Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Bor nok flere her på øya enn kun 2000 :p

 

Hehe. Jeg så det. Jeg har alltid forbundet Stord med et sted uten for mange mennesker. Har en tante og onkel som bor der nede, og det har liksom alltid vært litt øde. Men kanskje det bare var øde inne i hodet mitt.

Øde og øde :p Mellomstort sted mellom byene Haugesund og Bergen vil jeg heller si, Bømlo er en annen sak :p Det er øde!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Øde og øde :p Mellomstort sted mellom byene Haugesund og Bergen vil jeg heller si, Bømlo er en annen sak :p Det er øde!

 

Ja, det kan jeg ikke gjøre noe annet enn å tro deg på. De samme slektningene som bor på Stord har hytte på Bømlo. Og så har jeg en annen tante og onkel som bor på Bømlo. I alle fall, Stord i tippeligaen arbeider på. Etter 9 kamper ligger jeg på 9. plass. Takk sabeltann for Kenneth Høie, han har reddet meg mange ganger. Ellers har jeg kjøpt Agdestein tilbake til Stord, men tror ikke akkurat han er den mest dominante spillerne på laget. Vi vant såvidt 1-0 over Brann just nu. Men det er ikke akkurat en overbevisende debutsesong så langt...

Lenke til kommentar

10 mill ja, men de oppgraderte bare med 4200 sitteplasser.. Så kanskje det var billig? Mja, fikk ikke noe høyere lønnsbudsjett iallefall, ligger på ca 70 000 i uka.

 

DJ_Dark: Nice det! :D Hadde forøvrig et høyere snitt når jeg spillte på nesseguttbanen enn hjemme på Moan etter utbyggingen. :p

Kostet 32M for å utvide med 4200 sitteplasser hos meg.

Lenke til kommentar

Har noen andre opplevd følgende? Jeg har en spiss med 16 i avslutning, 17 i hurtighet og 18 i akselerasjon. I tillegg har han 10 i uten ball og 17 i uforutsigbarhet. 9 i ro. Jeg hadde forventet at om jeg dytter fyren inn i en "måltyv"-rolle skulle han scoret som bare fasan. Det skjer ikke. Jeg vet ikke hvor lenge jeg har spilt han, og fremdeles har han ikke scoret. Han har levert noen målgivende pasninger da, men like fullt. Er det bare fordi at han er fra Guatemala og trenger tid for å tilpasse seg, eller er det noen stats han mangler for å bli en giftig måltyv?

Lenke til kommentar

Navn?` :whistle:

 

Jeg har selv "nettopp" begynt ny save med Brann, har vunnet serien, har vel 64 poeng, RBK på andre, Odd på 3 plass.

Skal spille cupfinale nå til "helgen"

Ojo har scoret 23 fine mål i år, så godt fornøyd, ble årets manager også :)

Svarte ja på et jobbtilbud i Brasil (topp3 klubb) ved et uhell, så nå får jeg ikke forsette i Brann neste sesong :!:

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Offensive backer, deffensivt midtbaneanker, fremskutt playmaker, høyre ving, venstre er en høyrebent indreløper som skal skjære inn. Indreløpern funka veldig bra, endte opp med 12 mål på 15 kamper. Har på kontroll, fri filosofi, hardt press, korte passninger og kontringer, ellers er det meste standard.

Funker veldig bra oppover i divisjonene, men har sliti litt med at jeg slipper inn mye mål, slapp inn 17 mål på 18 kamper. Er veldig avhengig av et godt anker som orker mye. Mulig det hadde hjulpet å sette på streng filosofi.

Beste formasjonen på FM for tiden det der (posisjonsmessig). Jeg spiller med en mye friere filosofi med mye possesion, som jeg digger.

 

Jeg rykket opp med til Tippeligaen med Løv-Ham, men sliter med å signere spillere. Ingen vil innlede kontraktsforhandlinger! Jeg tror det er fordi klubben min forsatt regnes som halv-proffesjonell, hvordan endrer man dette?

Du kan søke i styret om det, men en ska ha ok økonomi for å få proff status i klubben. Sarpsborg har vell enda halv-proff status i klubben sin tror jeg.

 

Litt OT. Er du fra Stord Samebror? er ikke du Start supporter? :p

Lenke til kommentar

Kostet 32M for å utvide med 4200 sitteplasser hos meg.

H,. det va my pæng! Svartarbeid på Levanger da, kanskje.. Rart at det var så mye billigere der.

 

Er for øvrig i min fjerde sesong i Adecco, ligger på fjerdeplass nå med tre seiere, to uavgjort og to tap. Kanskje det blir opprykk i år, om jeg gjør det bra fremover. Skal spille mot de presumptivt beste lagene i ukene som kommer.

Lenke til kommentar

Spiller meg Zenit nå, og lånte inn Lukaku i fjor, i år tar Sanogo over showet som ensom spiss. I tillegg solgte jeg fansens favoritt Anyukov og erstattet han med Micah Richards.

 

Red.: Og jeg har Enyeama i mål enn så lenge og Agyei på midten.

 

Red. 2: Er ikke Bruno Alves og Danny småmørke?

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Danny er hvit, mens Bruno Alves er akkurat på grensen til hva som er "akseptabelt". Dessuten går det like mye på kulturen som hudfargen. Zenit har også hatt sør-koreanere på laget, men de er akseptert ettersom en andel av den russiske befolkningen er av asiatisk opprinnelse (grunnet tidligere sovjetiske stater fra Asia). Faktisk er Russlands aller største rock-legende av sør-koreansk opprinnelse.

 

Over til laget ditt. Selv om det er et spill, gjør du nettopp det ingen tidligere Zenit-managere har turte. Dick Advocaat uttalte at han aldri ville hentet en svart/afrikansk spiller til Zenit, fordi han var redd for hva fansen hadde gjort. Men ett sted må man jo starte, og det nytter ikke å sitte og ikke å gjøre noe. Skal man endre holdninger til det bedre, må man handle og bryte den negative kjeden. Klart det ville vært mye misnøye i starten, men de fleste hadde roet seg ned om spilleren leverte sakene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsomt å få et innblikk i en fotballverden som jeg vanligvis hører svært lite om. Når du nevner det så husker jeg noen uttalelser fra nettopp Advocaat angående emnet og en situasjon med Roberto Carlos og Zenit-fans. Når det kommer til spillet mitt holder jeg for øyeblikket på med The Metropolitan Man Challenge. Til nå har jeg oppholdt meg tre sesonger i Zenit uten å komme lengre enn første utslagsrunde i CL. Satser på bedre innsats neste år. Kommer nok til å følge både City Slicker og No Dynasties for ytterligere utfordring.

Lenke til kommentar

Hjerteskjærende avslutning på en fantastisk sesong. Føler meg helt knust. Hvorfor er det så vanskelig å vinne finaler?

 

Hadde kun ett tap i ligaen, og det kom borte mot Inter. Vant Serie A overlegent med 97 poeng (2015). I cupen har jeg alltid stilt med squad-spillere og røket tidlig, og i CL har jeg aldri kommet lenger enn til kvartfinalen. Men akkurat denne sesongen kom jeg helt til finalen i begge turneringene, bare av å bli slått av Napoli (som jeg aldri hadde tapt mot som manager for Fiorentina) og Barca. Sistnevnte er jo helt umulige å slå virker det som. Hadde like mange skudd som dem, men de hadde kontroll, og Messi. Mot Napoli (0-1) svikta hele backrekka, og kapteinen Montolivo spilte sin verste kamp i Fiorentina-trøye, og ble vraket i CL-finalen 3 dager etter. For en skuffelse.

 

Kontrakten min går ut etter denne sesongen, og jeg vet ikke helt om jeg skal fornye. På den ene siden har jeg et par fantastiske regens og et herlig lag, men disse finaletapene har svidd enormt mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...