nirolo Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg har en side som grovt sett består av tre kolonner. I den midterste er det av og til en veldig stor tabell, både lang og bred. Det blir scrollbar under tabellen når denne er for bred til kolonnen, men jeg ønsker meg også en scrollbar over tabellen for å gjøre det lettere å se innholdet. Så vidt jeg har skjønt, så er ikke dette mulig med ren html/css? Men jeg mener å ha lest at dette skal kunne gå an ved hjelp av javascript. Har prøvd å finne dette på nett, men kan ikke finne noen eksempler. Er det noen som har forslag til hvordan dette kan løses? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Du har bare "overflow:auto", som overlater det til nettleseren å sette eventuelle scrollbarer (eller andre UI-mekanikker for scrolling) der det passer best etter integrering på den plattformen brukeren kjører. Hvis du ønsker å overstyre nettleseren valg, så må du nok ty til noe Javascript-hacks ja, men vær obs på at det flere gode grunner til at dette i utgangspunktet er overlatt til nettleseren. En enkel og, muligens, grei løsning kan jo være at du i de tilfellene det er sikkert at innholdet flyter over og det blir forvirrende langt ned til scrollbaren for mange, rett og slett setter en maks høyde også. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Ja, har tenkt på det med å sette maks høyde. Det er nok den beste løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå