Gå til innhold

FM11: Football Manager 2011 - Diskusjon og pratetråd

Anbefalte innlegg

Har hatt en sånn en jeg og. Bare at det tok fyren 2 år for å lære basic engelsk.

Når jeg rotet rundt på Valdres-saven min hadde jeg med Belgia. Der var det spillere som hadde vært (i Belgia) i fem år, og som pr. def burde kunne fått belgisk nasjonalitet. Problemet er bare at de ikke snakket grunnleggende fransk eller flamsk.

Akkurat nå har jeg latt Valdres-saven ligge. Jeg rykket opp igjen til tippeligaen, men jeg får dem ikke til å fungere. Jeg har heller begitt med AFC Wimbledon i vold. Rykket opp første sesong (etter hard kjemping mot Luton) og ser foreløpig dugende ut i npower league 2. Interessant nok hadde jeg fått tak i så gode spillere at uten videre forsterking hadde jeg odds på 10-1 på å rykke videre opp. Jeg forsterket naturligvis med mengder av unggutter siden reglene tilsier at man kan kun ha en stall på 25, der 10 av spillerne må ha spilt fotball i England i tre år før de ble 21. Jeg hadde kjøpt en del utlendinger (på gratis) og kvittet meg med mye dødkjøtt, men stallen ble fryktelig liten.

Derfor gikk jeg berserk på kjøp av ungfoler under 20. De kan brukes uten å måtte registreres. Så det kan godt hende vi blir litt lite samspilte.

En liten ting til sist: hvor viktig er spilleforståelse for spisser. Jeg fikk faktisk tak i Geir Andre Herrem på fri transfer, og han ble min toppscorer første året. Andre året ser han ut til å fortsette i samme tralten, men han har kun 2 i spilleforståelse. Hvordan plager det spillerne? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herrem er overraskende brukbar på spillet, fungerte bra i 1div i norge, og greit i tippeligaen. Han er en ganske smart og sterk og ikke minst veldig målfarlig spiss i real life, i stedet så er han en dum liten og rask pingle på spillet. Tragikomisk :!:

Men i det minste er han også målfarlig på spillet da. 1 av 3 er ikke så verst?

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan hele laget løfta seg etter at jeg solgte Gilardino. Jævla møkkapersonlighet. Og nå har Babacar, som tidligere aldri har imponert nevneverdig, tatt komplett over. Også fikk jeg £4.3m, noe som ikke er så ille for en 31-åring med 1.5 år igjen av kontrakten.

Edit: Haha, fant nettopp en brasiliansk regen som heter Biro-Biro. Nydelig kallenavn.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Evig bra. Asker i Europa League. Slo ut Bursaspor på bortemål i 4. kvalikrunde etter 1-1 på bortebane i Tyrkia. :D

Gruppen ble som følgende:

Liverpool

Trabzonspor

Røde Stjerne

Asker

Liverpool til Føyka Stadion. :D

Hahaha det så rimelig spesielt ut, fantastisk morsomt å spille i norge og europacup. Har aldri kommet i europa med et 2div lag :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er i 2016, så Tippeligaen. Kom på 9. plass forrige sesong, men vant cupen. 3. kvalikrunde vant jeg greit, mens 4. kvalikrunde gikk jeg akkurat videre. Første EL-kamp endte med 1-0 til Trabzonspor på bortebane,

Asker starter forresten i 1. div på seneste patch ettersom de rykket opp.

Lenke til kommentar

Huff. Dette lover ikke godt. AFC Wimbledon ligger og veksler mellom play off og ikke play off. Spillekvalitetene i laget er teoretisk sett ypperlige. Problemet er bare det at om vi ser på angrepsfronten har jeg som nevnt Herrem. En rappfotet, stokk dum spiss. Han hadde scoret 24 mål på 20 kamper, men så surnet han til. Etter det så sprang han bare rundt som en hodeløs høne før han fikk en strekk og ble vekk i et par måneder. Som erstatning for han har jeg den tidligere Liverpool-unggutten Nikola Saric. Han er enda kjappere enn Herrem (16 i hurtighet), har mye høyere spilleforståelse (12 i motsetning til 2). Han har dårligere finishing, (11 mot 15) og er ikke videre god uten ball (5 mot Herrem sine 10).l I tillegg til det har han en beinbygning som må være omkring 99% kjeks, og det er regelene snarere enn unntaket at han pådrar seg en skade i løpet av en kamp.

Så ja, med kjeks og surmelk skal landet bygges.

Vingene mine har sluttet å gjøre noe fornuftig, midtbanen er teoretisk sterk men mangler mål og mening. Forsvaret kan i beste fall beskrives som vaklende, og sisteskansene mine, Magnus Hjulstad og Martin Hansen (MH) gjør ikke skam på David James i sine verste perioder fra den tiden han var målvakt i Liverpool og hadde det noe mindre flatterende kallenavnet Nintendo-James. Laget er i hovedsak uforandet fra det samme laget som herjet på høsten, men med minst en forsterkning i hvert ledd etter overgangsvinduet åpnet.

Edit: stavegreier.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Snakker om språk osv. Y. Birhami (?) fransk, god og ung spiller, spilte 5 sesonger for mitt Brann lag og var klar for det norske landslaget, men det gikk ikke for han kunne verken basic norsk eller basic engelsk :) Lukaku kunne flytene norsk etter 3 måneder i telenor laget mitt på firmaligaen. Rare greier dette der.

Lenke til kommentar

Satser på transferupdaten kommer nå 1.mars. Keen på å begynne å spille litt igjen, men om den kommer bare om noen dager venter jeg heller litt. Finnes jo hjemmelaga databaser osv, men vil helst få hele trenerteamet osv riktig når jeg spiller med Liverpool.

Den er i komminga!

Patch 11.3

Lenke til kommentar

Snakker om språk osv. Y. Birhami (?) fransk, god og ung spiller, spilte 5 sesonger for mitt Brann lag og var klar for det norske landslaget, men det gikk ikke for han kunne verken basic norsk eller basic engelsk :) Lukaku kunne flytene norsk etter 3 måneder i telenor laget mitt på firmaligaen. Rare greier dette der.

JEg tror det har noe med adaptation-skillen eller noe. Altså om de er flink å tilpasse seg. Var dette på en eldre FM-versjon eller? Jeg ser de har oppgradert den norske tiden som må ventes til 7 år eller der om kring på fm2011.

Lenke til kommentar

Har rykket opp fra League One med mitt Shef Wednesday. Første sesong lånte jeg talenter fra storklubbene i PL, men nå i Championship klarer jeg ikke det. Har det noe med at jeg er tippet på nedre halvdel? Burde jo være bedre å spille i nedre halvdel i CS enn toppen i L1?

Lenke til kommentar

Har rykket opp fra League One med mitt Shef Wednesday. Første sesong lånte jeg talenter fra storklubbene i PL, men nå i Championship klarer jeg ikke det. Har det noe med at jeg er tippet på nedre halvdel? Burde jo være bedre å spille i nedre halvdel i CS enn toppen i L1?

Hvis du spør assistenten din (inne på lagsiden) om han kan finne noen låne-objekter, pleier det alltid gå i orden med de han foreslår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...