Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvorfor spisser brenner så jævla mange sjangser? Spiller med Genoa på nettverk game, og tapte akkurat 3'de plassen til den ene kompissen min fordi ingen av mine 4 spisser(Babacar, Lukaku, Gilardino, Vagner Love) scorte mål på de siste 13 kampene. Produserte nok sjangser, og dominerte som vanlig majoriteten av kampene. Før dette runnet lå jeg også på en komfortabel andreplass med 17 poeng ned til 3'de, dog med 8 poeng opp til Inter som vant ligaen soleklart.

Kjipt å miste den siste CL plassen på noe slikt forbanna bullshit. Samme skjedde ifjor sesongen også. Ingen av spissene scorte mot slutten. Brant alt.

Siste kampen i sesongen var mot Atalanta borte, starter bra med at Lucas banker inn et langskudd fra 25 meter ca, og jeg legger meg på kontring mens Atalanta som allerede var sikra plass i Serie A neste sesong jager mål, og jeg kontrer utmerka, Conca og Lucas produserer sjangse på sjangse, men både Babacar og Gilardino brenner alt. Inkludert 3 åpne mål, og 5 ganger alene med keeper. Bytter tidlig i andre omgang og Vagner Love kommer innpå for Babacar. Gilardino blir skadet 5 minutt senere og Lukaku kommer innpå. Vagner og Lukaku brenner et par sjangser, men ingenting stort noe, før jeg i 85 minutt får straffe imot som Crisicto lager på corner, Atalanta scorer og kompissen min er forbi på innbyrdes oppgjør. Trenger desperat et mål, og skaper flust med sjangser i sluttminuttene, men ingen av spissene klarer å score. Lucas og Conca er begge nærme fra et par langskudd, men Atalanta keeperen redder utmerket.

Hva faen feiler FM? Det får da være måte på. Også to sesonger på rad. Patch 11.3

Lenke til kommentar

Åssen er skytetreneren din? :innocent: Kan ha noe med saken å gjøre.

Also, sats på å få en cupkamp mot et drittlag sånn at spissene MÅ score noen mål.

Eventuelt, gjør om litt på taktikken. I laget mitt er det ingen utpreget storscorer, alle bidrar like mye til en fantastisk målforskjell, fra Danny Wilson med 10 mål på en sesong fra midtstopperplass, via de 3 jeg fikk fra Wilcox på DM, til 25+ hos Muniain.

Lenke til kommentar

Jeg vet. Problemene toppet seg når begge høyrebeckene røyk i 4-5 måneder i samme kamp, sammen med min beste stopper. Forbanna piss hele dritten. Har skjedd begge sesongene sålangt også. (måltørka)

Hadde ikke hatt noe problem om noen av de andre jeg spiller med opplever det samme, men de er ikke i nærheten av måltørke. Han ene kompissen min spiller med Udinese og kjøpte Cardozo i januarvinduet, sammen med Di Natale og Sanchez leverte de 46 mål på en halv sesong, 22 til Cardozo, 10 til Sanchez og 14 til Di Natale. Zarate, Sow, Cavani og Hernandez scorer som faen for de andre jeg spiller med også.

Lenke til kommentar

I den taktikken jeg kjører nå scorer nesten aldri spissene, men insideangriperene mine gjør som regel jobben. Douglas Costa har 19 scoringer så langt i alle turneringer (slutten av januar), lukaku ligger på 2 plass med 11, men han puttet 5 mål i en 7-0 seier tidlig i liga cupen. Phil Jones og Eden Hazard er kun 1 mål bak Lukaku med 10. Nå skal det sies at Hazard har 20 assister også. For meg i 11.3 patchen har spisser fungert dårlig, så skjønner frustrasjonen din.

Kan vell også ligge til at mine to andre spisser som jeg roterer mest på, Tim Cahil og Vaclav Kadlec har forhåndsvis 4 på 21(1)- og 3 på 17 (12) -kamper.

Lenke til kommentar

Noen andre som har opplevd at deler av historien til spillerne forsvinner litt uti spillet? På regens forsvinner alt, og de har bare den sesongen man er i inne på historie. Spillere som er der fra før har historie fra helt frem til 2009-2010, og så er det et stort gap frem til den nåværende sesongen. Her er et eksempel. Vanvittig irriterende for en statistikk-freak som meg. Er det noen mulighet for å få alt tilbake?

Lenke til kommentar

Trenger ei lita pause fra 5. div saven min nå. Tenkte å prøve meg på tysk liga pga. populæriteten og transferreglene til ligaen. Noen som har tips på et lag, gjerne et rikmanslag som jeg kan bygge opp kjapt :)

Karlsruher SC og TSV 1860 München bør være lag med godt potensial. Begge lagene er i 2. Bundesliga. 1860 München spiller i "gummibåten" (Allianz Arena)= mulig å få inn gode penger fra tilskuere.

Ingen regler :p Ikke noe begrensninger på nasjonaliteter osv.

Tror det er regler på ikke-EU spillere i den tyske cupen.
Lenke til kommentar

Vant helldigvis kampen 3-1 :)

Også et MEGET overaskende resultat. Juve med 0-6 over Shakhtar i donetsk!

Kan foresten ligge til at jeg vant mitt andre liga cup trofé dette året etter en 5-1 seier mot Blackpool i finalen. Satset ikke på denne turneringen i det hele tatt og har så si kun stilt med reserver så er veldig fornøyd med bredden i laget og kvalitetene på ungguttene. Ligger også kun 3 poeng bak City på første og 2 poeng bak Chelsea på 2 med en kamp til gode. Alt dette med en stall på 22 år i gj.snitt :) Meget bra sesong så langt!

post-167348-0-18418500-1305067845_thumb.png

post-167348-0-00218200-1305068017_thumb.png

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...