Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Jeg scorer ikke på cornere og slipper inn haugevis med mål. Første sesong med Brann slapp jeg inn 39 mål, og scoret 4 på cornere. Endte på 2. plass, så det er egentlig små justeringer som skal til for å kjempe i toppen, men om jeg skal hevde meg i Europa...

 

Med "dårligere" lag, ligger dere lavt eller høyt på banen? Det ser ikke ut til at det har noe å si for meg - har ikke merket noen forskjell på hvordan jeg setter opp laget.

 

Kjører en 4-3-1-2 formasjon hvor jeg gjerne bytter til 4-1-3-2 mot bedre lag (flytter den offensive mindtbanespilleren bak de tre sentralt...).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jeg ville satt pris på en ''Takk'' eller ''Bra gjort'' etter rettferdig å vinne 10-2 mot Man U over to kamper.

Hvorfor gidde, når du sier du bruker editor hyppig?

 

Editor er gøy, men jeg satser alltid seriøst med Chelsea, derfor er det ingen forandringer der.

 

Jeg gjorde heller ingen kjøp første sesongen, og stjernespillere og potensielle unggutter var på utlån. Det ble en midtbanetrio av Kalas og McEachran, da jeg spilte 5-2-3 i returkampen.

 

Det ble ikke brukt noen Editor i den kampen, og det vil heller aldri være aktuelt å bruke Editor på Chelsea. Accrington Stanley og Alicante er det annerledes med. Men med Chelsea...

Lenke til kommentar

Jeg scorer ikke på cornere og slipper inn haugevis med mål. Første sesong med Brann slapp jeg inn 39 mål, og scoret 4 på cornere. Endte på 2. plass, så det er egentlig små justeringer som skal til for å kjempe i toppen, men om jeg skal hevde meg i Europa...

 

Med "dårligere" lag, ligger dere lavt eller høyt på banen? Det ser ikke ut til at det har noe å si for meg - har ikke merket noen forskjell på hvordan jeg setter opp laget.

 

Kjører en 4-3-1-2 formasjon hvor jeg gjerne bytter til 4-1-3-2 mot bedre lag (flytter den offensive mindtbanespilleren bak de tre sentralt...).

 

Ok. Dette bør du virkelig prøve:

KP

VVB (Ang) - MS (Stopper) x3 - HVB (Ang)

SM (B-to-B) SM (Playmaker)

VV (støttende) - S - HV (støttende

 

5-2-3

 

Det blir i oppbyggingen 4 på midten, 3 i forsvar en DM en OM og spillere som bytter plass, pluss det offansive med kanter, som også bidrar defensivt.

 

Lange pasninger og direkte og offensive innstillinger på spillere og lag fungerer bra.

 

Pleier å stille: Lav linje, hurtig, bredt.

Lenke til kommentar

Kan være noe det samme med at om du klikker på scrollhjulet over link i Chrome/Firefox er det automatisk "open in new tab".

 

Jeg går fra å vinne 5-0 borte på Old Trafford til å tape 4-3 mot Nottingham Forest. Yay me.

Hehe, jeg som var litt for rask ute med å syte :whistle: Gikk til manageroversikten, men jeg hadde savet rett forann kampen og det viste at jeg skulle spille mot de i dag, og det var ingen stilling registrert. Derfor var jeg helt sikker på at det var loadet, fordi spillet sto i ro lenge.

 

Jeg gikk fra 1-3 på Old Trafford i CL Semin med Chelsea preget av B-lag (NEI!IKKE EDITOR!) til 7-1. 10-2 resultat sammenlagt. Yey me!

cool_story__bro_by_warmaster99-d38w9sv.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har begynt med en Crystal Palace save. Forventningene for sesongen var midt på tabellen, men ligger rundt topp 4 i februar 2012. Laget er ok, men taktikken og klassespissen min gjør hele jobben.

 

FM bugget nylig så jeg reinstallerer det, men spissen er en argentiner på 24-25år kalt Stuani han er vanvittig god for championship. 25k 22mål.

 

Som et underdoglag spiller jeg 4-3-3, èn spiss, to vinger helt oppe ved dødlinja, mens resten av laget ligger bak. Filosofien er kontringer og da er jeg godt sikret bak, mens midtbanen sender ballen til de tre på topp. Få følger med opp slik at laget hele tiden er i balanse.

 

Forslag til forbedring med bruk av underdog-lag?

Lenke til kommentar
Og jeg ville satt pris på en ''Takk'' eller ''Bra gjort'' etter rettferdig å vinne 10-2 mot Man U over to kamper.

Hvorfor gidde, når du sier du bruker editor hyppig?

 

Editor er gøy, men jeg satser alltid seriøst med Chelsea, derfor er det ingen forandringer der.

 

Jeg gjorde heller ingen kjøp første sesongen, og stjernespillere og potensielle unggutter var på utlån. Det ble en midtbanetrio av Kalas og McEachran, da jeg spilte 5-2-3 i returkampen.

 

Det ble ikke brukt noen Editor i den kampen, og det vil heller aldri være aktuelt å bruke Editor på Chelsea. Accrington Stanley og Alicante er det annerledes med. Men med Chelsea...

Sier du at du sendte stjernespillerne på utlån første sesongen? Kan jeg få se scrnshot av McEachran?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...