Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner det ikke. Alle bruker Lukaku. Har hatt han siden sesong èn, nå er jeg på tur til å starte 15/16 sesongen. Enten er han skadet, eller så er han ute av form. Og om han finner målformen så kan du banne på at han blir skadet igjen. Akkurat nå er han skadet i fem måneder.

 

Jaja. Vant endelig ligaen med Tottenham da og kom til finalen mot Arsenal, ble ettmålstap. Solgte Modric for 170mill, hadde igjen ett år på kontrakta og nærmet seg 30-år. Var rett og slett ikke villig til å gi han over millionen i uka.

 

Prøvde å hente Kaka da, 33-år gammel, Madrid har transferlistet han for 16mill, likevel krever han nærmere 2mill i ukelønn. Samme med Aaron Ramsay som spiller for Bolton. Han ville ha 1,650mill i uka.

Lenke til kommentar

Da ble det endelig CL gull, mot et deffansivt (!) Barcelona, som spilte 4141 av alle formasjoner. Jeg dominerte ballbesittelsen og hadde klart flest sjangser. Barca scorte først dog, på langskudd.. Men så kom Neymar med sitt 25. mål for sesongen, før Coutinho avgjorde etter å ha erstattet Navas med sitt 10. mål for sesongen. For de interesserte, Terry kom inn i det 117. minutt og har da CL gull på CV'en sin! Flott for 34-åringen. Da han har 8 i acc & pace, så jeg meg nødt til å spille med en ekstra sweeper mens han var på banen. Great success.

 

 

 

 

Lukaku har vært litt opp og ned, men sjelden skadet. Skåret 18-25 mål totalt i tre siste sesongene. Men tenker å legge om neste sesong, og flytte Neymar opp som spiss. Problemet er at jeg har Navas, og han kan stort sett kun spille kant. Da må jeg ha en ny venstrekant. Altså må jeg spille med to kanter og to spisser. Siden Navas er såpass offansiv funker det dårlig i 41212 med kanter. Så jeg må kanskje ty til 442. Men det er heller dårlig da jeg har en ekstremt sterk midtbanetri i Pastore, Essien, Veloso/Mikel. Jeg får om jeg kan selge Navas før neste sesong, også heller satse på diamond uten kanter. Kjøpet av Navas er nok den ene handlingen som har gjort meg mest handicappet. (Selfølgelig hadde han en kjempe-preseason i år, men ble skadet i 3 måneder i siste friendly)

 

4-3-3 er aktuelt, da jeg kan ha Neymar - Lukaku - Coutinho/Navas samt Pastore - Essien - Veloso.

 

Morsomt Alt-Ctrl. Jeg er i samme sesong. Om en måned (21. juni) flytter jeg inn i 57568 seteren Zola Park! Det må nok feires med ligagull tenker jeg.

 

 

 

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Har selv en ganske sterk midtbane. Spiller med nesten samme taktikk som deg, men det defensive ankeret er flyttet opp som offensiv midtbane. Spilte faktisk med samme formasjon som du gjør tidligere, men fant ut at det passer bedre med 4-2-3-1. Er på tur til å få ny stadion jeg og faktisk, etter å ha mast i en årrekke. Er ikke ferdig før i 2017 da så er en stund til. Får vel 10 000 ekstra seter noe som kommer godt med når en befester posisjonen i toppen av ligaen og stadig kommer langt i CL :)

 

Kort oppsummering av sesongen min.

 

Vinner av Ligacupen

Vinner av PL

Tapende finalist i CL

Diego som jeg hentet gratis fra Wolfsburg ble kåret til sesongens beste kjøp. I tillegg til at to dyre signeringer jeg gjorde viste seg å bli en hit.

 

Kan også nevne at forskjellige spillere for meg vant månedens unge pris hver eneste måned gjennom sesongen, bortsett fra tre måneder. I de fleste hadde jeg spillere på både første, andre og tredjeplass. Lover godt for fremtiden :)

Lenke til kommentar

Utrolig irriterende med den "en spiller utenfor EU"-regelen i Italia. For det første husker jeg ikke alle landene i EU. Tenker jo ikke på at Tyrkia ikke er i EU, så da jeg skulle kjøpe kanskje det største stoppertalentet på spillet fikk jeg han ikke pga jeg hadde kjøpt Araujo like før. FUUU

Lenke til kommentar

Jeg pleier å spille 4-3-3 med editor.

 

Vinner med den i CL.

:dremel:

 

Jeg synes det er respektløst å påstå at jeg spiller med Editor.

 

Det må være lov å være taktisk god å vinne med B-laget sitt 10-2 mot Man U, og spille lange pasninger i et direkte spillesystem i 4-3-3 uten å bruke Editor.

Lenke til kommentar

Det var før. Men følte det ble feil, det ble så kunstig.

 

Men det er helt greit for meg at dere ikke tror meg.

 

Det minst relevante for meg i hele fotballverdenen er andres meninger om meg, der dere ikke har noen beviser for eller i mot.

post-250601-0-56338600-1308752355_thumb.jpg

post-250601-0-47914300-1308752369_thumb.jpg

Endret av Chelsea FC
Lenke til kommentar

Går det an å trene en spiller til lysegrønn på en ny posisjon?

 

Har en 26år gammel M/AMC, lysegrønn på AMC som jeg tilfeldigvis oppdaget hadde oransje på spiss-posisjon. La ikke merke til det først, mulig han alltid har hatt det.

 

Satt han til å trene ny posisjon spiss og bare en god måned etterpå gikk han til mørk-grønn. Håper å få han til lysgrønn, selv om han allerede har attributes som god Advanced Forward som jeg bruker som instruks på den spissplassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...