hyp3z Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Da vi reiste på ferie i sommer opplevde jeg at bagasjen min ikke kom med til destinasjonen. Vi var borte 1 mnd og bagasjen kom først til rette idag - 11 dager etter hjemkomst. Ettersom jeg gikk hele ferien uten bagasjen min så lurer jeg på om jeg kan kreve erstatning av flyselskap evt reiseforsikring for dette? Jeg får riktignok dekket 2500 av forsikringsselskapet, men dette var ikke på langt nær nok til å erstatte alt innhold jeg hadde pakket i bagasjen for bruk på turen - kun nødvendige artikler. Noen tips til hvordan jeg evt kan gå frem, og om det er noe vits i å forsøke? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 I min reiseforsikring står det nøye forklart. Ved 2t+ forsinket bagasje x kr Tap av bagasje x kr, maks 10k Regner med at 2t+ dekker 11 dager også, da den ikke er tapt. Se i papirene dine, det må være vinklingen der som man kan kverulere på for å få mer penger. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Nå var det ikke bare 11 dager, blir vel mer 41-42 dager viss jeg forstår trådstarter rett. At h*n ikke fikk med seg bagasjen ned, og først fikk den 1 mnd og 11 dager etter, da hun var hjemme. Du bør ha rett på erstatning! Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Ja det stemmer at det er over 40 dager siden jeg sist så snurten av kofferten. Skal jeg kreve erstatning av flyselskapet da? Forsikringsselskapet dekker tapt bagasje inntill 30k, men da må det foreligge bekreftelse på tapt bagasje fra flyselskap. Ettersom bagasjen har kommet til rette (dog litt vel sent) så faller jo denne muligheten bort. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg ville da tru at "forsinket bagasje" er feltet her, er det bare på 2-3k så har du feil forsikring ifølge dine behov. for eks norwegian skriver dette Norwegian sin erstatningsplikt er begrenset i henhold til Montreal-konvensjonen og Norsk Luftfartslov og vi anbefaler at du melder fra om bagasje uregelmessigheter til ditt forsikringsselskap. De vil således søke regress hos flyselskapet. Ser ut som det er forsikringsselskapet du må gjennom. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Nøyaktig hva din forsikring dekker kan man ikke svare på uten å lese forsikringsvilkårene dine. Min forsikring er, grovt sett, som følger: Ved korte forsinkelser erstattes inntil et lite beløp. Ved lange forsinkelser, som i ditt tilfelle, et relativt stort beløp og tilsvarende ved tap av bagasje. Det som er kravet ved min forsikring ved forsinkelse, er at jeg kan framvise kvittering for det jeg har kjøpt som følge av forsinkelsen. Dersom du ikke har kjøpt varer for å erstatte den forsinkede bagasjen, så har du i utgangspunktet ikke krav på noen erstatning tror jeg. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Du må først rette ditt krav til flyselskapet - du MÅ ha kvitteringer for det du har kjøpt som var nødvendig for din reise. Jeg "mistet" min koffert på vei til nyttårsfeiring i Spania - trengte dress + sko + sjorte osv - dette fikke jeg igjen fra SAS med engang - dog skal det sies at jeg leverte moderat krav hadde ikke gått bananas i shopping. Men som for alt annet her i verden du må kunne dokumentere ditt krav! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå