Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du kan spille i samme divisjon som moderklubben

 

Hmm. Har Førde Sogndal fra begynnelsen av, eller? JEg mener, jeg hadde jo Løv-Ham som moderklubb når jeg rykket opp i første. Da avsluttet de bare samarbeidsforholdet. Jeg fikk så Rosenborg som moderklubb, men det forholdet ble avsluttet når jeg kom meg opp i tippeligaen...

Lenke til kommentar

Jeg gir opp Løv-Ham saven min. Rykket opp, men den eneste gode spilleren jeg fikk i vinduet var Mergim Hereqi. Klubben min ville ikke bli profesjonell, og de spillerne som er brukbare og jeg kan kjøpe skal ha høyere enn 3-4000 i lønn pr uke som er det meste styret vil gi. Umulig å få signert gode spillere.

 

Startet sesongen i Tippeligaen "greit", hadde 15 poeng etter halvspilt serie, så gikk jeg hele høstsesongen med tap nesten. Èn seier, og resten uagjort og tap. Endte opp på 26 poeng og rykket ned i siste seriekamp. Surt. Nå vil alle spillerne mine forlate klubben.

Lenke til kommentar

Hentet 2 brasser før seriestart, en spiss og en kant. Spissen scorte 4 mål på de første 6-7 kampene, og endte til slutt på 5 mål etter sesongen. 16 timer med måltørke.

 

Hmm. Jeg rotet meg opp i tippeligaen med Stord. Jeg spilte tre sesonger i andre divisjon, en i Adecco og så rykket jeg opp i tippeligaen. Første sesong var sånn slitsom. Jeg havnet vel på 10. plass. Jeg holder på med andre sesong nå. De er fremdeles sabla ustabile. Jeg har både tapt 7-0 mot Rosenborg og vunnet 3-1 mot samme lag. Spillerne er litt sånn ymse rask. Keeper er ofte det verste: jeg fikk fingrene i en noe datert Kenneth Høie, og han holdt meg inne i mange av kampene første sesongen i tippeligaen. Jeg har også hentet noen halvgode ungdomsspillere som ble kibbet ut av andre tippeligalag. Blant dem Tom Sadeh, som har blitt ganske solid i midtforsvaret trass i at han ikke helt har statsene til det. Til og med forrige sesong spilte Vidar Vikstøl i midtforsvaret mitt også (da som spillende midtstopper).

 

Jeg kjøper hauger av spillere, mange av dem unge. Jeg fikk blant annet en solid høyreback ved navn Krejci (en regen). Han spilte for meg i en halv sesong, med stadig betraktninger i avisene om han var moden nok, før jeg solgte han til Burnley for 5 millioner NOK. Jeg fikk også tak i en Thailandsk regen fra en av klubbene som spiller etasjen under premier league. HAn hadde ikke så mye annet enn 15 i hastighet, 11 eller noe i off the ball og 10 i finishing samt litt ymse tjafs. Første sesongen gjorde han ikke noe stort vesen ut av seg, og scoret 6 mål på 18 kamper eller noe. Ezekiel Bala ble toppscorer det året også. I denne sesongen har han tatt fyr når han spiller ved siden av Cristiano (som nå er 34 år gammel).

 

Bodø Glimt puttet en såpass stor sum på bordet (6 mill?) at styreformannen min mente at det var umulig å si nei. Heldigvis for meg så var han sabla kravstor i lønnen, slik at jeg fikk beholde han...

 

Men det jeg gjør er at jeg går til styret og ber dem om å utvide speidernettverket med både staff og områder. De sier som regel ja, og jeg sender staffet mitt jorden rundt for å speide på spillere. Så kjøper jeg de som ser ut som de kan ha noe potensiale, og ser hvor det bringer meg. Mange av dem blir småsure når de ikke får spille (og jeg setter dem ned på andrelaget), men da selger jeg dem bare. Siden Kenneth Høie ble noe ustabil denne sesongen solgte jeg han også, og kjøpte Caspar Ankargren fra en eller annen klubb litt oppe i divisjonene i England. I den måneden som gikk fra jeg solgte Kenneth til Caspar kom fikk Lars Ivar Moldskred prøve seg, og fasiten ble 2 kamper, 11 innslupne mål.

Lenke til kommentar

Faen, umulig å få en brukbar formasjon til Liverpool. Carroll og Suarez får jeg så absolutt ikke til å fungere. Har testet nesten alt. Hva bruker dere de som, og formasjon?

 

Er i første sesong, har hentet inn Eljero Elia og Lukaku. Kjører en 4-4-2 med brede vinger, men taper ofte. Ligger forøvrig på en 10ende plass etter 25 spilte.

Endret av Situation
Lenke til kommentar

Tror ikke du kan spille i samme divisjon som moderklubben

 

Hmm. Har Førde Sogndal fra begynnelsen av, eller? JEg mener, jeg hadde jo Løv-Ham som moderklubb når jeg rykket opp i første. Da avsluttet de bare samarbeidsforholdet. Jeg fikk så Rosenborg som moderklubb, men det forholdet ble avsluttet når jeg kom meg opp i tippeligaen...

Førde har Sogndal fra begynnelsen ja. Tror jeg patcher FM og starter på nytt igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...