Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Amentio + Datakjeden = Sant?


Anbefalte innlegg

Du sender en epost til [email protected]. Virker som muligheten til å avbestille på nett ikke eksisterer på de nye sidene. Epost virker iallefall.

 

Dessverre er det mye rot med varer som "kommer og går". De er tilgjengelige ene dagen, men finnes ingen steder den neste og ting tar tid.

 

Hente i butikk fungerer også greit om de har varene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde faktisk nettopp Hent i butikk-løsningen (dvs. å hente på Laksevåg Senter, Bergen), ettersom jeg ikke bor så fryktelig langt unna.

 

Erfaringen... kunne vært bedre. Jeg sjekker naturligvis lagerstatus for butikken. Det skal være 2 stk av produktet igjen, det samme stod det i går kveld. Så jeg legger inn bestillingen. Får ordrebekreftelse og litt senere plukkbekreftelse på mail. Ca. 2 timer etter bestillingen var jeg i butikken. Etter en god del venting (2 kunder som var foran meg i køen tok det en evighet å behandle; slikt kan skje, så greit nok) kom jeg omsider frem til disken og fyren begynte å lete uten å finne produktet. En annen person begynte også å lete. Heller ikke han fant noe. Så jeg må få pengene tilbake, men de er ikke sikre på hvordan de skal ordne dette. Så de ba meg oppgi tlf.nummer og jeg gikk derfra tomhendt. Senere får jeg en telefon (bra!) der jeg blir bedt om å kansellere ordren (tja...). Finner ingen greiere måte å gjøre dette på enn et avbestillingsskjema på amentio.no.

 

Jeg er ikke akkurat voldsomt arg ennå... regner med å få pengene tilbake. Men imponert blir man ikke.

 

 

Håper de får orden på systemer og rutiner, for i teorien kan det nok være en grei løsning for mange.

Det mistenker jeg faktisk har mer med Datakjeden delen av bedriften enn Amentio. Kan ikke teller hvor mange ganger jeg har sjekket lagerstatus på varer på datakjeden stavanger, forsikret meg om at de har den inne for så å oppleve at de ikke har varen på lager når jeg møter opp. Og dette er før de slo seg sammen med amentio.

 

Det endte med at jeg alltid ringer og ber dem sjekke lageret og bekrefte, med varen i hånda, at de har den på lager før jeg orker å ta turen.

 

 

Men har de først varen inne, så er de greie å ha med å gjøre. :)

Lenke til kommentar

Skal man gi ris så bør det også være greit at noen kommer med Ros.

 

Personlig hadde jeg en opplevelse som var i ferd med å bli veldig dårlig, men takket være kundesenteret og overarbeidet servicearbeidere på Lade så fikk Amentio ordnet opp i problemet mitt (hovedkort med bios som ikke støttet Cpu som hk var annonsert til å støtte) øyeblikkelig når jeg møtte opp der personlig.

 

Jeg hadde noen samtaler med ansatte på call-senteret og fikk en langt større forståelse for hvorfor ting gikk som de gikk, forhåpentligvis nå etter sammenkjøringen med Datakjeden så kommer Amentio seg opp på det nivået der de bør ligge med god kundeservice og kjapp levering av varer.

Lenke til kommentar

Glimrende, akkurat noe slikt jeg har ønsket meg. Har ingen negative erfaringer med amentio, men har irritert meg over at pakkene måtte sendes i posten. Er unødvendig dyrt og tregt.

 

Nå tror jeg fort det blir 16 GB microsd og div. andre småting på meg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

For meg er virkelig datakjeden + amentio = DIGG!

Kan jeg endelig benytte meg av den lokale datakjeden butikken (Kvadrat v/ sandnes) uten og måtte betale dobbel pris (butikkpris).

Bestill varen på nett, sjekk at varen er i butikk, kryss av for og hente varen i butikk, få varen til nettpris i butikk = WIN. :love:

Lenke til kommentar

Har handlet en del fra Amentio og synes det er litt rart at Amentio slåes sammen med Datakjeden for de ligger i snitt et par hundre lapper over alle andre. Og Amentio har som regel lagt på et mer rimelig nivå enn andre nettbutikker. hmm.

 

Men dere MÅ få orden på lager statusen deres og gjøre noe med den trege utsendelsen deres. 2-4 dager før varen sendes ut holder ikke. Er en liten stund siden dere gjorde noe med "systemet/webshop" deres.

Lenke til kommentar

Eg synes samanslåinga er perfekt! Då er det endeleg mogleg å handle småting utan at frakt tar 50% av totalprisen. Ikkje minst kunne returnere defekte varer igjennom butikken.Eg har sikkert brukt over 1500kr i frakt på defekte harddisker dei siste to åra. Eg trur dette vil gjera Amentio Datakjeden svært konkurransedyktig.

 

Men Amentio Datakjeden må gjere noko med lagerstatus.

 

Eg bestilte eindel pcdelar for ca 2000kr, blant anna minnebrikker som var demovare. Det stod at dei hadde 2 stykkar igjen på lager. Eg la også igjen ein beskjed på ordren om det var noko som ville ta tid å få skaffa så skulle dei gi beskjed. Etter ein time så ringte dei og sa at dei ikkje kunne skaffe kabinnettet innan rimeleg tid. Flott, sa eg og bytta til eit anna.

 

Nå etter 2 veker så er enda ikkje pakken sendt, pågrunn av at minnebrikkane manglar. Merkeleg nok så står det at dei er enda på lager også(Eg bestilte liksom dei 2 siste). Rekne med det er bare er kaos i demovare logistikken, uansett så er det frustrerande.

Lenke til kommentar

Tidligere kunne vi sjekke lagerstatusen på varen til butikkene hos Datakjeden. Dette er noe jeg ser mangler nå i nettsiden.

Hvis jeg skal bestille en vare og hente butikk er det greit å kunne se om jeg kan hente det om en time eller to uker...

Når kommer dette på plass?

 

Ellers kudos til Datakjeden og Amentio for en kreativ løsning :)

Lenke til kommentar

Oppdatering. Bestilte rambrikker på amentio. Var kun på fjernlager, Tenkte greit 3-4 dager ekstra. Nå er det 20 dager siden jeg bestilte varen. Er hull i hodet dette.

 

Høres fryktelig lenge ut for et par rambrikker.

Tok du kontakt med dem?

Fortsetter dette sånn må jeg nok kutte ut Amentio selv, skal teste produkt i butikk og se om det fungerer.

Lenke til kommentar

Ble så trist da jeg så oppdaget hva som skjer med Amentio nå...

 

Virker som om halvparten av varene i butikken er forsvunnet, og prisene skrudd opp og rundet av. F.eks. Fractal viftene koster 3 ganger (!) så mye i dag som i går. Jeg kjøpte en ruter der for 1-2 uker siden. Den kostet 177kr da, nå koster den 299kr. Fullt av AM3 hovedkort som de hadde tilgjengelig for 2 uker siden er nå borte (til og med Komplett har disse).

 

Tidligere elsket jeg å tråle rundt butikken og finne obskure varer, gjerne uten navn og bilder, men til latterlig lave priser. Virker som om de har lagt om strukturen i forhold til leverandør... Amentio blir vel som sjarmløse Komplett etterhvert. Kun Multicom og Abbo som står igjen med gigantisk utvalg.

 

Redigerer denne enda en gang og spør Amentio her i tråden:

 

HVORFOR HAR DERE BLITT SÅ KJEDELIGE? Dere har f.eks. ikke et mini-ITX kort til under 745kr. Tidligere hadde dere kort til ~400kr. (oppdaget noen billigere kort ved å søke, men fortsatt...)

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Kjøpte et billig hjemmekinosystem for akkurat en uke siden, sto at det var 8 på lager. Nå står det NULL! Jeg ringte inn i dag (eller i går, spørs hvordan du ser det :p), og spurte om de hadde fått inn varen i tønsberg der jeg skal hente den. Han sa at den ikke hadde blitt plukket enda, også skrev han masse rart på pcen og sa at de i tønsberg skulle ta kontakt med meg. Har ikke blitt kontaktet enda...

Så ikke en kjempefin start for min del, men har alltid likt datakjeden pga du kan hente det i butikken så håper jeg det forbedrer seg.

Lenke til kommentar

hm, dette kan muligens være interessant.

Har aldri fått noe av det jeg har prøvd å kjøpe hos amentio (pga feilprising, så de slettet ordre, så vel som en annen gang hadde de ikke på lager det som stod på lager).

 

Datakjeden har jo greie folk, men de har pleid å være for dyre, samt for trege..

Dog har vi få alternativer i Bergen, det er egentlig bare datakjededen eller harddisk.no + et par små andre (vet ikke om ab-data eksisterer lengre?).

 

Det kan være jeg nå igjen tør å handle fra Amentio, men jeg vil fremdeles først sjekke de firmaene jeg har hatt null problemer med.

 

Noen ganger må man dog ha ting samme dag og da er det ingen alternativer.

 

Kanskje datakjeden skulle hatt en hurtigkasse for folk som hadde besilt på nett, noe ala service/retur? (Den har vel prio)

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd denne forsåvidt interessante løsningen.

 

Bestilte to M510 (datamus), med følgende status:

På lager: 0 Leverandørlager: 100+ Lagerstatus i butikk

 

Holder man musa over 100+, får man oppgitt leveringstid på 1-4 dager.

 

Bestillingen ble gjort tidlig 31/8. Fikk først leveringsdato 3.9, noe som selvfølgelig er OK. Nå står det 6.9, noe som er alt for tregt. Varene er ikke merket som "sendt" enda, så tviler på de kommer før 6/9 - frykter senere

 

Er usikker på om jeg bestiller varer på Amentio igjen, med mindre jeg har veldig god tid.....

Har tidligere svidd av en del penger, men er nok av typen som helst vil ha tingene i henda i det VISA er belastet.

 

Så oppsummert så langt:

+ Gratis frakt

+ Rimelig

 

- Var billigere

- Hadde bedre utvalg

- Treg levering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...