ATWindsor Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Mac er oppgraderings fientlig med hardware. Selv spillutviklere nøler med å lage noe til Mac. Dermed er Windows det bedre alternativet for meg, for mitt bruk. Startcraft 2? Steam til Mac? Ikke at jeg spiller på Mac, men c'mon. C'mon hva? Det er jo ikke akkurat en sterk uttalelse, og utvalget av spill til Mac er elendig, og de som finnes har stort sett dårligere ytelse. AtW Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Dårlig ytelse? Har ikke merka noe til det... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Dårlig ytelse? Har ikke merka noe til det... Dårligere.... Dette er veldokumentert, feks valves spill har dårligere ytelse og grafikk, relativt vesentlig. AtW Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 AKkurat det har å gjøre med at de fleste valvespillene er porta til Mac fra Windows. World of Warcraft/Starcraft 2 kjører feks. like bra på Win og Mac. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Får da kraftigere Windows pc til samme prisen som den beste macen. Det er ingen andre fordeler av betydning med mac enn plassbesparelse. Windows 7 + Oppdateringer + Norton/Avast + normalt bruk = aldri virus. Jeg har ikke hatt noen virus siden Vista. Endret 12. august 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Kjæresten min har en 1 år gammel 16" Acer-laptop som veier 3 kilo og har et batteri som varer i ca 1 min etter man drar ut kontakten. At det er en Acer er neppe relevant da du finner elendige maskiner i alle merker. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 AKkurat det har å gjøre med at de fleste valvespillene er porta til Mac fra Windows. World of Warcraft/Starcraft 2 kjører feks. like bra på Win og Mac. Gjør det? Er dette noe du vet? Det er ganske mye snakk om "performance issues" på mac på starcraft 2, blizzard har sagt det er issues, mac har større minimusskrav til spillet. Nå har jeg riktignok ikke benchet det selv, men det er ganske mye som tyder på at det ikke er like bra på mac som på win. AtW Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 AtW: Host opp kilde? Dette var store nyheter! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Det var ikke vanskelig å Finne StarCraft II ser ut til å virke dårligere på mac. Endret 12. august 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Får da kraftigere Windows pc til samme prisen som den beste macen. Fint om du kan utdype og vise eksempel på det. Nøyaktig hvor kraftig Windows PC får du for samme pris som en Mac Pro med 2x6-core 2.93 GHz Xeon X5650? La oss sette budsjettet til 60.000 kroner for enkelhets skyld...venter i spenning Sist jeg kjøpte en 8-core Mac Pro kostet den kanskje 4 tusen mer enn en langt svakere Quad-core Windows PC fra en anerkjent produsent, som ble innkjøpt samtidig - Macen har vist seg å være verdt hver krone gjennom alle timene jeg har spart, og PCen har påført firmaet langt mer enn 4 tusen kroner i ekstern support og krøll allerede Det er ingen andre fordeler av betydning med mac enn plassbesparelse. Really? Hvor mange Macer har du eid i ditt liv, og hvor mange millioner har du tjent inn som profesjonell Mac-bruker? Windows 7 + Oppdateringer + Norton/Avast + normalt bruk = aldri virus. Jeg har ikke hatt noen virus siden Vista. Synd at millioner av Windows-brukere ikke kan si det samme... Endret 12. august 2010 av Newton Lenke til kommentar
Newton Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Det var ikke vanskelig å Finne StarCraft II ser ut til å virke dårligere på mac. "Starcraft 2 has been out for about a week now..." Oh my! Et program som har bugs i første versjon av en major release! Det har vi aldri sett under Windows, nei... For ikke å snakke om at Steam har eksistert i 3 måneder på Mac-plattformen, og i 7 år for Windows...det kan vel tenkes at det tar noe tid å få Mac-utgaven optimalisert tilnærmet like godt som de har kunnet bruke år på å gjøre under Windows... Endret 12. august 2010 av Newton Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det var ikke vanskelig å Finne StarCraft II ser ut til å virke dårligere på mac. "Starcraft 2 has been out for about a week now..." Oh my! Et program som har bugs i første versjon av en major release! Det har vi aldri sett under Windows, nei... For ikke å snakke om at Steam har eksistert i 3 måneder på Mac-plattformen, og i 7 år for Windows...det kan vel tenkes at det tar noe tid å få Mac-utgaven optimalisert tilnærmet like godt som de har kunnet bruke år på å gjøre under Windows... Samme spillet har vært ute omtrent akkurat like lenge til windows og yter bedre. Videre er det vel neppe selve steam-plattformen som fører til ytelsesproblemene i valve-spill. Men for all del, sikkert en fin trøst for noen. Personlig registerer jeg at mac er dårlig til spill, og er mest opptatt av det pragmatiske ved den saken, det fungerer ikke noe bedre av ymse unnskyldninger eller forklaringer. AtW Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det største problemet med å kjøpe en Apple-PC er dersom man ønsker noe som tilsvarer en Mac Pro, men med maskinvare som man typisk finner i en "typisk" stasjonær PC. Hverken iMac eller Mac Pro ser ut til å være dårlige maskiner, men dersom iMac av ulike grunner skulle være utilstrekkelig så har man ikke annet valg enn å vurdere billigste Mac Pro. Dermed starter prisen på 21 000. Dersom man ikke absolutt trenger en CPU i klasse med Xeon, så er det forholdsvis mye å betale. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Da er man fri til å handle noe annet. Apple er et "premium-brand". De lever av å selge over gjennomsnittet spesifiserte maskiner (da tenker jeg ikke bare ren kraft) - og tjener særdeles bra på det. Personlig synes jeg det er verdt å betale det lille ekstra. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Da er man fri til å handle noe annet. Apple er et "premium-brand". De lever av å selge over gjennomsnittet spesifiserte maskiner (da tenker jeg ikke bare ren kraft) - og tjener særdeles bra på det. Personlig synes jeg det er verdt å betale det lille ekstra. Selvsagt er man fri til å kjøpe noe annet, men det vet vel alle? Og det gjør det ikke unyttig å diskutere fordeler og ulemper ved et produkt. AtW Lenke til kommentar
Newton Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Det var ikke vanskelig å Finne StarCraft II ser ut til å virke dårligere på mac. "Starcraft 2 has been out for about a week now..." Oh my! Et program som har bugs i første versjon av en major release! Det har vi aldri sett under Windows, nei... For ikke å snakke om at Steam har eksistert i 3 måneder på Mac-plattformen, og i 7 år for Windows...det kan vel tenkes at det tar noe tid å få Mac-utgaven optimalisert tilnærmet like godt som de har kunnet bruke år på å gjøre under Windows... Samme spillet har vært ute omtrent akkurat like lenge til windows og yter bedre. Videre er det vel neppe selve steam-plattformen som fører til ytelsesproblemene i valve-spill. Men for all del, sikkert en fin trøst for noen. Personlig registerer jeg at mac er dårlig til spill, og er mest opptatt av det pragmatiske ved den saken, det fungerer ikke noe bedre av ymse unnskyldninger eller forklaringer. AtW Ytelsen er da ikke løsrevet fra selve spill-plattformen, og dens modenhet og optimalisering. Man, det er også registrert visse ytelsesproblem i krevende spill spesifikt knyttet til Nvidia-driverne i OS X 10.6.4 (der 10.6.3 har bedre spillytelse med samme Nvidia-kort), noe Apple jobber for å fikse. Så den saken har mer enn én side. Noen interessante data og synspunkt her, særlig observasjonene til Edwin, som illustrerer hvor fundamentalt forskjellig OS X og Windows kan oppføre seg i gitte scenarier: "So why does Mac OS X lag behind Windows in games? Developers, engineers and gamers I’ve spoken to have said that its lack of GPU optimisation, the inherent difficulties in porting a PC/Console title from DirectX to OpenGL, and platform differences may all be factors. Maybe our Macs are just made for different things? Edwin at Feral Interactive told me that he can compress two 720p videos, transfer 10GB of HD, and play BioShock simultaneously on his Mac Pro - without a performance hit. Impressive certainly, showing the strengths of Mac OS X, but how often do I need this? And, it doesn’t change the fact that our Macs lag behind Windows when enjoying games." http://themacgamer.com/2010/05/18/portal-performance-mac-vs-pc/ Personlig så liker jeg forklaringer på hvorfor ting er som de er, og anser ikke tingenes tilstand som statisk. Ellers registrerer og erfarer jeg at Mac med OS X multitasker bedre enn noen utgave av Windows, er utmerket til krevende profesjonelt arbeid med bl.a 3D-grafikk, bilder og video, og jeg er egentlig mer opptatt av det enn hvordan den er som leketøy Endret 12. august 2010 av Newton Lenke til kommentar
Newton Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det største problemet med å kjøpe en Apple-PC er dersom man ønsker noe som tilsvarer en Mac Pro, men med maskinvare som man typisk finner i en "typisk" stasjonær PC. Hverken iMac eller Mac Pro ser ut til å være dårlige maskiner, men dersom iMac av ulike grunner skulle være utilstrekkelig så har man ikke annet valg enn å vurdere billigste Mac Pro. Dermed starter prisen på 21 000. Dersom man ikke absolutt trenger en CPU i klasse med Xeon, så er det forholdsvis mye å betale. Ganske enig der, Apple kunne hatt noe mellom Mac mini og Mac pro (uten integrert skjerm som iMac), en Mac midi. Det ville nok kunne gjort Mac mer attraktivt for flere, dersom de kunne laget en slik boks forholdsvis rimelig, uten å kompromisse for mye på kvaliteten vi forventer fra Apple. En Mac Cube II kunne vært kult Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Det der er dog verdens mest heslige mus. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Det der er dog verdens mest heslige mus. Ikke helt, den verste ever er denne "hockeypucken" fra Apple: http://crave.cnet.co.uk/gadgets/top-ten-terrible-tech-products-49293700/6/ ...har pælmet et par sånne i søpla rett ut av eskene til nye maskiner Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Det var ikke vanskelig å Finne StarCraft II ser ut til å virke dårligere på mac. "Starcraft 2 has been out for about a week now..." Oh my! Et program som har bugs i første versjon av en major release! Det har vi aldri sett under Windows, nei... For ikke å snakke om at Steam har eksistert i 3 måneder på Mac-plattformen, og i 7 år for Windows...det kan vel tenkes at det tar noe tid å få Mac-utgaven optimalisert tilnærmet like godt som de har kunnet bruke år på å gjøre under Windows... Samme spillet har vært ute omtrent akkurat like lenge til windows og yter bedre. Videre er det vel neppe selve steam-plattformen som fører til ytelsesproblemene i valve-spill. Men for all del, sikkert en fin trøst for noen. Personlig registerer jeg at mac er dårlig til spill, og er mest opptatt av det pragmatiske ved den saken, det fungerer ikke noe bedre av ymse unnskyldninger eller forklaringer. AtW ... Personlig så liker jeg forklaringer på hvorfor ting er som de er, og anser ikke tingenes tilstand som statisk. Ellers registrerer og erfarer jeg at Mac med OS X multitasker bedre enn noen utgave av Windows, er utmerket til krevende profesjonelt arbeid med bl.a 3D-grafikk, bilder og video, og jeg er egentlig mer opptatt av det enn hvordan den er som leketøy Jeg skal være førstemann til å inrømme at Mac ikke egner seg for spilling. Om folk spør meg hva jeg anbefaler, så sier jeg enkelt og greitt ikke kjøp mac om du har tenkt å bruke den til spill. Men som sagt så er det en del av oss som bruker maskinen til andre ting enn spilling Jeg ga opp det evige hardware kappløpet den dagen jeg kjøpte konsoll istedet. Nå bruker jeg maskinen mest til bilderedigering, mest Lightroom og Photoshop. Faktisk, av en eller annen merkelig grunn, fungerer lightroom raskere og bedre på den laangt svakere macbook air maskinen min enn den gjør på dyret av en stasjonær win7 maskin jeg har. Hva som nøyaktig gjør det vet jeg ikke, og som de fleste andre mac brukere har jeg ikke tenkt å finne ut av det, men heller bare slå meg til ro med at det fungerer glimrende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå