Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Sett prematch preparation til offensive movement? Skaff deg bedre trenere i kategorien attacking og shooting? Gi spissene/offensive midtbaner avslutninger som personlig treningsfokus?

 

Mye som kan gjøres med måltørker... :)

 

Also: Prematch teamtalk har som jeg har nevnt sykt mye å si.

Attacking og shooting har begge 4 stjerner. Prematch har jeg blandet på, men flyttes. Scorer forsåvidt mye mål, men det er så sinnsykt opp og ned. Har scoret mer enn to mål i snitt, 49 på 21 kamper i snitt. Men problemet er heller at av og til er jeg uheldig, og da er motstanderen ekstra heldig. Ville ikke kalt det måltørker, bare kollaps i perioder. Spiller bra en 5 kamper, så dårlig en 3-4 kamper.

 

Som sagt vant jeg akkurat 6-2 etter denne Freiburg kampen. Merkelig.

Endret av cFc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo også en ting å syte for.

 

 

 

 

Hadde en morsom opplevelse som nesten ga meg litt dårlig samvittighet her. Kom opp mot St. Pauli i den 30. ligakampen, så ble jeg bedt på prematch om å gå ut og advare mot en spiller i neste kamp, problemet var jo at denne spilleren var helt hinsides dårlig så det gadd jeg ikke. Jeg så heller på den spilleren som hadde best form for øyeblikket, og ville advare mot den karen. Men når jeg gikk inn der kunne jeg kun "declare weakest player" e.l., noe jeg ikke visste gikk ann. Så jeg valgte jo den med dårligst form, og sa at denne karen var det svakeste punktet på laget. Karen får 5.9 da jeg vinner 4-0 (dog flere som fikk 5.7). Etter kampen kommer det visst kommentarer fra flere "pundits" om at hans tilstedeværelse kan være en byrde for laget og at laget burde finne noen andre å spille istede. Føler jeg startet en liten mobbekampanje der i grunn. laugh.gif

 

 

 

4 kamper igjen av sesongen da, og jeg skal møte 5., 6. og 7. plassen i de tre neste får jeg får møte et lag på nedrykksplass.Jeg leder med tre poeng og har god klaring på målforskjell. Desverre ble min beste spiller, Ribery, skadet i to uker som gjør at han mister de to neste kampene. Så venter Leverkusen, som ligger på 2. plass i cupen. Går alt bra vinner jeg ligaen og slår Leverkusen som ender på 2. plass i cupen. Går alt skeis så er det noe som ender opp med å flyge inn i veggen.

 

Første kamp er Dortmundt borte. Jeg gjør som så ofte, slipper inn et tidlig mål. Men rett før pause får jeg en bissar straffe. Robben tar et frispark, og skyter ballen langt langt over og ut på siden. Men inni feltet taklet likevel en dortmund idiot-forsvarer en av spillerne mine, og Robben putter sikkert på den følgende straffen. Helt i hundre da jeg kan gå inn til pause med 1-1. I det 47. minutt etter pause får jeg corner, Robben legger på første der Otamendi, som hadde spillt svakt i 1. omgang og jeg hadde bedt om å "prove a point", kommer og header ballen knallhardt mellom stolpe og keeper, og 2-1. Tilbake i 3 poengs ledelse .Kamper bølger litt fram og tilbake, men jeg har klart størst sjangser. I det 62. minutt putter Olic sitt 19. mål for sesongen da han får en nydelig stikker fra Robben på en kontring og her helt gjennom. Dog putter de på corner, i det 75 minutt. Jeg blir en smule nervøs. Hjelper ikke at Olic bommer to ganger alene med keeper iløpet av 10 min. Men det som hjelper er Otamendis andre på corner. 5 minutt seinere kommer kampens store drama! Jeg får min andre straffe, og Otamendi, i klar strid med instruks, går fram for å ta straffen. Gutten vil ha sitt første og mest sannsynlig siste hattrick. Han løper, skyter, bommer..... Jaja ikke så rart da han har 7 i penalties. kampen ender 4-2, og jeg må ha to poeng tap inkludert et tap for å ikke ta gullet.

 

Både Schweinsteiger og Buyten, min klippe på midtbanen og min erfarne stopper, har fått 5 gule kort. Samtidig er Ribery skadet så da blir det en kronisk dårlig Kroos på Acm og en uvant Tymoschuck på MCL i en avgjørende kamp.

 

Neste kamp mot Køln gikk greit. Olic scorte 2, da jeg vant 2-0. Meget enkelt. Desverre ble også storscoreren skadet og det blir den slu reven Klose som får være spydspiss i de siste kampene.

To siste kamper er Stuttgart og Gladbach. Trenger 3 poeng for å vinne ligaen.. Grei skuring forhåpentligvis.

 

Men..Stuttgart åpner med mål i det 27 minutt. Da jeg savner mine to beste offansive spillere atm, Olic og Ribery, blir det vanskelig å bryte gjennom. Men å snu en kamp har jeg gjort 3 ganger på de siste 7 kamper, så optimismen rår. Men når jeg mot spillets gang slipper inn enda et, og Gonzales klipper ned en motspiller med tofot og får marsjordre, så ser det heller dårlig ut....Så det blir mot Gladbach det skal stå om seieren. Desverre spiller jeg slik at jeg trenger en kjapp spiss. Klose er treig, så jeg fokuserer spillet rundt kantene heller enn opp på ham. Kampen går i gang greit, og jeg dominerer. Hvem andre enn Schweinsteiger er rette mannen for å skaffe gullet? Han putter etter 18 minutter, før han tre minutter etter legger opp til gamlefar Klose som slår keeperen i hodeduell (!) og scorer nr 2. Ligagullet ser sikkert ut atm med to poeng klaring til leverkusen. Tredje målet kommer som selvmål etter skudd fra Muller inn i stang og via keeper før nok et selvmål i det 44. min. 4-0 til pause og jeg kan lukte gull. Klose legger opp til 5-0 etter pause via keeperen som for andre gang roter et stangskudd inn i mål laugh.gif Skjønner godt at de rykket ned med denne karen i mål. Mer merkelig ting skjer. Martin Stranzl lager frispark mot meg, og blir skadet i samme sleng. Han blir "called over" av dommerne, men først tar han turen ut på sidelinja i 2-3 minutter og alle står og venter på karen. Så kommer han innpå, går bort til dommeren og får rødt kort! Relativt meningsløs venting kan man si. En merkelig avslutning på ligaen. 5 mål, derav tre selvmål og et merkelig rødt kort. Ligagull iallefall. Skal feires, men først cupfinale!

 

Som da gikk i boks! Veldig jevn og vanskelig finale, men til slutt ble the double sikret. 0-1 av Olic helt på tampen da jeg begynte å forberede meg på å finne de beste straffeskytterne på benken.

 

 

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Startet en ny save med United for noen dager siden, med en sommerupdate database jeg fant ett sted.

 

Kommet til Feb , topper PL, møter Barca i første utslagsrunde i CL, er i Ligacup finalen og i dette tidspunkt husker jeg ikke akkurat hvordan jeg lå ann i FA cupen :p

 

Må si meg imponert over De Gea, stabil og god og er vel den første keeperen jeg har noen gang på pasningsprosent oversikten så vidt jeg vet :p

 

BarclaysPremierLeagueStatistikker_Spillerstatistikker.png

Lenke til kommentar

Skulle til å spørre hvorfor du spilte med Cleverly, men ser at det var et lurt valg.

 

 

Han og Jones spiller faktisk veldig ofte, Cleverly er vel oppe i 5-7 mål denne sesongen nå.

 

Har kjøpt Sneijder, han spiller normalt i den posisjonen men han er ikke tilgjengelig i CL ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...