Ekinorak Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Sitter her og fikser en datamaskin som har totalt krasjet av virus og spyware. Da brukeren vil ha dokumentene sine ut og jeg ikke får gjort noe som helst i windows, tok jeg ut hardisken og satt den inn i min egen datamaskin. Uten å åpne hardisken begynte jeg å scanne den for virus. Vil den kunne "smitte" min datamaskin slik? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 iallefall i teorien vil jeg tro. spørsmålet blir jo: hvorfor brukte du ikke linuxpå cd eller usb pinne til boote opp maskinen og overføre filene? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 iallefall i teorien vil jeg tro. spørsmålet blir jo: hvorfor brukte du ikke linuxpå cd eller usb pinne til boote opp maskinen og overføre filene? Jeg har ikke brennecder Eller minnepen. Orket ikke å ta meg bryet med å skaffe det, da jeg trodde min metode burde fungere. Hadde ikke trodd at windows tillater at ting bare "åpner seg selv". Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 I de fleste tilfeller fungerer måten din helt greit uten at systemdisken blir infisert. Men, enkelte infeksjoner sørger dessverre for at windows tillater at ting bare "åpner seg selv". Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Ja fikk virus... Så failet mitt raid0, og mistet 4TB med data. Skjønner ikke helt hvordan det var mulig, men fikk ikke startet datamaskinen og fikk Status: Failed på raidet. Var nødt til å løse opp raidet, men finner ingen feil på diskene. Endret 11. august 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå