Stonemeister Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Skitt au. Er bare ca. halvveis i sesongen, men velger å kjøre på med en noe amputert sesongrapport. Kan starte med innkjøpene mine. Mot slutten av fjorårssesongen snuste jeg litt på en stopper og en ving, men jeg ventet til sesongen var over før jeg signerte dem gratis. I tillegg hentet jeg inn mange andre forsterkninger. De jeg signerte er: - Karlton Watson, en stopper. Joe Dolan er nå på siste verset av karrieren og må erstattes. Watson allerede bedre. - Kyle Bennett, en høyreving. Gir mye bedre dekning på vingen. Sleit med det forrige sesong. - Charlie Yates, høyreback. Omtrent samme nivå som Collins, blir mye rullering. - Arnaud Mendy, defensiv midtbane. Trenger en som kan balansere midtbanen med en særs offensiv Rooney ved siden av seg. - Anton Peterlin, DM. Gutset på han. Kanongode stats, selv om jeg egentlig ikke trengte en ny DM. - Jan Sebek, keeper. Er nivåer over Sam Ashton. Tetter igjen litt bak i det som blir den soleklart vanskeligste sesongen min hittil. - Courtney Herbert. Spiss. Har 17 i pace og fint lite annet. Regner med at farta alene skal være nok. Med så mange spillere inn måtte selvfølgelig noen pakke sekken og dra. Flere midtbanespillere, deriblant Simon Carden og Carlos Roca, samt stopperreserve Kyle Jacobs dro. Disse er gamle spillere fra før jeg tok over og er bare overflødige. Laget har fått seg en solid økning for å sikre at jeg beholder plassen i Blue Square Bet Premier. Peterlin og Mendy kan brukes i samme startoppstilling i en 4-1-4-1-formasjon, hvor Peterlin holder igjen og Mendy spiller ved siden av Rooney. Dette betyr at midtbanen min har nok kreativ og defensiv styrke til å ta kontrollen over kamper. Jeg har en visjon om overlegent pasningsspill og den følger jeg til punkt og prikke. Om Peterlin eller Mendy må hviles går den kampklare inn på DM mens Josh Sumner eller Rob Davies tar CM-plassen. Jake Cottrell, min originale DM, er også backup om alle er slitne. Midtbaneleddet er lagets soleklart sterkeste pr. dags dato. Grunnen til de ekstreme forsterkningene er at årets liga har fire flere kamper enn fjorårets, med 46 mot 42, og jeg har alltid ment at bredde er viktigere enn et kanongodt førstelag, som har betalt seg før. I sesongoppkjøringen kjørte jeg god, gammel stil. Bolton er PL-lag mens Bristol City, Portsmouth, Reading og Queens Park Rangers alle spiller i Championship. Vi skulle få kjørt oss godt mot denne motstanden. Mot Bolton lå vi under 4-0 til pause, men kjempet oss tilbake og vant andreomgangen 2-0. Fornøyd med kampen. Mot Bristol ble det bare scoret et mål, dessverre imot oss, men det var på ingen måte et flaut tap. Så kommer gullrekka vår. Vi tar ledelsen mot alle de tre gjenværende lagene, men skusler det bort i sluttminuttene når kondisforskjellene blir gjeldende. Kampene endte 2-2, 2-2 og 1-1 mot Portsmouth, Reading og QPR, respektivt. Strålende fornøyd med målscorerferdighetene. Det defensive har fått inn mye nytt blod og må drilles inn litt, så at vi slipper inn mål er i og for seg greit, spesielt mot lag som spiller tre divisjoner over oss. I ligaen startet det strålende mot Eastbourne Borough, som forøvrig har verdens grelleste klubblogo. 3-1 BBP-debuten. Deretter gikk det en smule nedover med to uavgjort og ett tap på tre kamper. I de påfølgende 14 kampene har vi kun tapt to og er i skrivende stund på en firekampers seiersrekke. Tabellen er meget hyggelig lesning. Selv om jeg altså ville tilbringe en sesong så jeg kunne lære nivået å kjenne har spillerne mine prestert enormt godt. Effektiviteten er av en annen verden og vi scorer i bortimot alle kampene våre. Det har riktignok blitt noen uavgjort her og der, men en meget jevnspilt liga betyr at ingen lag har tatt i nærheten av maksimalt med poeng. Her er tabellen: ] Som alle kan se topper vi til tross for mange poengtap. Virkelighetens cup-askeladd Crawley er også å finne her, men de gjør det mildt sagt elendig. Den oppmerksomme vil legge merke til at fjorårets FA Trophy-motstandere Macclesfield og St. Albans har færre kamper enn oss og kan ta oss igjen med full pott. St. Albans har i tillegg kun ett tap. Gjett hvem som slo dem? St. Albans ligger an til å vinne, men jeg tror ikke de holder sesongen ut. Med tanke på at de har hele tre hengekamper å spille blir kampprogrammet særdeles tøft. Jeg har tatt en kikk på det og kan ikke se for meg at troppen deres, som er tynnere enn vår, holder seg i form gjennom det maratonhelvetet. Her er et bilde som viser hvor drøyt kampprogrammet deres er: 17 kamper på to måneder er ikke gunstig, for å si det sånn. Vi har selv 14 kamper i samme tidsrom, men er bedre rustet mot beinhardt kjør. Begge kampantallene kan øke avhengig av seire i cupene. Som regjerende mestre av FA Trophy har vi fortsatt tilgode å delta i noen kvalikkamper. Det passer oss utmerket, da vi ikke trenger andre turneringer å tenke på for øyeblikket. Vi vant også i FA Cupens sjette kvalikrunde og er i første ordentlige runde for første gang noensinne. Der møter vi Brentford fra nPower League 2, som antakeligvis blir tap. Med 19 kamper spilt av sesongen gjenstår det selvsagt mye før jeg kan melde fra om et eventuelt opprykk, men sesongen hittil tatt i betraktning tror jeg at jeg kan garantere at vi beholder plassen vår, i hvert fall. At vi blir å kjempe om opprykk ser mer og mer sannsynlig ut, men jeg tør ikke håpe på det. Publikummet har strømmet til i takt med prestasjonsøkningene og vi drar nå mellom 3500 og 5000 tilskuere pr. kamp, som er meget bra med tanke på inntekter. De to siste sesongene har vi solgt sesongkort for et par millioner og levd på det ut sesongen, til tross for at vi har tapt penger hver måned. Nå er jeg overbevist om at vi klarer å holde budsjettet over null i hvert fall i de månedene med mange hjemmekamper. I tillegg solgte vi tre ganger så mange sesongkort i år, kontra i fjor. Vi har altså en solid omsetning, som er viktig når man er ute etter konstant forbedring. Helt til sisten vil jeg summere opp spillerne hittil. Sani Emmanuel startet forrykende med flere mål pr. kamp, men har blitt mer og mer ujevn. Humøret hans svinger og han får ofte et par kamper med måltørke. Han har også hatt et par skadeavbrekk og er ofte å se på U20-landslaget til Nigeria, så han er ofte utilgjengelig. Tommy Amos har derimot vært svært solid som dekning og er iskald foran mål. Jeg vil påstå at Amos er en bedre avslutter enn Emmanuel, men dårligere til å skape og komme til sjanser. Courtney Herbert er glimrende å bruke som spissmakker sammen med Emmanuel, da farta gjør at forsvaret trekker litt ut for å markere begge angrepstruslene våre. Emmanuel får dermed enormt med rom å leke seg i, og foten hans holder Championship-nivå, minst. Anton Peterlin har slitt litt med å finne seg til rette, men spiller fortsatt beinhardt på midten. Løpskapasiteten hans er soleklart best i klubben og han har en fysikk ingen kan matche. Han er også jevnt over god i det meste, som betyr at han er solid på DM. Ellers har Karlton Watson utmerket seg i år. Han er lagets beste spiller så langt, jevnt over. Han scorer faktisk mål også. Sammen med Tony Diagne er de et solid stopperpar, selv om jeg ikke er helt fornøyd med antall mål vi har sluppet inn i serien. Mange av de har kommet på dødball imot, og da spesielt cornere, så jeg eksperimenterer smått med måter å forsvare meg mot de på. Stats hittil: Toppscorer: 10; Sani Emmanuel Assists: 6; Nathan Rooney Banens Beste: 5; Karlton Watson Snittrating: 7,52; Sani Emmanuel Skitneste: 3 gule, 1 rød; Anton Peterlin. Snittratingen på Emmanuel kommer ene og alene fordi at han er helt fantastisk når det klaffer. Det laveste nivået hans er frustrerende dårlig. Karlton Watson ligger på 7,33, men han er nærmest aldri dårligere enn 7. Endret 24. mars 2011 av Stonemeister 4 Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Har selv gått sammen med noen venner hvor vi lagde en spiller hver med 0 (random) i CA og 200 i PA. Alle startet som 14-åringer i ubetydelige klubber. Afan Lido og Walton & Hersham ringer ikke bjeller hos veldig mange, tenker jeg Vi fulgte karrierene til disse spillerne. Alle endte opp i storklubber (Arsenal, Barca, Real Madrid og Juventus, f.eks.) og fikk mange kamper på landslaget. Antall landskamper avhenger av hvilket land man kommer fra. De som valgte Norge som nasjon fikk færre enn de som valgte England, av åpenbare grunner. Det var uansett en veldig gøy ting å prøve ut. Har man 200 i PA, lav nok alder til at man kan fullføre utviklingen, lav injury proneness og mye determination og ambition vil man lykkes uansett, så lenge man har klubb. Det tør jeg i hvert fall påstå. Gøy å teste med feks 70 CA og -10 PA også ikke lage noen abilities selv, så det er helt random. Lyst å prøve det litt selv, og putte de i forjellige nasjoner for å se hvem som kommer lengst. Får ikke tid til å lese igjenom saverapporten din nå, men skal gjøre det i morgen på jobb Akuratt komt tilbake ifra sykemelding og er forsatt ganske skakk så har veldig lite å gjøre på. Ble litt lei Brann saven og tenkte på gamle saver jeg har hatt i TL der det har blitt sinnsykt ensformig og det tar sinnsykt med år før du kan virkelig hevde deg i toppen av CL pga. alle de strenge reglene i Norge. Så nå har jeg bestemt meg for å ta en helomvending på et aldrene Everton lag. Noe likt som Wenger har holdt på med i Arsenal. Skal komme med litt oppdateringer underveis God natt! 1 Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Min førsteellever akkurat nå, med Start Endret 25. mars 2011 av Chef Samebror Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jepp, har sluppet inn ganske mange mål. Selv om kanskje 75% av målene jeg slapp inn kom i vårsesongen. Men laget scorer mye også! Bakenga er min topscorer med 10 mål, 3 runder før slutt. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Spiller selv med 3-3-4, og slipper inn lite mål (Brann), begynte på ny her forrige uke, har en pause fra Freiburg og kampen om toppen i Bundesliga Offensivt er eneste måten å spille på Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Kampen endte, som dere kan se, 1-1 som følge av dette... Det var kanskje 20cm om å gjøre, så jeg er overrasket over at jeg fikk lov til å slenge med kjeften. Endret 25. mars 2011 av Stonemeister Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Fikk faen ikke Sani Emmanuel til Telford. Fordømte work permit. Endret 25. mars 2011 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Aaahh, det er forferdelig irriterende at hver gang jeg byr på en spiller, så blir det plutselig masse konkurranse om å få kjøpe han, og en større klubb får han alltid. Det skal da ikke være nødvendig at dette skjer hver gang? Noen måte å gjøre noe med dette? Også irriterende at styret i Sarpsborg08 ikke lar meg ansette flere trenere når alle spillerne taper seg på grunn av mangelfull trening... Lenke til kommentar
Light_up Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Når jeg signerte Javier Pastore i januar for 240 mill så fikk han arbeidstillatelse og jeg fikk fullført overgangen men nå så fort han har kommet til klubben så har han ikke arbeidstillatelse og jeg får ikke brukt han. Er i midten av juli nå. Noen som har opplevd dette før ? Hva skal jeg gjøre? Når jeg signerte Javier Pastore i januar for 240 mill så fikk han arbeidstillatelse og jeg fikk fullført overgangen men nå så fort han har kommet til klubben så har han ikke arbeidstillatelse og jeg får ikke brukt han. Er i midten av juli nå. Noen som har opplevd dette før ? Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Kampen endte, som dere kan se, 1-1 som følge av dette... Det var kanskje 20cm om å gjøre, så jeg er overrasket over at jeg fikk lov til å slenge med kjeften. Spilte nettopp mot Chelsea med Everton, 2-1, og da scorte Torres et mål som var helt sinnsykt av dommerene. To ganger var de i offside! Først kom det en passning til Drogba som var i offside, han spilte den tilbake til Lampard som slo den viderre til Torres som også var i soleklar offside! Etter kampen spurte ikke journalistene meg om situasjonen en gang, jeg som var klar til å slakte dommeren! Jeg fortjente å tape kampen, men likevell er det mildt sagt irriterendes at journalistene ALDRI spør deg når det er en feilaktig situasjon. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Når jeg signerte Javier Pastore i januar for 240 mill så fikk han arbeidstillatelse og jeg fikk fullført overgangen men nå så fort han har kommet til klubben så har han ikke arbeidstillatelse og jeg får ikke brukt han. Er i midten av juli nå. Noen som har opplevd dette før ? Hva skal jeg gjøre? Når jeg signerte Javier Pastore i januar for 240 mill så fikk han arbeidstillatelse og jeg fikk fullført overgangen men nå så fort han har kommet til klubben så har han ikke arbeidstillatelse og jeg får ikke brukt han. Er i midten av juli nå. Noen som har opplevd dette før ? Hva skal jeg gjøre? Er nok fordi du har en feeder klubb i et land hvor Pastore får arbeidstillatelse. Lenke til kommentar
Light_up Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Når jeg signerte Javier Pastore i januar for 240 mill så fikk han arbeidstillatelse og jeg fikk fullført overgangen men nå så fort han har kommet til klubben så har han ikke arbeidstillatelse og jeg får ikke brukt han. Er i midten av juli nå. Noen som har opplevd dette før ? Hva skal jeg gjøre? Når jeg signerte Javier Pastore i januar for 240 mill så fikk han arbeidstillatelse og jeg fikk fullført overgangen men nå så fort han har kommet til klubben så har han ikke arbeidstillatelse og jeg får ikke brukt han. Er i midten av juli nå. Noen som har opplevd dette før ? Hva skal jeg gjøre? Er nok fordi du har en feeder klubb i et land hvor Pastore får arbeidstillatelse. Så hva burde jeg gjøre ? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Når jeg signerte Javier Pastore i januar for 240 mill så fikk han arbeidstillatelse og jeg fikk fullført overgangen men nå så fort han har kommet til klubben så har han ikke arbeidstillatelse og jeg får ikke brukt han. Er i midten av juli nå. Noen som har opplevd dette før ? Hva skal jeg gjøre? Når jeg signerte Javier Pastore i januar for 240 mill så fikk han arbeidstillatelse og jeg fikk fullført overgangen men nå så fort han har kommet til klubben så har han ikke arbeidstillatelse og jeg får ikke brukt han. Er i midten av juli nå. Noen som har opplevd dette før ? Hva skal jeg gjøre? Er nok fordi du har en feeder klubb i et land hvor Pastore får arbeidstillatelse. Så hva burde jeg gjøre ? Eneste mulighet er vel å låne han ut til feeder klubben, men rart at Pastore ikke har fått arbeidstillatelse. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Enig. Hvilket lag er du egentlig? Lenke til kommentar
Light_up Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Enig. Hvilket lag er du egentlig? Er Liverpool i 2014. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Da er det faktisk jævla merkelig at han ikke fikk arb.tillatelse. Lenke til kommentar
Light_up Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Da er det faktisk jævla merkelig at han ikke fikk arb.tillatelse. Fikk faen meg sjokk når han ikke fikk de, men burde jeg heller selge han, eller låne han ut siden han ikke får arbeidstillatelse ? Lenke til kommentar
spicedgold Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det blir vel søkt om en ny arbeidstillatelse hver gang man signerer en ny kontrakt, så kan jo prøve det vel? Men blir jo dyrt og gjøre det hele tida med tanke på sign on fee... Lenke til kommentar
Light_up Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det blir vel søkt om en ny arbeidstillatelse hver gang man signerer en ny kontrakt, så kan jo prøve det vel? Men blir jo dyrt og gjøre det hele tida med tanke på sign on fee... Kan prøve dette. Har god økonomi så det tror jeg ikke blir noe jævla stort problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå