Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen nå kræsjer spillet hele tiden :( Prøvde å fjerne appdata mappa men det hjalp ikke.

Forøvrig er det noen andre måter å tjene penger på enn å selge spillere samt spille kamper i dette spillet? Kan man ordne sponsor kontrakter etc eller? (har ikke spilt noe særlig manager spill siden CM 01/02)

Og hvordan fungerer budsjettet? For jeg har ca 1 mill mer i lønnsbudsjett enn det jeg bruker, så hvorfor kan jeg ikke tilby mer enn ca 200k til spillere?

edit: fant løsningen på det siste spørsmålet. Må huske å endre "status i tropp" :p

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Gav opp 4-2-3-1 jeg. Blir nok å prøve på nytt senere, men jeg slapp inn mye mål og scorte lite mål. Stort sett var det Torres som gjorde det for meg.

Kjører 4-2-3-1 sjøl, bruker Torres som oppspillspunkt. Kommet ca halvveis i førstesesongen, og han er toppscorer sammen med Gerrard, med 10 mål i ligaen (på 16 kamper) mens Gerrard har 8. Så funker helt greit. Spiller noen uavgjortkamper her og der, men taper sædeles lite. Ligger der oppe og kniver med Manu og Arsenal.

Lenke til kommentar

Ja, rapporter fra støtteapparat hevder at han har potensiale til å bli noe ala Gerrard. Om han blir det klager jeg ikke. :) Men har gjort et poeng ut av å matche ham så mye som mulig i cupene alt i førstesesongen.

Edit: Har ikke vært inne i editor og sjekka potensiale jeg heller, men regner med at det er -9 eller -8 ja.

Endret av JR Ewing
Lenke til kommentar

Avlyst forelesning i dag, så da blir det FM :)

Har lagt om til 4-4-2 nå og begynner å merke resultater, 2 kjappe seiere i ligaen, blant annet mot serieleder Everton, og plutselig er jeg oppe på øvre halvdel igjen. Torres er ute i 2 mnd. men Rossi og N'Gog har fungert bra i tospann frem til nå.

Lenke til kommentar

Avlyst forelesning i dag, så da blir det FM :)

Har lagt om til 4-4-2 nå og begynner å merke resultater, 2 kjappe seiere i ligaen, blant annet mot serieleder Everton, og plutselig er jeg oppe på øvre halvdel igjen. Torres er ute i 2 mnd. men Rossi og N'Gog har fungert bra i tospann frem til nå.

Fy fy, avlyst forelesning betyr at du skal være flink student og drive egenstudier :whistle:

Neida, skal ikke si så mye jeg..

Lenke til kommentar

Da var første sesong med Aston Villa spilt ferdig. Hentet inn Magnar Ødegaard, Tom Cairney, Henriksen, Nordtveit og Cardozo. Spilte i en 4-3-3 slik:

Friedel

L Young - Dunne - Davies - Warnock

Cairney - Ireland - Reo-Coker

Young - Cardozo - Agbonlahor

Mange av de unge spillerne som fikk mye spilletid, spesielt Cairney som var fast og Henriksen som fikk spille alle EL-, LC og FAC-kamper. Delfouneso fikk sitt store gjennombrudd også.

Hadde som mål å få en Champions League-plass og det så lenge bra ut. Til nyttår var vi en gruppe på 5 lag i toppen med kun 2 poengs forskjell mellom alle. Men så kollapset hele driten og det ble nesten kun uavgjort og tap resten av sesongen. Hadde 6. plassen fram til siste serierunde som ble kødda bort slik at jeg endte på en 7. plass. Tok Europa League-plass iallefall og satser på å forsvare tittelen ettersom jeg tok EL og vant mot Liverpool i finalen.

Foran neste sesong har jeg hentet inn: Acquafresca, Akinfeev, Hamsik og Balotelli. Satser på å kjempe om CL-plass og ser for meg denne lagoppstillingen:

Akinfeev

L Young - Dunne - Davies - Warnock

Balotelli - Ireland - Cairney - Young

Cardozo - Agbonlahor

Lenke til kommentar

Fikk nettopp spillet! :D :D :D

Skal starte karriere med Molde. Noen forslag på spiller osv?

Husker ikke helt navnet, men en midtbanespiller fra Nigeria på Sandnes Ulf burde du satse på! Hente Mix på lån med en oppsjon på kjøp kan også være smart

Okoli? :D

Med Mix mener du? :p

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

Husker ikke helt navnet, men en midtbanespiller fra Nigeria på Sandnes Ulf burde du satse på! Hente Mix på lån med en oppsjon på kjøp kan også være smart

Okoli ja, Mix spiller da for Stabæk :p Men han har potensiale å bli god ifølge mine speidere i Blackburn

Lenke til kommentar

Okoli ja, Mix spiller da for Stabæk :p Men han har potensiale å bli god ifølge mine speidere i Blackburn

Takk takk :D

Lenke til kommentar

For de som ønsker en hyppig rask ving, Jørgen Skjelvik er et meget meget godt kjøp!

Ellers så kan jeg også anbefale Critian Portilla, 22åring som gjør det bra i TL.

Betalte ca 5MNOK for hver av de.

Ellers så har jeg kommet til kvartfinale i CL, spilte nå 2-2 borte mot Twente og satser på seier hjemme. Tipper jeg ryker i Semien mot et storlag :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...