jeroshol Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hei, Etter at min vannkjølte Stasjonære døde (som følge av vannskader :x), trenger jeg en ny PC til spill og programmering. Har laget et oppsett, som etter mitt skjønn skulle fungere til dette, men har falt av lasset når det gjelder hvilke deler som er kosteffektive. mitt forslag: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=823599&su=23350624-E647-44F3-9C22-F15B53B02D6D - Busjett: 12 000 (+- 500) - Trenger ikke periferienheter (Skjerm, tastatur, mus etc.) All kritikk/endringsforlag, eller egne oppsett innenfor samme rammer, mottas med takk! Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det ser ikke kjempedumt ut, men jeg ville kanskje anbefalt noe slikt noe - i7 oppsett til 12k Er skvist litt mer ytelse inn i budsjettet her Lenke til kommentar
jeroshol Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Takker for tilbakemelding! Forskjellen på 'TX' og 'HX' er at HX har modulære kabler? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Takker for tilbakemelding! Forskjellen på 'TX' og 'HX' er at HX har modulære kabler? Blant annet, men TX er også bare 80+, mens HX 750W ligger på sweetspottet mellom 80+silver og 80+gold, altså ganske mye høyere effektivitet. Forøvrig vil jeg påpeke at med mindre du har tenkt å kjøpe et 5870 kort til ved senere annledning, vil en 650W være mer enn nok kraft, og vi kunne nok funnet et billigere HK med mindre PCI-E x16 slots. Endret 11. august 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 HX modellene er mer energieffektive ja, men de er også bygget på en mye mer moderne PSU-plattform, med lavere rippelverdier og bedre komponenter. Så de er forholdsvis forskjellige slik sett også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå