Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Amentio + Datakjeden = Sant?

Anbefalte innlegg

Ser ikke nyhetsak om dette på forumet. Det betyr iallefall mer oversiktlige sider hos Amentio?

Kanskje det vil si at vi kan velge hent i butikk hos Datakjeden til Amentio sine priser?

Håper det kommer noe godt ut av dette.. :)

Edit:

Ser de har "Bestill nå; hent om en time" på sine nettsider.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette var jo fjor våres. Amentio blir jo ikke bedre av den grunn, de har hatt lang tid til å bli bedre.

Redigert: Amentio kjøpte jo opp DK i fjor ja.. men ser de fusjonerer nå. Da kan det hende det kommer noe godt ut av det ja.

Endret av datagnom
Lenke til kommentar

Jeg kjenner det varmer. Ser på det som et langt bedre (og billigere!) alternativ enn PCexpressen som holder til i laguneparken.

Både med tanke på småplukk man har litt lyst på, men ikke vil betale 150 kroner i frakt, samt ved retur av større komponenter. Særlig for oss i Bergen gjelder jo dette.. =)

Lenke til kommentar

Nei, Amentio vil nok vere Amentio, men no kan du hente ein ordre i butikk, og spare fraktkostnadar. Du kan òg levere inn varer der ved service, som sparar deg for utlegg og innsending av kvittering for å få dekt fraktkostnadar. Kanskje enklare reklamasjonar kan handteras lokalt òg, som vil føre til kortare servicetid.

Eg skal i alle fall kikke innom Amentio neste gong eg skal ha noko. Billige ting som minnekort o.l. er òg greit å kjøpe på denne måten, butikkprisar er ofte ein del dyrare, og frakta et opp innsparinga ved å kjøpe på nett.

Og me har fått nettbutikk med hentepunkt i Bergen. :D

Lenke til kommentar

leste kommentar der fra en kunde... Det er vell det jeg har lest her også mange plasser.. hehe

Synd, da må jeg svarteliste Datakjeden også · Onsdag 11. august 2010 14:15

Send en melding

Synd, da må jeg svarteliste Datakjeden også, Amentio har notorisk dårlig kundesupport og leveranse.

Jeg har hatt følgende problem i 2010 med Amentio:

* Selv om alle deler finnes på lager, er det ikke sikker pakken blir levert, dette betyr ikke at delene ikke finnes på lager i praksis, men at ordren blir rotet vekk før plukking.

* Selv om du ringer kundesupport om hjelp, og de lover å ordne opp, er det ikke sikkert at de gjør det.

* Selv om du får utdelt et casenummer, er det ikke sikkert at de har lagret casen din i sitt system, så du må forklare problemer hver gang du ringer.

* Selv om du sender en epost til Amentio, kan du ikke forvente svar.

* Selv om du avbestiller en ordre når den fortsatt står med status "åpen", betyr ikke det at de ikke sender pakken til deg.

Jeg har alltid hatt slike problemer med Amentio i alle bedrifter jeg har jobbet i, jeg har også fått beskjed fra Amentio om at grunnen til vi har fått så dårlig support, er at de trodde jeg var en privatperson ...

Jeg har deler som egentlig skal leveres tilbake til Amentio, men jeg får helt hetta med tanken på alt styret de potensielt kan lage av en enkel retur, så delene blir heller solgt brukt eller kastet.

Vi forholder oss ikke lengre til Amentio, og nå heller ikke Datakjeden som egentlig har vært en fin nettbutikk frem til nå.

- IT ansvarlig ved VGS skole

Lenke til kommentar

^^

En jeg kjenner bestilte en skjerm som visstnok var på lager.

Det tok tid og han sendte en mail og spurte hvor den blir av. De sa den ikke var på lager, men han kunne velge en annen skjerm så skulle de erstatte ordren og sendes asap.

Det blir gjort og han får skjermen, to uker senere får den første skjermen han bestile...

Noe er galt hos Amentio, kanskje derfor de er så billige, de setter aper til kundeservice of lagerjobbing, så betaler de bare en klase bananer i lønn.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde faktisk nettopp Hent i butikk-løsningen (dvs. å hente på Laksevåg Senter, Bergen), ettersom jeg ikke bor så fryktelig langt unna.

Erfaringen... kunne vært bedre. Jeg sjekker naturligvis lagerstatus for butikken. Det skal være 2 stk av produktet igjen, det samme stod det i går kveld. Så jeg legger inn bestillingen. Får ordrebekreftelse og litt senere plukkbekreftelse på mail. Ca. 2 timer etter bestillingen var jeg i butikken. Etter en god del venting (2 kunder som var foran meg i køen tok det en evighet å behandle; slikt kan skje, så greit nok) kom jeg omsider frem til disken og fyren begynte å lete uten å finne produktet. En annen person begynte også å lete. Heller ikke han fant noe. Så jeg må få pengene tilbake, men de er ikke sikre på hvordan de skal ordne dette. Så de ba meg oppgi tlf.nummer og jeg gikk derfra tomhendt. Senere får jeg en telefon (bra!) der jeg blir bedt om å kansellere ordren (tja...). Finner ingen greiere måte å gjøre dette på enn et avbestillingsskjema på amentio.no.

Jeg er ikke akkurat voldsomt arg ennå... regner med å få pengene tilbake. Men imponert blir man ikke.

Håper de får orden på systemer og rutiner, for i teorien kan det nok være en grei løsning for mange.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat voldsomt arg ennå... regner med å få pengene tilbake. Men imponert blir man ikke.

Amentio/Datakjeden har veldig flotte rutiner på å få pengene tilbake til kunder, det skal de ha. Sånn utover det burde de kanskje ha slått seg sammen med en legemiddelprodusent og solgt noe som senker blodtrykket, for det er ihvertfall på topp etter å ha hatt med de å gjøre.

Lenke til kommentar

Nei, jeg holder fortsatt med hentebua til komplett/netshop i oslo

Brag. :(

Høres forøvrig ikke kjempelovende ut med at Datakjeden i Bergen ikke har kontroll. Mitt inntrykk har alltid vært at man må vente i kø en liten evighet fordi en eller to før deg i køen skal kjøpe trådløs ruter eller USB-nettverkskort, samt er for dum til å selv lese manualen.

Lenke til kommentar

Høres forøvrig ikke kjempelovende ut med at Datakjeden i Bergen ikke har kontroll.

Bare for å presisere, jeg har ikke grunnlag for å si at de ikke har kontroll generelt. Min ordre hadde de tilsynelatende ikke mye kontroll på, men lagersystemet fikk skylden.

Blir forhåpentligvis flere erfaringer her etterhvert.

Lenke til kommentar

Gå til ei vare på amentio.no, under lagerstatus har du ei lenke, "lagerstatus i butikk". Denne viser lagerstatus i alle Datakjeden-butikkar.

det er så og si tomt for de fleste farene der

både stovner og møllergata hakke de billige tinga som er på lager @komplett eller zomg netshop

det de burde gjøre er å utvide lageret sitt, føler for at de aldri har noe på lager

Lenke til kommentar

Jeg prøvde faktisk nettopp Hent i butikk-løsningen (dvs. å hente på Laksevåg Senter, Bergen), ettersom jeg ikke bor så fryktelig langt unna.

Erfaringen... kunne vært bedre. Jeg sjekker naturligvis lagerstatus for butikken. Det skal være 2 stk av produktet igjen, det samme stod det i går kveld. Så jeg legger inn bestillingen. Får ordrebekreftelse og litt senere plukkbekreftelse på mail. Ca. 2 timer etter bestillingen var jeg i butikken. Etter en god del venting (2 kunder som var foran meg i køen tok det en evighet å behandle; slikt kan skje, så greit nok) kom jeg omsider frem til disken og fyren begynte å lete uten å finne produktet. En annen person begynte også å lete. Heller ikke han fant noe. Så jeg må få pengene tilbake, men de er ikke sikre på hvordan de skal ordne dette. Så de ba meg oppgi tlf.nummer og jeg gikk derfra tomhendt. Senere får jeg en telefon (bra!) der jeg blir bedt om å kansellere ordren (tja...). Finner ingen greiere måte å gjøre dette på enn et avbestillingsskjema på amentio.no.

Håper de får orden på systemer og rutiner, for i teorien kan det nok være en grei løsning for mange.

Hei.

I og med at ordren er kansellert så fant vi ikke ut hvem du var slik at vi fikk kontaktet deg pr. telefon. Derfor svarer vi her i stedet :)

Ditt tilfelle:

Dette skal selvfølgelig ikke skje, og det beklager vi sterkt. Det vil alltid være utfordringer med å ha 100% riktig lagerstatus da butikkene har større svinnprosent enn sentrallager. Mange prøver å forsyne seg uten å betale, og noen lykkes dessverre. Men det hører selvsagt til unntakene. I nesten alle tilfeller så skal lagerstatus i butikken være korrekt.

Ifølge butikken i Bergen så gjaldt dette et Logitech MK300 tastatur.

Hvis du sender oss en epost med kontaktinfo på [email protected] så sender vi deg et slikt tastatur gratis som plaster på såret.

Mvh

Amentio Datakjeden

Lenke til kommentar

Gå til ei vare på amentio.no, under lagerstatus har du ei lenke, "lagerstatus i butikk". Denne viser lagerstatus i alle Datakjeden-butikkar.

det er så og si tomt for de fleste farene der

både stovner og møllergata hakke de billige tinga som er på lager @komplett eller zomg netshop

det de burde gjøre er å utvide lageret sitt, føler for at de aldri har noe på lager

Hei.

Vi jobber fortløpende med å få flere og flere artikler lagerført i alle butikker. Sentrallageret skal også mangedobles. I løpet av 3-4 uker så vil dette bli vesentlig bedre :)

Mvh

Amentio Datakjeden

Lenke til kommentar

*snap*

Ifølge butikken i Bergen så gjaldt dette et Logitech MK300 tastatur.

Hvis du sender oss en epost med kontaktinfo på [email protected] så sender vi deg et slikt tastatur gratis som plaster på såret.

Mvh

Amentio Datakjeden

Jeg hadde akkurat samme opplevelse med Datakjeden sin "Extreme Gamer" samt 2 skjermer av Samsung 2443 BW.

Har sendt e-post, og venter spent på pakke i posten. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...