Gå til innhold

kjøre fra Sandnes til Oslo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjørerute Sandnes - Oslo

Ser ut til å ta ca 7,5 timer under optimale forhold.

Er bare kjent med veien fra Bamle i Telemark til Oslo. Mesteparten av veien er god, med 4-felts motorvei, men der hvor veien ikke er ferdig oppgradert er det ganske svingete og litt høyere trafikktetthet. Når du kommer forbi Sandefjord er det fin vei (100-fartsgrense) omtrent hele veien inn til Oslo, og det burde ikke bli problemer. Regner med at noen kan fortelle mer om turen fra Sandnes. Hvis du har lappen skal du jo i teorien kunne kjøre overalt, så ser ikke for meg at det skal være vanskelig. Skal du kjøre aleine?

Endret av BaronSlask
Lenke til kommentar

Min erfaring tilsier at det er bedre å kjøre E39 til Kristiansand, og deretter E18 til Oslo. Vegen langs RV42 via Tonstad og Evje er tidvis smal og dårlig, og progresjonen deretter... Kjenner ikke til "innlangsveiene" på Sør-østlandet like godt, men det er vel neppe veldig gode veier her heller. E18 fra Kristiansand og til Arendal (motorveg til Grimstad) har i tillegg blitt kraftig oppusset, og hele strekningen tilbakelegges på rundt 45-50 min ved optimale forhold.

Dersom du ikke vil bruke mer trafikerte veier som E39 og E18, kan E134 via Haukeli sikkert være et alternativ. Dette er dog en del mer tidkrevende, samtidig som du også må ta en ferje over Boknafjorden. Kostnaden ligger vel på rundt 170 kr for den uten passasjerer.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte fra Arendal til Stavanger på E39, nokså grei vei. Gikk for til Kristiansand, tar vel 40 minutter til Dyreparken før det går litt saktere igjen pga 80-sonen. Ellers var det nokså greit å kjøre der, dog noen steder hvor det var veldig svingete og bratt, så trailere kjørte kjempesakte og forbikjøring var ikke mulig.

Men når du skal helt til Oslo ville jeg nok vurdert siste ruten som ble nevnt her, ser ut til å gå ganske mye fortere og det kan bli kjedelig å kjøre på motorvei i lengden.

Lenke til kommentar

jeg klarte å komme meg frem til oslo safe. jeg tok ikke ikke den siste rute som ble anbefalt, ble veldig usikker og tanken på om å kjøre meg litt vill så jeg bare følgte veien E39 til kristiandsand og derifra følgte jeg bare veien E18 til oslo. Var ikke noe problem som jeg hadde sitt for meg. Brukte ca. litt under 8timer menmen.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...