Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Ganske artig å spille så lavt med kjent lag, men en ting jeg savner med spillet er at jeg kan signere spillere fra nordnorge til en 5. divisjons klubb på østlandet. Ser det ligger inne lengde- og breddegrader på hvor klubbene holder til, og da burde det vært mulig å få til slik at de ikke flytter så langt for å spille 5. div fotball :p

 

Nah, som regel så flytter jo sånne spillere p.g.a jobb, så det blir litt feil uansett hvordan man vrir og vender på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Offensive backer, deffensivt midtbaneanker, fremskutt playmaker, høyre ving, venstre er en høyrebent indreløper som skal skjære inn. Indreløpern funka veldig bra, endte opp med 12 mål på 15 kamper. Har på kontroll, fri filosofi, hardt press, korte passninger og kontringer, ellers er det meste standard.

Funker veldig bra oppover i divisjonene, men har sliti litt med at jeg slipper inn mye mål, slapp inn 17 mål på 18 kamper. Er veldig avhengig av et godt anker som orker mye. Mulig det hadde hjulpet å sette på streng filosofi.

Lenke til kommentar

11. mars 2028. En merkedag:

 

Første gang en keeper blir skadet i kamp! Heldigvis var jeg "on holiday" så Ass'en hadde med reservekeeper.

78min, og jeg ledet 3-0 i FA-cupen så haddde nok ikke røket selv om min beste utespiller-kepper hadde stått i mål. Anbefaler dermed fremdeles å ikke ha med keeper på benken.

Lenke til kommentar

11. mars 2028. En merkedag:

 

Første gang en keeper blir skadet i kamp! Heldigvis var jeg "on holiday" så Ass'en hadde med reservekeeper.

78min, og jeg ledet 3-0 i FA-cupen så haddde nok ikke røket selv om min beste utespiller-kepper hadde stått i mål. Anbefaler dermed fremdeles å ikke ha med keeper på benken.

 

Jeg har alltid med ekstra keeper, ALLTID.

 

FM09 - CL finale - Blackburn - leder 1 - 0 over Real Madrid 90 min - Akinfeev skadet - 90 (+3) 1 - 2 ............ FML.

 

På siden jeg kan jeg nevne at jeg pleier å få en keeper skadet en gang hver fjerde sesong. Mulig jeg er ekstra uheldig.

Lenke til kommentar

Frac! Jeg brukte tre sesonger på å kreke meg opp fra andre divisjon til første, men tok direkte opprykk til tippeligaen. Med 80-1 i odds. Hvorfor frac da, spør du kanskje. Jo, jeg er en halvprofesjonell klubb, og mistenker at jeg også må være halvprofesjonell i fortsettelsen, noe som kan tyde på heistilværelse i de nærmeste årene.

 

Uff, det blir slitsomt. Men vi får gjøre vårt beste...

 

Edit: ikke noe med det. Seieren var heller ikke overbevisende. 60 mål scoret, 41 sluppet inn. Endte sesongen med 59 poeng. Toppscorer: Ezekiel Bala. Fra sin indreløperposisjon på vingen. JEg fikk en melding om at supporterne var begeistret for meg. De vurderte å gi supporterklubben nytt navn, etter meg.

 

Jeg er nå mot slutten av 2013, og klubben har bestemt seg for å bygge ny stadion. Med kapasitet på 4000 tilskuere. Det blir lån og elendighet. Vi får se hvordan det går. Skal være ferdig 16 jan 2015. Så jeg blir vel nødt til å holde ut med Stord for å se hvilket navn denne stadionen får...

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Måtte utvide stadion sjæl, da klubben pussa opp for ti mill.. Mange år med lån og faenskap. Og måtte spille hjemmekampene mine på Nesseguttbanen i over en halv sesong.

 

Ti mill? Det var da sabla billig. Hos meg bygget de nytt. For 32 mill. 13 i støtte fra myndighetene, 7 fikk vi inn ved å selge gamle stadion, og resten må vi dekke selv. Samtidig har de ca tredoblet (+litt til) lønnsbudsjettet mitt. Det høres fett ut, ikke sant? Joda. Fra 50k norske penger i uken (halvparten av ukelønnen til flere norske utenlandsproffer) til 160k NOK. Jeg har måtte kjøpe en del spillere, men jeg frykter at de kan slite i tippeligaen ettersom de ikke er samspilte eller noe. Så det blir nok heisen rakt ned på slutten av sesongen. Det lover heller ikke godt når jeg nettopp spilte vennskapskamp mot Notodden. De hadde nylig rykket ned i andre. Jeg vant kampen, men fikk beskjed om at det var et overraskende resultat da det var forventet at Notodden skulle vinne.

 

Tipper at det blir 1000-1 eller noe i odds for å vinne tippeligaen.

Lenke til kommentar

10 mill ja, men de oppgraderte bare med 4200 sitteplasser.. Så kanskje det var billig? Mja, fikk ikke noe høyere lønnsbudsjett iallefall, ligger på ca 70 000 i uka.

 

DJ_Dark: Nice det! :D Hadde forøvrig et høyere snitt når jeg spillte på nesseguttbanen enn hjemme på Moan etter utbyggingen. :p

Lenke til kommentar

10 mill ja, men de oppgraderte bare med 4200 sitteplasser.. Så kanskje det var billig? Mja, fikk ikke noe høyere lønnsbudsjett iallefall, ligger på ca 70 000 i uka.

 

DJ_Dark: Nice det! :D Hadde forøvrig et høyere snitt når jeg spillte på nesseguttbanen enn hjemme på Moan etter utbyggingen. :p

 

Tja. Sånn som det er nå sliter jeg i serien (har vunnet 1 kamp, fått 2 uavgjorte og 3 tap), men på tilskuerfronten har jeg solgt ut den banen jeg bruker nå hver gang. 2000 mennesker. Det må jo være flere enn det bor på Stord i seg selv. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg utover sesongene når skadelistene blir lange og nedrykksstriden presser på...

Lenke til kommentar

10 mill ja, men de oppgraderte bare med 4200 sitteplasser.. Så kanskje det var billig? Mja, fikk ikke noe høyere lønnsbudsjett iallefall, ligger på ca 70 000 i uka.

 

DJ_Dark: Nice det! :D Hadde forøvrig et høyere snitt når jeg spillte på nesseguttbanen enn hjemme på Moan etter utbyggingen. :p

 

Tja. Sånn som det er nå sliter jeg i serien (har vunnet 1 kamp, fått 2 uavgjorte og 3 tap), men på tilskuerfronten har jeg solgt ut den banen jeg bruker nå hver gang. 2000 mennesker. Det må jo være flere enn det bor på Stord i seg selv. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg utover sesongene når skadelistene blir lange og nedrykksstriden presser på...

Bor nok flere her på øya enn kun 2000 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...