Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Dere som har spilt med Liverpool med nyeste patchen, blir det noe særlig av Kelly, Robinson, Flanagan, Pacheco, Suso, etc av juniorene? I min save (startet på patch 2), er de bare søppel og ikke noe å spare på.

Det kommer jo ann på hvor mye du bruker de, somregel bruker Kelly og Robinson og bli gode, men de er de jeg har satset på. Skal sjekke Suso, Spearing, Coady og Flanagan osv på min nyeste save.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen. Er ny her på denne tråden, men er ingen ny FM'er. Nettopp startet med en ny save med Palermo, virker som et artig lag. Men fant nettopp ut at de ikke har noen kanter! Har fått kjøpt en god høyrekant, men trenger en på venstresiden, noen forslag? Bør helst ikke ovegå 80-90m NOK...

Endret av ErikIF
Lenke til kommentar

Betal 90M nå og ta 50M etter 50 kamper. De 50M tells ikke i overgangsbudsjettet når du handler spilleren. :D

Wolfs er tydeligvis et lag jeg skal møte så ofte som mulig. Legg ved at jeg hater å spille mot laget. Har møtt dem en gang med enn bildet også viser.

post-61155-0-61485700-1304152756_thumb.png

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Hei alle sammen. Er ny her på denne tråden, men er ingen ny FM'er. Nettopp startet med en ny save med Palermo, virker som et artig lag. Men fant nettopp ut at de ikke har noen kanter! Har fått kjøpt en god høyrekant, men trenger en på venstresiden, noen forslag? Bør helst ikke ovegå 80-90m NOK...

Du kan få lånt Hazard for 33 mill på nye patchen, men en oppsjon på 112 mill.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å fjerne at nye junior spillere får betalte kontrakter? Blir fort dyrt når det kommer 10 spillere som skal ha 250 kroner i året i tre år.

Edit: Er i norsk 3. div, etter å ha rykket opp fra 5. og 4. div, så økonomien er sært trang.

Endret av Sveern
Lenke til kommentar

Fucking seriøst, hvordan i helvete slår man Inter med Benitez som manager?! Nå spiller jeg på min gamle save fra forrige patch, og han sitter ennå i 2016. Den jævla 4-2-3-1 (med 2 DM, 1 AMC og to kantspillere) er klin umulig for meg å knekke. Denne sesongen ligger de på 6. plass på tabellen, og har blitt slått av langt dårligere lag enn meg, men jeg får det aldri til! Tror jeg har én seier mot dem helt siden jeg starta saven. Noen tips? De scorer ofte wondergoals ut av ingenting, har mye possession, Sneijder, Dzeko, Veloso er alltid ustoppelige.

Edit: nå klarte jeg riktignok å snu 1-2 til 3-2 hjemme, men dette var den første kampen i CL-kvartfinale, så jeg er ikke ekstatisk over de bortemålene de fikk. De slo meg også 1-2 HJEMME i første kamp av cupens semi-finale. I den andre semifinalen møtes Cagliari og Genoa, 2 lag som er "enkle" å slå dersom man kommer til finalen. Og Schalke klarte faktisk å slå ut Barca, så det er heller ikke så mange hindringer i CL. Men så får jeg Inter i kvarten.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Men altså, dette med formasjonen min begynner å bli for dumt.

(Info: Grunnlaget for det som følger har jeg fordi jeg ragequita den kampen)

Det er merksnodig det der. Jeg hadde som sagt en taktikk som jeg har kjørt i noen år. Det er samme sort spillere som hentes inn, bare at dem er litt bedre enn de som de erstatter. Jeg regner med at det skulle gå tråkigt denne sesongen fordi at jeg kjøpte så mange nye spillere. Men så tråkigt som det faktisk endte som, hadde jeg ikke trodd. Nok en gang så hadde jeg dominert vennskapskampene og overkjørte langt sterkere lag enn meg. Med en gang jeg begynte på sesongen og tellende kamper, gikk det åt skogen. Etterhvert begynner supporterne å sutre over at jeg ikke er eventyrlysten nok til å skifte til en annen formasjon i stedet for å kjøre denne inn. Jeg tenkte: "pokker heller" og bytta på måfå til en annen taktikk jeg fant på spillet. Jeg har mange nok spillere til de fleste taktikker. Jeg byttet ikke ut noen spillere, men noen av dem fikk andre roller. Riktig! Da vant jeg en 4-5 kamper på rad mot sterke motstandere. Og så fungerte plutselig ikke taktikken igjen.

Lenke til kommentar

(snip)

Nå har jeg kjørt alternativ-taktikken (5-3-2) min en periode, og så har jeg testet ut standardtaktikken ut igjen (4-2-3-1) i et par kamper. Slik ståa er nå blir jeg å alternere på dem, 5-3-2 mot sterk motstand og 4-2-3-1 mot antatt svakere motstand. Så får vi se hvordan det går!

Lenke til kommentar

Har et "problem" her, merka at formasjonen min 4-1-2-1-2 har virkelig slutta å funke og spillerne spiller helt ok, så har dere tips til formasjon og roller så blir jeg veldi glad :)

Keeper: Chech, Delac

Forsvar: Terry, Ramos(bruker han som FS) M.Sakho, F.Coentrao, Cesar Azpicliutte(usikker på hvordan det skrives) Ivanovic, A.Kolarov,har en regen i FS som er utroolig god, som har erstattet Terry.

Midtbane: Pastore, Ganso, Coutinho, E.Hazard, Essien, Mikel, Y.M`Vila, Kakuta, Josh Mc,

Spiss: Dzeko, Sturridge, Hulk, Babacar.

Dyreste jeg måtte ut med var Ganso 350,-

Så kom med ideer, roller, tips til salg og kjøp og jeg er i 2016/2017.

Og folkens Babacar blir UTROLIG god.

Tips??

Lenke til kommentar

Prøve seg med 4-2-3-1, kanskje?

Ser ikke i farten om du har en dugandes høyreving, men f.eks:

keeper

Azpilicueta - Ramos - Sakho - Ivanovic

Mikel - Essien

Høyreving - Pastore - Hazard

Babacar

Mikel som def.midt/ballvinner, Essien dyptliggende playmaker, høyrevingen som høyreving, Pastore trequartista/offensiv playmaker, Hazard innsideangriper, Babacar som måltyv. Default på stoppere, vingback på backene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...