Snibler Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Flyttet til nytt sted satt opp min linksys wrt54 med ddwrt, viser seg at min plassering bare gir meg 2-3 bars signalstyrke vist i win7. Så kommer NGT og resetter routeren deres og forbipasserer boksen min. Huseier sier at fiber kommer straks så vet ikke om jeg gidder å jobbe mer mot NGT. Får leve med inteno boxen og 1-2 bars. Søkte opp nettverkskortet som står i laptopen et Atheros AR9285 som tydeligvis støtter N nettverk. Det jeg da lurer på er om en ny router med N-nettverk også vil øke rekkevidden? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det du også kan prøve, som er gratis, er å lage retningsbestemt antenne på ruteren din. Det fungerte for meg! Det du gjør er å ta litt papp og aluminiumspapir og lager en skjerm ala på en parabol. Få den da til å peke til hvor du sitter og du kan kanskje oppleve bedre kvalitet! Dette kan forøvrig også øke sikkerheten hvis du feks plasserte den på loftet og speilet signalene ned i huset. Folk utenifra vil få dårlig signal/fraværende signal ut over radiusen til antenne med aluminiummen på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå