AdNauseam Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Jeg kjøpte en ny Wester Digital Scorpio Black 320GB til laptopen min. Jeg skal klone den gamle lav ytende 5400rpm disken til den nye Western Digital disken, men vil være sikker på at den er 100% fungerende før jeg bruker den. Jeg trenger derfor et diagnosis/test program men vet ikke hvilket jeg skal bruke og hvilket som er bra/grundig. Noen som kan hjelpe? Endret 10. oktober 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
War Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 WD har sitt eget på hjemmesiden. Resultatene kommer i pass eller fail. Pass på at du trykker på rett scanning så du ikke skriver 0 på hele plata og sletter alt. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Og dette er bra? Hmm. Detekterer det dårlige sektorer også? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Jepp, http://www.softpedia.com/screenshots/Western-Digital-Data-Lifeguard-Diagnostics_2.png Bare ikke trykk på skriv nuller. * Acronis True Image WD Edition * Advanced Format Software (Only for Windows XP users with WD Advanced Format Drives) * Data Lifeguard Diagnostic for DOS (Floppy) * Data Lifeguard Diagnostic for DOS (CD) * Data Lifeguard Diagnostic for Windows * RE2GP Idle Mode Update Utility * WDSpinUp Utility Velg rett disk og last ned her http://support.wdc.com/product/download.asp?wdc_lang=en Endret 11. august 2010 av War 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Takk takk. Fant det. Men nå blir problemet at jeg må bruke den bærbare maskinen til å teste den. Da kan jeg vel bare lage kloning av disken og teste når den er satt i. Men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Evt sette den i en annen pc, det er vel sata? Hvorfor skal du sjekke alt før du bruker den? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Ja, men jeg har den stasjonære maskinen hjemme. Er på lang-ferie og har bare den bærbare med. Det er SATA ja. Tingen er at disken har fått et dunk da jeg hentet den hos posten, og så vil jeg ikke risikere å plutselig få diskkrasj. Planlegger å ha den 1-2 år i den bærbare og sette den i PS3'en min når jeg går over til SSD. Skal ta mye tester av begge diskene for å teste ytelse, batteritid osv også, som jeg tenkte jeg skulle poste på forumet. I tillegg har jeg kjøpt Intel Turbo memory 4GB Versjon 2, så jeg skal se om jeg får noe nyttig ut av den. Har bare sett tester av versjon 1 med 1GB kapasitet. Nå er sommeren snart over, så jeg skal prøve å få gang på prosjektet. Har jobbet hele sommer, så har ikke hatt tid, rett og slett. Endret 11. august 2010 av stianaarskaug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå