. nå.

Han blir god uansett, men jeg tror du får ut potensialet bedre hvis du omskolerer han.

Lenke til kommentar

Da var sesong 2027/2028 fullført med Newcastle, og oppsigelsen levert etter endelig å ha vunnet det som er å vinne den siste sesongen. Så var det rett ut i hovedmenyen for å slette saven, så jeg skal klare å konsentrere meg fullt om et nytt lag. ^^ Forslag til lag forresten? Har såvidt prøvd meg med Wolfsburg nå, men er ikke overbegeistra for Bundesligaen på FM.

Til dere som sesong etter sesong klarer å vinne alt nesten uten å tape; laster dere ned taktikker som andre har laget eller ordner dere den taktiske biten selv?

Hvorfor gi opp en karriere du tydeligvis har hatt så mye moro med?

Selv driver jeg på med Aston Villa. Er i ses 5. Vant PL i sesong 3 og 4, leder denne sesongen, men er hard fight med Arsenal. Spiller med taktikk jeg har laget selv, noe annet blir ikke moro for meg. Usannsynlige taktikker som noen har lastet opp på FMNorge er ikke gøy, etter min mening. Spiller forøvrig med denne formasjonen:

Keeper

Back - stopper - stopper - back

DM ----

---- SM

Off Ving ---------------- Off ving

spiss - spiss

Lenke til kommentar

Enig med deg i at spillet er mye morsommere hvis man spiller med taktikker man har laget selv. Har en 4-5-1-formasjon med offensive vinger, en standard 4-4-2 og en 4-4-2-diamant jeg varierer mellom, avhengig av motstand, form og skader i laget.

Grunnen til at jeg ga meg på den saven var at jeg rett og slett var smålei laget (har omtrent utelukkende spilt på den saven siden jeg kjøpte FM11), også er det ikke helt samme når det kun er regens og alle de virkelig spillerne har lagt opp. Tenkte også det kunne være greit å prøve seg i en ny liga, selv om jeg erfaringsmessig liker aller best å spille i England.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hah. FM2011 har i alle fall sans for Drama. Frigg har hele året slitt litt. Rafinha har vært litt skadet, og ikke funnet målmaskene så ofte. Men jeg kjørte nå på med han. Så er det et nytt styre som tar over Molde, og av en eller annen merkverdig grunn er det meg de har lyst på til manager. Jeg tenkte at jeg for moro skyld bare kunne se hvor mye jeg kunne presse dem på lønn, men de gikk jo med på en temmelig kurant lønn. Og jeg har et problem: jeg klarer ikke bare si nei.

Så de ansatte da meg som ny manager for Molde (det kommer til å gå i dass, men det er nå en annen sak) på slutten av sesongen (1. desember). Siste lag jeg spiller mot som manager for Frigg er nettopp Moille. Og vi rundjuler dem noe så inni. Rafinha slår til med 5 mål i kampen, klarer å utløse sin bonus etter 15 mål og så videre. Vi vinner 6-1 mot et lag som vi tidligere har slitt voldsomt mot.

Edit: den påfølgende Ukens Mål i Tippeligaen har Rafinha sine mål på alle tre plassene.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Har rykket opp til League 2 med York nå, og kastet ut over 10 spillere som var søppel. Noen gode spillere som er tilgjengelig på free transfer, eller billige god espillere? Trenger ny keeper, venstreback/venstrekant, midtbanespiller og en spiss. Har ca. 2 millioner kroner.

Lenke til kommentar

Når jeg spiller med lag nedover i divisjonene i England prøver jeg å ha så mange speidere som mulig ute, og benytte meg av rådene de kommer med, i tillegg til backroom advice hver 14. dag. Tror det er realismen med det som gjør at jeg foretrekker det slik. Første sesong i AFC Wimbledon har jeg skaffet meg Terry Dixon og Andy van der Meyde på free transfer som glatt holder League 2-nivå om jeg ikke skulle avslutte sesongen elendig.

Lån fra PL er en billig måte å skaffe seg et par gode spillere for året.

Lenke til kommentar

Når jeg spiller med lag nedover i divisjonene i England prøver jeg å ha så mange speidere som mulig ute, og benytte meg av rådene de kommer med, i tillegg til backroom advice hver 14. dag. Tror det er realismen med det som gjør at jeg foretrekker det slik. Første sesong i AFC Wimbledon har jeg skaffet meg Terry Dixon og Andy van der Meyde på free transfer som glatt holder League 2-nivå om jeg ikke skulle avslutte sesongen elendig.

Lån fra PL er en billig måte å skaffe seg et par gode spillere for året.

Jeg regner med at dette er noe alle vet, men det er absolutt nyttig å spørre styret om å få utvide speiderområdet. Nede i divisjonen der får jeg som regel ja, og om jeg ikke får ja, så hjelper det ofte å si noe slikt som at klubben vil havne i bakleksa hvis ikke. Eneste gangen jeg har støtt på et vanskelig styre var i det gamet jeg har nå, i Norge, med Molde. Vi kan ikke utvide speiderområdet, men når jeg var Frigg kunne jeg etter et par forespørsler speide over hele verden. I 2. divisjon.

Jeg har hatt litt problemer med å låne spillere fra PL når jeg spiller lengst nede i divisjonene i England, men det er nok mest fordi at jeg velger som regel de klubben med minst forventninger til, noe som, betyr at omdømmet deres omtrent er ikke-eksisterende. Og da vil jo de færreste spillere gå der på lån.

Lenke til kommentar

Når man først har kommet seg opp til League 2 så tilsier mine erfaringer at ryktet til klubben er bedret nok til at man bør greie å skaffe seg et par spillere fra PL på lån som vil være stjerner i League 2.

Å utvide speiderområdet kan bety mye om man tillater seg å bruke utenlandske talenter, og når jeg tenker meg om er det vel de færreste som gidder å bry seg om å ha engelskmenn på laget om man får bedre og billigere spillere utenfra. :)

Lenke til kommentar

Når man først har kommet seg opp til League 2 så tilsier mine erfaringer at ryktet til klubben er bedret nok til at man bør greie å skaffe seg et par spillere fra PL på lån som vil være stjerner i League 2.

Å utvide speiderområdet kan bety mye om man tillater seg å bruke utenlandske talenter, og når jeg tenker meg om er det vel de færreste som gidder å bry seg om å ha engelskmenn på laget om man får bedre og billigere spillere utenfra. :)

Det har du nok rett i. Jeg tenker mest på om du begynner helt nede i Blue Square South/north jeg. Det er det jeg pleier å gjøre. Det er også helt klart at om man kjører et kun engelsk game med kun engelske spillere så henter du dem ikke utifra, men jeg har kommet til at det er utrolig lite god talentmat tilgjengelig på det engelske markedet. Jeg fant en gang for lenge siden en solid midtbanespoilelr fra Wales, men utover det? Ikke mye.

Men en ting jeg ikke skjønner er: Fm2011 er jo utrolig nazi på dette med work permits, de skal ha landskamper og så videre; hvorfor er det likevel så at om man starter et game så ser man titt og ofte ikke-EU spillere på lag helt ned i Blue Square? Har sett både nigerianere, ghanesere, japanere og flere andre nasjonaliteter. Ingen av dem med en annen nasjonalitet eller landskamper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...