Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått jobb i Rubin Kazan, de hadde ett rimelig freskt overgangbudsjett (ca. 30 mill £). men var ikke klar over regelen om at man må ha minst 6 russere på banen til enhver tid, og minst en U-22 russer i troppen. Noen som har tips på noen gode russere? Er i januar 2012

Lenke til kommentar

Har fått jobb i Rubin Kazan, de hadde ett rimelig freskt overgangbudsjett (ca. 30 mill £). men var ikke klar over regelen om at man må ha minst 6 russere på banen til enhver tid, og minst en U-22 russer i troppen. Noen som har tips på noen gode russere? Er i januar 2012

 

Alan Dzagoev

Lenke til kommentar

Noen som har noen råd til en defensiv formasjon, som brukes hvis jeg ikke vil slippe inn mål i viktige kamper?

Det finns en taktikk som er buget så det ikke blir noen sjangser i kampen. Spilte mot United med Colchester og var dømt til å gå gale. Testet ut om taktikken fungeret, og det gjor den jaggu! 0 skudd for begge lag og 0-0. Husker ikke hvordan taktikken var lagt opp, men mener jeg fant den på FMNorge. Mulig at den er fikset opp i på siste patch.

Lenke til kommentar

Haha.. Spiller med Levanger i 2. div, og skal spille mot Kristiansand. Vel, den ene keeperen min har blitt kalt opp til det Khazakstanske landslaget, og den andre er skadet. Begge juniorkeeperne mine er IDS.. Vinner 3-1 etter at venstreback Ytterstad har stått som en levende vegg i mål. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha.. Spiller med Levanger i 2. div, og skal spille mot Kristiansand. Vel, den ene keeperen min har blitt kalt opp til det Khazakstanske landslaget, og den andre er skadet. Begge juniorkeeperne mine er IDS.. Vinner 3-1 etter at venstreback Ytterstad har stått som en levende vegg i mål. :D

 

Se der ja. Jeg husker at det for mange år siden, under football manager, var en sånn bug at om keeperen din ble utvist og du ikke satte noen i mål ble venstrebacken din keeper. Han sto uten unntak som om han var schmeichel på toppen av sin karriere.

 

Når det gjelder Levanger mener jeg at de har et par gode spillere (tror jeg kjøpte litt derfor på fm2010. Jeg har nå begynt å andre divisjon (med Stord, fordi at Nest-Sotra, mitt lag, var tippet så høyt), og jeg har Bårdseng i mål. Han spilte vel i sin tid på levanger. Det er litt trist at ikke Mysen i tredje divisjon er like oppdatert som det var på slutten av fm2010. De hadde sinnsykt mange gode tekniske spillere. Som alle manglet hurtighet. Den eneste som er igjen der på fm2011 er Aas, som spiller/manager. Så han får man ikke tak i. Men den fyren har alvorlig gode tekniske egenskaper også.

 

Nå skal det også sies at jeg har samme problem med Stord som jeg hadde i England nede i divisjonene. Spillerne mine fungerer ikke, uansett taktikk. En og annen gang har de en vinnerserie på to-tre kamper, og så faller de sammen som en sufflèkake. Vi får se om jeg får beholde denne jobben, og så må jeg bare fortsette å forsterke. Er det noen som har gode tips på kjappe vinger som kunne fungert nede i andre-div? Wiseth ble desverre kjøpt av et annet lag, men han har jo 16 i hurtighet, 13 i innlegg. 3 i spilleforståelse og en del andre lave skills. Han herjer i alle fall de gangene jeg har hatt han i slike divisjoner.

Lenke til kommentar

Ah, elsker når jeg ligger på 2plass i Championship i Januar, så får jeg et OK bud på midtstopperen og kapteinen min, som også er toppscorer, og styret velger å godta det etter at jeg har avslått budet. De som vil kjøpe ligger selvsagt på 4 plass.

Endret av FL1P
Lenke til kommentar

Ja, LFK har tradisjonellt sett hatt et par gode spillere. Vegard Voll, Stig Gøran Brenne og Espen Winnberg pleier som regel å gjøre det greit.

 

Har samme problem sjøl, er veldig ustabile. Etter 3-1 Seieren mot Kristiansand tapte jeg 3-1 mot Nardo, så er ganske frustrerende.

 

Stig Gøran er egentlig et fast kjøp for meg. Det er liksom ikke så mange andre som har så ekstreme ferdigheter og som er villige til å spille for klubber langt nede i divisjonene. I denne sesongen har han ikke vært så veldig god, men det er nok sikkert fordi at resten av laget har vært ustabilt. Nå fikk jeg akkurat kjøpt Lekaj på gratis, men det er liksom bare to kamper igjen av sesongen, så får nok ikke spilt han inn. Vi får se hva neste sesong bringer. Nå trenger jeg i alle fall forsterkninger på flere steder i laget.

 

Tips på ok midtbanespiller nede i divisjonene er Govasmark. I virkeligheten er han over i USA og studerer, men etter siste transferupdate er han tilgjengelig på fri transfer. Han er en av flere midtbanespillere fra Steinkjer med noenlunde gode ferdigheter. De andre har ok ferdigheter nå, men er fremdeles dømt til noen få stjerner mens Govasmark ligger på et noe høyere nivå. Jeg fikk ikke de klamme fingrene mine i han på denne saven, men kanskje en annen gang...

Lenke til kommentar

Har spilt min første sesong med Løv Ham. Kom på 2. plass i Adecco, og rykket dermed opp. Sani Emmanuel ble toppscorer med 15 mål på 23 kamper (kjøpt for 50k). Så ble det budkrig på han i januar, og jeg fikk inn bud på 2,7m, 3,5m og 4,5m av utenlandske klubber. Styret godtok alt uten at jeg fikk velge noe, og selvfølgelig gikk han til den klubben som bydde mest penger og. Dette var i slutten av overgangsvinduet, så jeg fikk ikke henet inn erstatter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...