Gå til innhold

Physx med Ati kort?

Anbefalte innlegg

Har spilt demoen til Mafia 2 og syns så klart at spillet er helt konge, sikkert ikke bare jeg som gjør det;). Men.... Jeg har 2stk Radeon 4890 i CF å kjører spillet med en fps på ca 40 stabilt, men når jeg skrudde på Physx på medium så klarte ikke pcen min mer enn max 20fps, som så klart er fordi ATI kortene ikke har Physx(tror/mener jeg). Det jeg lurer på er om det er mulig å installere et dedikert kort som har Physx i tilegg til Radeon kortene som jeg allerede har? Spillet ser jo i seg selv helt nydelig ut med alt (eks. Physx) på max, men når jeg vet det kan se bedre ut så vil jeg at det skal se bedre ut;) Noen som har noe svar på mitt lille dilemma?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal kunne bruke et Geforce-kort som dedikert fysikkort ja.

Any CUDA-ready GeForce graphics card (series 8 and newer, having 32 or more cores and 256MB or more of video memory[13]) can take advantage of PhysX without the need to install a dedicated PhysX card.

Edit: Hrmf, ser ut til at Nvidia har fjernet denne muligheten i sine nyeste drivere. Lenge leve forbrukervenneligheten... :thumbdown:

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Hvordan ser resten av spesifikasjonene dine ut da? Ut fra at det er CPU som tar seg av fysikkdelen når det ikke finnes dedikert fysikkort eller GPU som støtter Physx, så kan jo en overklokk av CPU kanskje hjelpe.

Eh... søk på ebay.com f.eks etter "ageia physx"

De kortene er jo latterlig billig nå som nvidia har det innebygd i sine skjermkort,

må jo være en genial og billig ting for folk som har ATI.

Lenke til kommentar

Sitter på jobb så har ikke akkurat alle detaljer, men har en intel quad core 2,4Ghz som er klokket til 3.0GhZ. 8Gb ram, win 7 64, 1,5 Tb lagring på 2 stk samsung spinpoint HD`er og som sagt 2stk ati radeon 4890 OC Edition 1GB i Crossfire.

Husker også at disse physx kortene fra ageia, men finner dem ikke på noen norske nettbutikker.. så kansje jeg må på E-Bay eller no for å finne de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...