trondgtrond Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 hei, jeg bruker å sette dataen min i dvalemodus om natten, men i det siste har maskinen begynt å "våkne" av seg selv, til helt tilfeldige tidspunkt... det kan gå alt fra 5 min te 9 timer. Noen som aner hva som er galt?! Lenke til kommentar
wiggacard Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 hei, jeg bruker å sette dataen min i dvalemodus om natten, men i det siste har maskinen begynt å "våkne" av seg selv, til helt tilfeldige tidspunkt... det kan gå alt fra 5 min te 9 timer. Noen som aner hva som er galt?! Kanskje du har en laser-mus som er på et ujevnt/dårlig underlag, slik at den lever sitt eget liv? Musa på jobben her beveger seg noen ganger i en retning hele tiden uten at jeg rører den, og da vil den avbryte dvalemodus. Lagt inn noen nye programmer i det siste? Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hvis det er musa som er problemet kan du deaktivere dens mulighet til å vekke pc'en i hovedkortets bios (det er ihvertfall mulig på alle pc'er jeg har hatt). Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Automatiske oppdateringer som installeres på natta? Det får hvertfall min PC til å våkne av seg selv. Lenke til kommentar
trondgtrond Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Vel, musen min står å beveger seg konstant, selv om den er i ro, så er muligens det som er problemet da ja... viste ikke at bevegelse fra musa ville avbryte dvalen... Vell, jeg gjør det lettvindt, og legger musa opp ned når jeg setter maskinen i dvale tenker jeg Lenke til kommentar
trondgtrond Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Hm....da har jeg testet litt, og fant ut at det ikke er mulig å vekke datamaskinen med musa. Men datamaskinen våkner av seg selv likevell, og jeg har funnet ut at det faktisk er akkurat samme tidspunkt hver dag.... Er ikke helt sikker på det eksakte tidspunktet, men det er en plass mellom 8.45 og 9.00 Hva i alle dager skal dette bety? noen hint om hva som må gjøres? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Åpne et kommando vindu (cmd) og skriv powercfg -lastwake Det skal gi informasjon om hva som gjorde at den våknet sist. Lenke til kommentar
trondgtrond Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Ok, har gjort dette, og dette kom fram: C:\Users\Trond>powercfg -lastwake Antall reaktiveringer - 1 Reaktiveringslogg [0] Antall reaktiveringskilder - 1 Reaktiveringskilde [0] Type: Aktiveringstidtaker Eier: [PROCESS] \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\services.exe ┼rsak angitt av eier: Windows vil utføre \Microsoft\Windows\Media Cen pdate_scheduled planlagt oppgave som ber om at datamaskinen aktiveres. Hva er problemet? Er det windows mediacenter? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Du kan bare disable tasken i planlagte oppgaver (Task Scheduler) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 En annen mulighet er å gå på Egenskaper for nettverkskortet i Enhetsbehandling, velge Strømstyring, og velge at det ikke skal vekke PC. Lenke til kommentar
trondgtrond Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Har prøvd begge forslagene, men den våkner fortsatt... var ingen planlagte oppgaver, og har gjort slik at nettverkskorte ikke kan vekke PC-en... Ka no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå