Gå til innhold

Lav lyd ut fra forsterker, uansett output.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Technics SU X-120-forsterker som er koblet opp med en tuner, cd-spiller og to høyttalere. Dessverre kommer det knapt lyd ut, uansett hvilken output jeg bruker. Prøvde også med headphones, og det er akkurat like lavt. Må klemme volumet helt på max så kan man så vidt høre lyden. Jeg sjekket også Active Current Sensor-switchen bak og prøvde både av og på denne. Er forstereken gåen, tro? All hjelp er god hjelp nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det var noe helt annet enn det google bildesøk ga meg, men du har satt volumet veldig lavt på bildet, balansen skal stå rett opp, og du burde helt klart skru av surround.

Hva gjør volume preset knappen?

 

EDIT: Mulig å få et bilde av baksiden også?

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Det er ikke mine bilder, volumet har jeg prøvd alt fra min til max, balansen står rett opp her, surround har jeg ikke på. Volume preset får bare displayet til å blinke (altså der det står -62 dB). Virker ikke som om volume preset har noen som helst funksjon.

 

Det var et bilde nederst på siden.

Endret av brain
Lenke til kommentar

Ok, da er det før forsterkertrinnet og potmeteret i hvert fall, og det tyder på at strømforsyningen er ok, det betyr også at høytalerne er riktig koblet.

 

Det du burde sjekke er om noen motstander er slitte, om noen kondensatorer lekker, og at ingen ledninger har løsnet. Om du åpner den.

Om du er enda mer "på" så kan du prøve å koble deg forbi inngangsvelgeren (lodde på noen ledninger på utgangen til inngangsvelgeren) og så se om det fungerer. Men da burde du ha kontroll på hva du driver med.

 

Problemet kan også være at inngangsvelgeren begynner å bli dårlig.

Prøvd å skru denne frem og tilbake noen ganger? (husk å skru ned volumet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...