Stianosh Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hei! Jeg lurer litt på dette med "GPA - eller Grade Point Average" i forbindelse med utenlandsstudier (USA). * A = 4.0 * B = 3.0 * C = 2.0 * D = 1.0 * E/F = 0.0 Denne er tatt fra Wikipedia, og viser skalaen i USA. Det jeg lurer på, om f.eks jeg har 3,0 i snitt fra norsk videregående, vil det da tilsvare et snitt på "C", som igjen tilsvarer en GPA på 2.0? Har jeg forstått det riktig da? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Porcelina Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) http://www.samordnaopptak.no/info/utenlandsk-utdanning/amerika/usa/omregning/ Bare finn din karakter i tabellen nederst (Norge er i høyre rubrikk), så står et ca-tall for GPA til venstre. Endret 11. august 2010 av Porcelina Lenke til kommentar
Stianosh Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Nydelig! Takk skal du ha Ikke så ille opptakskrav uansett da Lenke til kommentar
redsox Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Den skalaen er for USA - Norge.. Ikke Norge-USA. Hvis du skal søke til en skole i usa, så lar du dem gjøre omregningen. Lenke til kommentar
Porcelina Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Den gir en rask indikasjon begge veier, selv om den ikke er nøyaktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå