.AN.XVIII.IV:. Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Er er det vanskelig å kjøre fra Sandnes til Oslo når det er for første gang? og hvor lang tid tar det? noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Kjørerute Sandnes - Oslo Ser ut til å ta ca 7,5 timer under optimale forhold. Er bare kjent med veien fra Bamle i Telemark til Oslo. Mesteparten av veien er god, med 4-felts motorvei, men der hvor veien ikke er ferdig oppgradert er det ganske svingete og litt høyere trafikktetthet. Når du kommer forbi Sandefjord er det fin vei (100-fartsgrense) omtrent hele veien inn til Oslo, og det burde ikke bli problemer. Regner med at noen kan fortelle mer om turen fra Sandnes. Hvis du har lappen skal du jo i teorien kunne kjøre overalt, så ser ikke for meg at det skal være vanskelig. Skal du kjøre aleine? Endret 11. august 2010 av BaronSlask Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Min erfaring tilsier at det er bedre å kjøre E39 til Kristiansand, og deretter E18 til Oslo. Vegen langs RV42 via Tonstad og Evje er tidvis smal og dårlig, og progresjonen deretter... Kjenner ikke til "innlangsveiene" på Sør-østlandet like godt, men det er vel neppe veldig gode veier her heller. E18 fra Kristiansand og til Arendal (motorveg til Grimstad) har i tillegg blitt kraftig oppusset, og hele strekningen tilbakelegges på rundt 45-50 min ved optimale forhold. Dersom du ikke vil bruke mer trafikerte veier som E39 og E18, kan E134 via Haukeli sikkert være et alternativ. Dette er dog en del mer tidkrevende, samtidig som du også må ta en ferje over Boknafjorden. Kostnaden ligger vel på rundt 170 kr for den uten passasjerer. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Min anbefaling er å kjøre rv.45 via Sirdal, så over Suleskardfjellet til Valle inn på rv.9. Videre derfra rv.45 via Dalen til Høydalsmo. Derfra inn på E134 mot Drammen, via Seljord. Fra Drammen ta E18 inn mot Oslo. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 takk for svar Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg vil også anbefale den siste ruta. En god del smale veier, men det er stort sett ikke noe problem. Du slipper unna en god del trafikk, og turen tar rundt 6,5 timer uten særlige stopp. Også får du en vanvittig naturopplevelse i tillegg. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg kjørte fra Arendal til Stavanger på E39, nokså grei vei. Gikk for til Kristiansand, tar vel 40 minutter til Dyreparken før det går litt saktere igjen pga 80-sonen. Ellers var det nokså greit å kjøre der, dog noen steder hvor det var veldig svingete og bratt, så trailere kjørte kjempesakte og forbikjøring var ikke mulig. Men når du skal helt til Oslo ville jeg nok vurdert siste ruten som ble nevnt her, ser ut til å gå ganske mye fortere og det kan bli kjedelig å kjøre på motorvei i lengden. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 jeg klarte å komme meg frem til oslo safe. jeg tok ikke ikke den siste rute som ble anbefalt, ble veldig usikker og tanken på om å kjøre meg litt vill så jeg bare følgte veien E39 til kristiandsand og derifra følgte jeg bare veien E18 til oslo. Var ikke noe problem som jeg hadde sitt for meg. Brukte ca. litt under 8timer menmen.. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Kjørte selv veien ned dit. Kunn kjørt i 5 mnd øvelseskjøring, og det var egentlig en lett vei å kjøre. Så regner med du og kom igjenom uten problemer. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Min første tur etter førerprøven var da jeg flyttet fra Oslo til Stavanger. Jeg kjørte en VW Transporter... veien var helt grei.... lite kryss... (En del i Oslo, og et par i kr.sand) ellers beine veien! God tur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå