NN1000 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hei! Gikk nettopp til innkjøp av Samsung 6-serie LCD-TV. Til den har jeg da tilkoblet forsterker og eksterne fronthøyttalere. Det rare er at lyden kommer ørlite grann før i de eksterne høyttalerne, enn i TV-en, slik at det oppstår ekko. Jeg har prøvd å koble mye forskjellig; #1: lyden rett fra dekoderen og inn i forsterkeren ved hjelp av SCART, samtidig som at lyden går til TVen via HDMI. #2: Lyden fra dekoderen og inn i TVen via HDMI, så ut til forsterkeren. #3: Lyden fra Playstation 3 til både TV og forsterker. Alltid ligger lyden litt foran i de eksterne høyttalerne. Noen idé hvorfor? Det virker som at TVen fremmer lyden til rett tid, da jeg har sett i forhold til det visuelle. Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hvorfor skrur du ikke bare ned lyden på TV'en? Lenke til kommentar
NN1000 Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Fordi da kommer lyden før bildet. Og det er slitsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå