Leo_Khenir Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Faen, umulig å få en brukbar formasjon til Liverpool. Carroll og Suarez får jeg så absolutt ikke til å fungere. Har testet nesten alt. Hva bruker dere de som, og formasjon? Er i første sesong, har hentet inn Eljero Elia og Lukaku. Kjører en 4-4-2 med brede vinger, men taper ofte. Ligger forøvrig på en 10ende plass etter 25 spilte. 5-3-2 funker for meg med de to. Slik: Reina Johnson - Agger - Skrtel - ny stopper - ny VB Lucas - Meireles Gerrard Suarez - Carroll Carroll som targetmann og Suarez som måltyv. HB og VB som vingbacker og i posisjon WB R/L (altså ikke D R/L) Alternativt er Suarez også fantastisk som venstre innsideangriper i 4-2-3-1, men jeg får ikke Carroll til å funke som enslig spiss. Har du en skikkelig måltyv i tillegg, ala Torres, så er det derimot gull. Endret 25. april 2011 av Leo_Khenir 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Der kom jaggu den 3. 6mnd-skaden denne sesongen. Giggs ute og han legger trolig opp pga skaden. FUCK SHITTY! Hehe. Det der høres ikke helt maksimalt ut. Selv avsluttet jeg denne sesongen med en 6. plass for Stord. Av en eller annen merksnodig grunn holdt dette til at jeg ble manager of the year. Så jeg kryper stadig oppover. Min Thailandske spiss ble kjøpt for en latterlig pris på 6 mill NOK siden styreformannen åpenbart har en fortid som uteligger og derfor mente at denne prisen var så god at han ikke kunne gjøre annet enn å godta. Jeg har en tysk regen liggende på lur som kanskje kan ta steget opp, men jeg frykter at jeg har hentet litt mange nye spillere nå, og derfor vil slite. Vi får se. Det var mest gode, gamle norske spillere jeg hentet. Vi får håpe at de klarer å yte. Nå har jeg forøvrig gått fra 1000-1 i odds for å vinne til 120-1. Jeg forstår det slik at oddsen blir satt direkte etter omdømmet på klubben, og ikke det faktisk spillermateriellet... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Er nok omdømmet til klubben det går etter ja. Litt teit noen ganger, men men. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Er nok omdømmet til klubben det går etter ja. Litt teit noen ganger, men men. Absolutt. Vel vel, mindre press på meg som manager da. Er det noen som har erfaring med farmerklubber når man selv er i tippeligaen? I Adecco kunne jeg be spillerne ta seg en tur på et annet lag, og de gjorde det, men nå setter alle mine lovende talenter seg på bakbeina. De vil ikke lånes ut til klubber i 2. divisjon virker det som, og jeg får ikke farmerklubber i Adecco. Setter jeg dem på 2. laget for at de skal få litt kamptrening blir de sure for det også... Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Spillere som ikke innser at de ikke er gode nok for førstelaget og som ikke vil på utlån, er alltid kjedelige å hanskes med. Min holdning er alltid "Jeg er sjefen, du gjør som jeg sier. Ikke? Hadetbra, der er døra. Ikke gidd å komme på trening i morra" Endret 25. april 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Spillere som ikke innser at de ikke er gode nok for førstelaget og som ikke vil på utlån, er alltid kjedelige å hanskes med. Min holdning er alltid "Jeg er sjefen, du gjør som jeg sier. Ikke? Hadetbra, der er døra. Ikke gidd å komme på trening i morra" Ja, jeg kjører den stilen når spillerne kommer og jamrer over manglende spilletid eller at jeg ikke har planer for dem på førstelaget. Det blir som regel en 3-4 slike tilfeller hver sesong. De fleste ender med å gi seg etter at jeg har gitt dem klar beskjed 2 eller 3 ganger, men så er det noen som sier "jeg kan ikke samarbeide med deg lengre". De flakser på hodet og ræva ut av laget. Det som er irriterende er at (såvidt jeg har sett) så er det ikke mulig å gi disse nesten-gode-nok-for-førstelaget spillerne beskjed om at de må pelle seg ut på lån for å vise seg. de bare ser nei. Da pleier jeg å tilby spillerne til andre klubber på lån, men det er ikke alltid det går heller. Da blir jeg sittende igjen med det litt leie alternativet å transferliste dem. Men da er det jo en fare for at de går seg sure og ødelegger moralen for resten av troppen. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Gah, som jeg sikkert har klaget på før, 4-2-3-1-formasjonen som jeg har finpusset og hentet nøyaktig de spillerne jeg vil ha over 4 sesonger til, funker plutselig ikke lenger. Er noe dritt å sitte på en haug vinger, og så oppleve at jeg må spille 5-3-2 for å vinne kamper. Kjipt å benke spillere som Jesus Navas og Eden Hazard fordi det rett og slett ikke funker å spille med vinger lenger. Endret 25. april 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Endre formasjonen litt. Eller tweak den. Plutselig funker den igjen. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Har vurdert det, men vi får se. Foreløpig funker 5-3-2'en ganske greit (King Kenny-formasjonen ;) ;) ) Har jo spillere til den og, med en 26-spillers A-stall (jeg har ikke noe reserve-lag, bare juniorer utenom disse 26. Hvorav 6 er store talenter som er U21-spillere, og 2 av disse talentene er allerede såpass gode at jeg ikke nøler med å spille dem mot andre storlag) Jadda. 0-0 e.e.o mot Everton i ligacupens kvartfinale. Everton fikk en mann utvist etter 10 minutter, og likevel klarer ikke mine spillere å score. Den straffekonken vant jeg 4-3 (på 7 straffer hver). Goalkeepers' game. Endret 25. april 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Sykt fett å ha fått Anderson til å funke. Han spiller helt rått nå og er snart toppscoreren min i United :!: (har mange på 7 mål nå (alle de med 7 mål blir jo langtidsskadet)). Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Gah, som jeg sikkert har klaget på før, 4-2-3-1-formasjonen som jeg har finpusset og hentet nøyaktig de spillerne jeg vil ha over 4 sesonger til, funker plutselig ikke lenger. Er noe dritt å sitte på en haug vinger, og så oppleve at jeg må spille 5-3-2 for å vinne kamper. Ja, det der er finurlige greier. Jeg opplever tidvis det samme med mine lag. Tinmg som fungerte godt, slutter å fungere etter en stund, enda man har fått bedre spillere inn i nøkkelposisjoner. Det ser ut til å bli slik med den taktikken jeg har brukt med Stord siden dag 1. Jeg dominerte styggelig i vennskapskampene, sjokkerte en halv fotballverden med å tidvis herje med IFK Göteborg og HJK. Nå har jeg spilt to kamper av sesongen. Tapte 1-0 mot Fredrikstad, og 3-2 mot Molde. Vi får se hvordan dette blir videre, men jeg er (som vanlig) ikke optimistisk... Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Sykt fett å ha fått Anderson til å funke. Han spiller helt rått nå og er snart toppscoreren min i United :!: (har mange på 7 mål nå (alle de med 7 mål blir jo langtidsskadet)). Jeg fikk plutselig Ryan Babel til å funke som venstre innsideangriper i Liverpool. Toppet seg når han bøttet inn 4 mål på 20 minutter mot United. And then I was like Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Anderson er rett og slett ubrukelig foran mål da. 6 finishing og 4 long shots. At fyren i det hele tatt scorer er litt sykt. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Første sesong med United igjen. 6 kamper igjen og jeg leder meg 6 poeng. Igjen har jeg Chelsea og Arsenal. Lyder kjent? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Du mener at Ryan Babel var en giftig måltyv i Liverpool, altså? Trodde dere Untied-fans (spelling mistake, obvious troll-attempt ) fortsatt hadde mareritt om goalgetteren og Riise-erstatteren Andrea Dossena Men tilbake til FM: 5. sesong snart halvspilt, og det ser faktisk litt dårlig ut mtp 5 på rad til Anfield for 23-18 i ligabøtter. Ligger 7 poeng bak Chelsea, som har en kamp mindre, og 3 poeng bak Manchester City-United (begge to, altså), som har like mange. CL-sluttspill skal gå på håret etter en sterk 1-0-seier borte mot Shaktar, trenger jeg bare å vinne mot Club Brugge for å sikre den plassen. Førsteplassen i gruppa gikk til Udinese. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jævla dritt, kan ikke spille FM no særlig lengre fordi pcn min streiker og skrur seg av hver gang jeg spiller det nå..... Ny stasjonær pc? JA TAKK! Lenke til kommentar
fnats Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hva faen skjer? Jeg er Southampton i første sesong, lå på andreplass frem til nå, 7 seiere på rad eller noe sånt, gjort det bra i serien. Nå taper jeg kamper både 2 og 3-0 mot lag i bunnen av tabellen. Frustrerende! Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Faen, umulig å få en brukbar formasjon til Liverpool. Carroll og Suarez får jeg så absolutt ikke til å fungere. Har testet nesten alt. Hva bruker dere de som, og formasjon? Er i første sesong, har hentet inn Eljero Elia og Lukaku. Kjører en 4-4-2 med brede vinger, men taper ofte. Ligger forøvrig på en 10ende plass etter 25 spilte. 5-3-2 funker for meg med de to. Slik: Reina Johnson - Agger - Skrtel - ny stopper - ny VB Lucas - Meireles Gerrard Suarez - Carroll Carroll som targetmann og Suarez som måltyv. HB og VB som vingbacker og i posisjon WB R/L (altså ikke D R/L) Alternativt er Suarez også fantastisk som venstre innsideangriper i 4-2-3-1, men jeg får ikke Carroll til å funke som enslig spiss. Har du en skikkelig måltyv i tillegg, ala Torres, så er det derimot gull. Takker, skal prøve den taktikken der. Hentet inn Sakho, Lukaku og Mats Hummels. Så kan evt kjøre Lukaku alene på topp i en 4-2-3-1? Endret 26. april 2011 av Situation Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Slik ser laget mitt ut foreløbig. 6 spilte, og ligger på en 17. plass. Med hele 4 poeng, det er katastrofe. Finner ingen formasjon som virkelig fungerer. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Slik ser laget mitt ut foreløbig. 6 spilte, og ligger på en 17. plass. Med hele 4 poeng, det er katastrofe. Finner ingen formasjon som virkelig fungerer. Du har en ganske offensiv midtbane ser det ut til, hvorfor har alle angripende roller? Spiller selv samme formasjon på min nye Liverpool save, men hos meg er de sentrale midtbanespillerne en dyptliggende playmaker og box-til-box midtbanespiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå