Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller med Man Utd

 

Solg unna Berbatov, Ownen, og noe annet rask.

Handlet inn: Akinfeev, Sanchez, ayew, Hazard, Vargas, Babacar, Kadlec, Hernandez, Romario og Kjær. Også hentet inn et par regens [Random laget spillere som kommer hver sesong] Men har enda ikke funnet noen som duger veldig.

 

 

1 sesong

Seriemester [slapp inn 5 mål]

2 plass i CL

FA cup vinner

Spillte b/junior lag i LC og gikk ut mot liverpool i 4 runde

 

2 året ble det ny serie triumf [8 mål] [Hadde 18 kamper uten tap på rad i serien]

2 plass i CL IGJEN [barca begge gangene]

Vant FA cupen

LC ubetydelig

 

3 sesong nå

1 plass i serien [17 kamper, sluppet inn 7 =/]

Videre i CL

Videre i FA

 

Hva faen... Merker at jeg får mindre lyst til å fortsette min chelseakarreriere når andre vinner stort stt alt mulig der jeg taper alt mulig, og kun har et ligatrofee på 3 år.

 

Hvordan har du lagt opp taktikken? En taktikk hele veien eller?

Lenke til kommentar

Tja, som standar spiller jeg 4-1-2-2-1. Ala:

 

:-:-:-:

---:---

--:-:--

:-----:

---:---

 

Men dette krever feks at du har rimelig gode vinger og backer, samtidig som du må ha en spiss som jobber dypt ned i banen. Om jeg møter gode lag, spessielt på bortebane, så kan jeg fort ende opp med en litt mer defensiv 451 flat. Bare for å gi deg en ideè

 

Har aldri prøvd å spille Chelsea, men de ligger på 8 plass i serien min nå i sesong 3, etter at de snappet Neymar i bud krigen..

 

Et lite tips; Prøv å hør på hva assistentreneren din sier i lagrapporten før hver kamp. Spill med lavt tempo og smal spillestil som standar, helt klart det enkleste.

 

Solgte nettopp Hernandez også for smålige 60 mil NOK, Babacar Kadlec Macheda og Rooney er rett og slett i en annen klasse.

Tips nr 2; Vurderer du å kjøpe en spiller? Søk i google: Fm 2011 [spiller navn] Så finner du ut om han er helt ubrukelig eller ikke ganske fort. Fmbase.com er et fint sted å starte for å forstå litt mer om Fm.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Haha jeg har aledeles ikke jukset. Akinfeev har blitt kåret til årets keeper 2 ganger på rad :love:

 

Btw spiller dere med Man Utd, så sørg for å avbryt avtalen om å kjøpe Lindegaard, om det er mulig, makan til ubrukelig keeper.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Skal oppdatere litt om min første sesong i PL med Cardiff.

 

Etter et direkte opprykk til Premier League, begynte den vanskelige sesongen med å overleve. Jeg så lyst på oppgaven og forsterket laget ganske kraftig. På denne saven prioriterer jeg briter. Skal prøve å unngå utenlendinger.

 

Inn kom:

 

Charlie Adam - free

James O'Shea - £1,8M

Keith Fahey - £1,6M

Tom Cairney - £5M

Junior Stanislas - £5,25M

Jonjo Shelvey - £5M

Jordan Spence - £170k

John Fleck - lån

Jermaine Beckford - £1,1M

James McFadden - £5,25M

Stipe Pletikosa - £625k

Steven Naismith - £1,3M

 

Laget mitt så ca slik ut:

 

Pletikosa

McNaughton - Spence - Riggott - Naylor

Adam - Cairney

Stanislas - Shelvey - McFadden

Naismith

 

I starten av sesongen slet jeg stort, og var rimelig sikker på nedrykk. Etter 10 kamper hadde jeg nette 1 - 2 - 7 og 5 poeng. Dog klarte jeg meg til slutt med en 16 plass og 36 poeng. Det mest fantastiske med sesongen var at jeg løftet FA-Cup trofeet etter å ha slått Tottenham e.e.o.

Så vi skal ut i europa league neste sesong. Dog trenger laget fortsatt forsterkninger. Spesielt bakover. Målforskjellen i ligaen stoppet på 47 - 84. Altså 37 minusmål. Jeg slapp inn mest i hele PL.

 

Håper å få inn nye backer, en stopper og helst en engelsk keeper.

Lenke til kommentar

Er ferdig med kjøpene før 3. sesong nå.

 

Scott Brown - free

Marcus Batty(regen) - £975k

Dave Riley(regen) - £600k

Jason Steele - £900k

Anton Ferdinand - free

Michael Mancienne - £1,8M

Stephen Warnock - £7M

Kyle Naughton - £8M

John Fleck - £6M

 

Laget vil da se slik ut:

 

Steele

Naughton - Spence - Mancienne - Warnock

Adam - Cairney

Stanislas - Shelvey - McFadden

Naismith

 

Føler meg fornøyd med bredden ilaget også. Er ikke den største kvaliteten i alle ledd. Men jeg har kun engelskmenn og skotter, noe som er førsteprio. Så vi får se :-)

 

Edit :

 

I slutten av vinduet kom Scott Dann inn for den nette sum av £11,25M som er klubbrekord. Da skal forsvaret mitt ha blitt KRAFTIG forsterket fra forrige sesong.

Endret av Shurger
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Keeper: sjekk ut Jack Butland. Blir veldig bra etterhvert.

 

Og Scott Dann er jo god på spillet. :)

 

Butland har tatt over kførstekeeperplassen i min 2019 utgave av Burnley, etter at Juan Carizzo har begynt å falme så smått. Butland er ønsket av alt som er av storklubber, men så langt vil han bli, faktisk!

 

har avansert til utslagsrundene i europacupen nå, etter en thriller på ibrox! lå under 2-0 etter 20 min. kampen endte 3-4 etter straffemiss av rangers, hattrick av John Fleck (for Burnely vel og merke) og ett mål av stephen fletcher! Det er disse kampene som ER FM for meg :)

 

Vertonghen og Vorsah er et fantastisk stopperpar!

Lenke til kommentar

Tja, som standar spiller jeg 4-1-2-2-1. Ala:

 

:-:-:-:

---:---

--:-:--

:-----:

---:---

 

Men dette krever feks at du har rimelig gode vinger og backer, samtidig som du må ha en spiss som jobber dypt ned i banen. Om jeg møter gode lag, spessielt på bortebane, så kan jeg fort ende opp med en litt mer defensiv 451 flat. Bare for å gi deg en ideè

 

Har aldri prøvd å spille Chelsea, men de ligger på 8 plass i serien min nå i sesong 3, etter at de snappet Neymar i bud krigen..

 

Et lite tips; Prøv å hør på hva assistentreneren din sier i lagrapporten før hver kamp. Spill med lavt tempo og smal spillestil som standar, helt klart det enkleste.

 

Solgte nettopp Hernandez også for smålige 60 mil NOK, Babacar Kadlec Macheda og Rooney er rett og slett i en annen klasse.

Tips nr 2; Vurderer du å kjøpe en spiller? Søk i google: Fm 2011 [spiller navn] Så finner du ut om han er helt ubrukelig eller ikke ganske fort. Fmbase.com er et fint sted å starte for å forstå litt mer om Fm.

 

Gjør det aller meste av dette allerede. Er strengt tatt ikke helt blåst selv om jeg ikke vinner ligaen hvert år. Har strengt tatt spilt FM siden cm95/96 skandinavisk version. Totalt mistet motivasjonen etter at jeg leavet, får se om noen dager om jeg gidder mer på den saven etter at spillet bugget seg så kraftig. Bruker du trequartista eller deep lying siden du sier han ligger veldig dypt?

 

Det som er idiotisk er at selv om formasjonen min er litt mindre effektiv, så skal da det ikke føre til vanvittige selvmål og idiotiske straffer i 3-4 ekstremt viktige kamper på rad etter rundt 25 kamper med kun 1 tap, eller forrige sesong der jeg plutselig tapte 4-0 borte mot wolfsburg av alle lag i CL.

Lenke til kommentar

Vel jeg tapte mot Everton i år, shit happens.

 

Rooney spiller som dyp spiss, men han er vel trolig også på top 5 lista over spisser fra starten av.

 

Fikk Rooney skadet i 4 måneder sammen med Vidic i dag, rett før CL kvartfinale, 29 kamper ut i serien og kvarten elns i FA cupen. Flott, hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...