Gå til innhold

BK: Blomster og bier.


Ballus

Anbefalte innlegg

Var ute en tur her om dagen, og tok noen nærbilder av blomster og insekter. Er ganske ny, kom gjerne med tips til hvordan å forbedre bildene :)På forhånd takk!

 

Bildene er tatt med Canon EOS 450D,kit-objektiv.

 

Bilde 1.

post-98480-1281535903,7548_thumb.jpg

 

Bilde 2.

post-98480-1281535954,8995_thumb.jpg

 

Bilde 3.

post-98480-1281536010,8157_thumb.jpg

Endret av Ballus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du er på søken etter makrobilder av klasse bør du tenke lys, vinkel, farger og bakgrunn.

 

Tror jeg har laget en step for step oppskrift på hvordan jeg tar mine makrobilder et sted på Akam, og jeg vil anbefale deg å lete den opp. Beklageligvis orker jeg ikke skrive alt, igjen, fordi det er ganske mye, og jeg sitter bare med telefonen.

Lenke til kommentar

Det jeg har å utsette er at du kansje kunne plassert fokus litt bedre og muligens brukt litt mindre blenderåpning for å fått litt mer i fokus. Det er litt å hente på å beskjære bildene litt for å litt bedre balanse. Ellers veldig varme, rike og flotte bilder. At de ikke er teknisk perfekte er ikke noe større problem. Det er mye viktigere at de har et ihhold, vi har nok av sterile og kjedlige bilder.

 

Hvis du tar mange nærbilder av denne typen så kan det lønne seg gå investere i et makroobjektiv som er bedre egnet for korte avstander enn kitobjektivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...