Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rykka opp til PL med Crystal Palace i første sesong, så sliter med å finne riktig formasjon/taktikk.

Og synes pasningsnivået på spillerne er helt jævlig (selv om jeg rykka opp). Noen forslag om hvordan forbedre dette?

Og btw: noen forslag på en bra egendefinert taktikk?

bruker en slags 4-2-1-2-1 formasjon

 

 

Hva slags kvaliteter må en spiller ha for å være "bein til boks midtbanespiller" og for å være playmaker?

 

Noen som gidder å gi meg hint/tips? :yes:

En fin formasjon jeg har lykkes med er 4-2-3-1. Backene er vingbacker, og jeg har også brukt en ballspillende stopper. På midtbanen har jeg hatt en ballvinnende midtbanespiller med forsvarende rolle, og en dyptliggende playmaker. På vingene har jeg brukt hvert fall en inside angriper (venstrekant bør være høyre fot og omvendt) men tror de skal funke fint å ha en mer klassisk ving på den ene siden. På offensiv midtbaneplass har jeg brukt en angripende midtbanespiller/trequista, mens spissen har vært en måltyv.

 

Nå driver jeg også å spiller litt med en 3-4-3 formasjon med defensive vinger, og en offensiv og defensiv midtbanespiller. Fungerer fint, men nå har jeg et veldig sterkt lag da jeg har spilt 3 sesonger og dermed har klassespillere i alle posisjonene.

Lenke til kommentar

Hrm. Som sagt, det kommer an på formasjonen og lagkamerater :D

 

Jeg har forøvrig kun Reina, Agger, Wilson og Suarez igjen i stallen av de som er der i dag. (Carra og Stevie har gått inn i trenerroller)

 

Jeg har forøvrig sjelden spillere med på noen som helst toppscorerliste. Det kommer av en heftig rotasjonspolitikk. Men laget som helhet scorer forbanna mye mål, det bare fordeler seg jevnt på alle mann.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Etter et lenge opphold har jeg funnet frem FM igjen. Begynte med QPR, fullførte første sesong i går som endte med 2. plass i Ch. og opprykk.

 

Pre season er i gang og har begynt å lete etter spillere som kan forsterke laget. Fikk budsjett på 145mill og har det aller meste igjen. Eneste posisjonen jeg har styrket til nå er keeper. Lurer på om noen som har vært i liknende situasjon har tips til spillere jeg kan kjøpe, til nå er det bare keeper jeg har forsterket skikkelig mtp. mitt langsiktige mål å kjempe meg til toppen av PL. Tar imot tips til spillere i alle posisjoner som kan hjelpe meg på kort eller lang sikt, hovedmålet første sesong er å holde seg oppe, så kan kanskje være greit med rutine i noen posisjoner også.

Lenke til kommentar

Jeg husker at jeg var i samme situasjon med Nottm Forest. Riktignok på CM4 eller CM 03/04. Det endte opp med jeg hentet inn en del gamle spillere på 1 årskontrakter. Paul Merson var mitt store scoop :p

 

Det er hva jeg pleier å gjøre med små klubber som jeg må holde i en divisjon, eller trenger en "mellomsesong" :)

Lenke til kommentar

Etter et lenge opphold har jeg funnet frem FM igjen. Begynte med QPR, fullførte første sesong i går som endte med 2. plass i Ch. og opprykk.

 

Pre season er i gang og har begynt å lete etter spillere som kan forsterke laget. Fikk budsjett på 145mill og har det aller meste igjen. Eneste posisjonen jeg har styrket til nå er keeper. Lurer på om noen som har vært i liknende situasjon har tips til spillere jeg kan kjøpe, til nå er det bare keeper jeg har forsterket skikkelig mtp. mitt langsiktige mål å kjempe meg til toppen av PL. Tar imot tips til spillere i alle posisjoner som kan hjelpe meg på kort eller lang sikt, hovedmålet første sesong er å holde seg oppe, så kan kanskje være greit med rutine i noen posisjoner også.

Lån Josh McEachran fra Chelsea! Ungt talent som blir sykt god så lenge du bruker han! Hamit Altintop er også fin å ha, en av de som var best for meg på Roverssaven min!

Lenke til kommentar

Ja, det var ett par dårlige salg definitivt. Wilson ble sur og ville vekk, Hulk spilte ikke mye, litt skadet og funket ikke helt på mitt lag. Ble toppscorer i Tottenham noen sesonger. Skulle nok vært tålmodig med han! Wilson var vel nærmere 30 når jeg solgte han. Har alltid funnet sykt gode midtstoppere så han var 3-4.valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...