Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Jævlig bittert.

Ryker på straffekonk mot United i CL kvartfinale. Så leder jeg ligaen med 1 p foran siste kamp, som er borte mot United. En real seriefinale. Og der taper jeg 4-2. Jaja, andre plass er heller ikke så ille, men fortsatt jævelig kjipt.

3 sesonger ferdig.

4 plass.

1 plass.

2 plass.

Enda ikke vunnet noe cupper, kun ligacup og CS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk! Har en vanskelig seriestart i Adeccoligaen der jeg møter Fredrikstad og Kongsvinger. Taper begge, dog nærme med uavgjort mot Fredrikstad (2-3). Så er det Sandefjord hjemme og vinner en herlig 3-2 seier. Skulle kanskje hatt flere mål, ettersom 3 skudd gikk tverr ut!

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lenge jer er nødt til å overleve i Adecco for å kunne få proff lisens?

Dette er ikke et spørsmål om tid, men om økonomi. Om du bruker alle pengene du tjener og har en dårlig økonomi vil du heller aldri få proff lisens, så som semi-pro klubb er det ofte viktig å etablere seg og være forsiktig med hva du gjør. Som regel, uten at du gjør "store" overganger eller bruker mye penger på andre måter, vil du få proff lisesns vist du havner på kvalikk plass eller topp 5 etter 1 sesongen. Fikk iallefall proff lisens etter jeg havnet på 4 plass med Løv-ham første sesongen min på FM10.

Kom på en 10. plass med Blackburn Rovers i min første sesong, noe som var målet mitt å gjøre også. Men takket være at jeg vant ligacupen, blir det europa neste sesong også :new_woot:

Europa fra ligacup? Er vell FA cupen som gir det? Hvem stjal du plassen fra anyways? :p

Har startet opp en kariere der jeg har tidligerre erfaring som hobby spiller, som i virkeligheten, og uten jobb. Skal se hvordan det går. Kommer til å bli mange sesonger på den, men jeg spille litt mer på brann saven min først :) Vinner ganske enkelt tippeligaen denne sesongen tror jeg. Mistet Huseklepp i juli og mister Solli og Sævarsson i januar, men får Høgli om noen dager in game. Trenger btw råd til en god spiss. Har transfermiddler på ca 35 mill atm.

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lenge jer er nødt til å overleve i Adecco for å kunne få proff lisens?

Dette er ikke et spørsmål om tid, men om økonomi. Om du bruker alle pengene du tjener og har en dårlig økonomi vil du heller aldri få proff lisens, så som semi-pro klubb er det ofte viktig å etablere seg og være forsiktig med hva du gjør. Som regel, uten at du gjør "store" overganger eller bruker mye penger på andre måter, vil du få proff lisesns vist du havner på kvalikk plass eller topp 5 etter 1 sesongen. Fikk iallefall proff lisens etter jeg havnet på 4 plass med Løv-ham første sesongen min på FM10.

Kom på en 10. plass med Blackburn Rovers i min første sesong, noe som var målet mitt å gjøre også. Men takket være at jeg vant ligacupen, blir det europa neste sesong også :new_woot:

Europa fra ligacup? Er vell FA cupen som gir det? Hvem stjal du plassen fra anyways? :p

Har startet opp en kariere der jeg har tidligerre erfaring som hobby spiller, som i virkeligheten, og uten jobb. Skal se hvordan det går. Kommer til å bli mange sesonger på den, men jeg spille litt mer på brann saven min først :) Vinner ganske enkelt tippeligaen denne sesongen tror jeg. Mistet Huseklepp i juli og mister Solli og Sævarsson i januar, men får Høgli om noen dager in game. Trenger btw råd til en god spiss. Har transfermiddler på ca 35 mill atm.

Dessverre er økonomien i Vidar ganske skakkgjørt :p Måtte bruke over 8 mill på varmekabler før sesongen startet, og spiller fortsatt på midjord som er Brodd sin hjemmebane :/

Jeg er uansett 39 000 under lønnsbudsjettet, så hvis overlever et par sesonger i Adecco så blir nok forhåpentligvis økonomien snudd om. Er Vidar ekstra heldig, blir de kjøpt opp :D Har ingen lån heller så..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hva faen er dette for noe tull? Her bruker jeg masse tid på førsesongsforberedelser, og rett foran første treningskamp finner jeg ut at alle franskemennene som var med i VM-troppen (Sagna, Clichy, Diabgy etc) er "Banned for one international match (Misconduct)". Når jeg prøver å sette de inn på laget, står det at de er utilgjengelige... Bug?!?!

Fulgte du ikke med på VM? De låste seg inne i bussen sin og nekta å høre på treneren sin. Slikt får konsekvenser vettu.

EDIT: Jeg driver for øyeblikket å kjemper om opprykk til Adecco som raufoss, eneste hinder er Tromsdalen som ligger ett poeng foran :hrm:

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Fulgte du ikke med på VM? De låste seg inne i bussen sin og nekta å høre på treneren sin. Slikt får konsekvenser vettu.

EDIT: Jeg driver for øyeblikket å kjemper om opprykk til Adecco som raufoss, eneste hinder er Tromsdalen som ligger ett poeng foran :hrm:

Tromsdalen er noen jævler første sesongen :) Merket det med Vidar første sesongen. Tromsdalen har klart å etablere seg som et midt på treet lag her også..hmm

Lenke til kommentar

Hvor er det man finner trenere man kan kjøpe/signere?

edit: fant ut av dette^

Og hvorfor får jeg ikke større overgangsbudsjett når jeg har solgt 2 spillere for 10 mill tilsammen (leder IK Start)... Har litt over 1 mill i overgangsbudsjett men jeg får ikkenoe mer selvom jeg har skaffet masse inntekter gjennom salg og treningskamper.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Hvor er det man finner trenere man kan kjøpe/signere?

edit: fant ut av dette^

Og hvorfor får jeg ikke større overgangsbudsjett når jeg har solgt 2 spillere for 10 mill tilsammen (leder IK Start)... Har litt over 1 mill i overgangsbudsjett men jeg får ikkenoe mer selvom jeg har skaffet masse inntekter gjennom salg og treningskamper.

De har sikkert gjeld som de må betale ned. Derfor tar de fra overgangspengene som kommer inn.

Lenke til kommentar

Startet 4 sesongen nå.

Reina

Johnson - Shawcross - Wilson - Criscito

Sanchez - Wilshere/Gerrard - Shelvey/Meireles - Di Maria

Lukaku - Torres

Slik vil nok startelveren se ut fremover. Er på tide å gi de unge sjansen, da både Meireles og Gerrard begynner å kjenne årene. Spesielt Gerrard. Ser ut som jeg må gi slipp på han etter denne sesongen, da han vil ha enda mer lønn for å signere en ny kontrakt, og det skjer ikke. Håper han tar til fornuft og gjør som Carragher etterhvert, og går drastisk ned i lønn.

Ellers ser backupen min slik ut :

Asenjo, Galeano, Papastathopoulos, Llorente, Carra, Rossi, Cairney, Atila Turan, Afellay,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...