Skinney Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Seks måneder er gått og en ny utgave av skrivebordsmiljøet KDE er klar for nedlasting. Hva er nytt i denne utgaven? Les mer Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 En herlig oppdatering Liker de nye iconene, de er veldig tydelige og fine. KDE 4.5 virker også raskere enn 4.4 Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Hvordan er egentlig KDE i bruk nå? Husker jeg prøvde KDE 4.2 eller 4.3 og mente det fortsatt ikke var helt klar for skrivebordsbruk... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg prøvde KDE 4.3 for ikke lenge siden og gikk raskt tilbake til Gnome. KDE ser pent ut, men jeg synes Gnome er bedre. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 KDE er ikke helt min smak! Føler at det fjerner det som Linux har i fordel! Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hvordan er egentlig KDE i bruk nå? Husker jeg prøvde KDE 4.2 eller 4.3 og mente det fortsatt ikke var helt klar for skrivebordsbruk... Tror det viktigste er å bruke en distro som har lagt litt arbeid i sin KDE versjon, altså ikke Fedora eller Kubuntu. Brukte begge de før, så prøvde jeg openSuse og nå vet jeg hvordan KDE skal være. Jeg føler iværtfall at KDE har det jeg vil ha, finner ingen funksjoner jeg savner fra Gnome og med Kontact og Kate så klarer jeg ikke å gå tilbake Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Hmm... må prøves... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det som er viktig i testing av KDE er at det er mer en "software compilation" enn mange andre DEs. Dersom du spoler opp Thunderbird, Foobar2000, µTorrent, GThumb osv er det lite vits å velge KDE. Det er integrasjonen mellom enhetene i den tilgjengelige software-pakken som er den største fordelen med KDE slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Vel talt. Og denne integrasjonen blir enda bedre med Kmail 2.0 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg gleder meg til bedre Akonadi og Kmail 2.0 i 4.5, forhåpentligvis passer det som hånd i hanske med Zimbra. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 KDE fjerner ingenting, Gavekort. Så du tar simpelthen feil. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg har brukt KDE4 i snart et år, og kommer neppe til å gå tilbake til Gnome med det første. Grupperte vinduer/vindusfaner sparer mye plass på skrivebordet, og holder ting ryddig. Jeg ser også frem til å teste "tiling"-delen i KDE4.5 som gjør at vindues flislegges på skjermen, ala Ion, Xmonad osv gjør, samtidig som du beholder resten av KDE. Da jeg først prøvde KDE var jeg ikke helt fornøyd, men etter å ha brukt det en god stund, finner jeg stadig nye, flotte funksjoner. Lenke til kommentar
lgronning Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 KDE blir bare bedre og bedre. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 KDE fjerner ingenting, Gavekort. Så du tar simpelthen feil. Kanskje du missforstår meg litt! Det jeg mener er at KDE fjerner hurtigheten, fleksibiliteten (subjektivt) og store deler av muligheten til å kunne skreddersy desktopet til deg selv. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 KDE fjerner ingenting, Gavekort. Så du tar simpelthen feil. Kanskje du missforstår meg litt! Det jeg mener er at KDE fjerner hurtigheten, fleksibiliteten (subjektivt) og store deler av muligheten til å kunne skreddersy desktopet til deg selv. Jeg vil ikke si at KDE fjerner hurtigheten, synes KDE er veldig snappy. KDE fjerner forsåvidt litt av fleksibiliteten, men i tillegg så bringer det også veldig god integrasjon av alle deler, noe som blir enda bedre med Kmail 2.0 1 Lenke til kommentar
wim Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hvordan er egentlig KDE i bruk nå? Husker jeg prøvde KDE 4.2 eller 4.3 og mente det fortsatt ikke var helt klar for skrivebordsbruk... Helt jævlig Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg er også uenig. En av fordelene med fri programvare og åpne standarder er interoperativitet og at programvaren er laget for å bygges oppå- og kommunisere med andre applikasjoner. Det er nøyaktig det KDE gjør, og slik jeg ser det, bedre enn andre DE. Én password manager, én PIM, ett multimediarammeverk og mye mer hvor alle applikasjonene er bygget på de samme kjerneklossene og dermed gir kjent, sentral og set-once-use-everywhere konfigurasjon og bruk av omtrent alle applikasjoner. Den sammenknyttingen er en av de store fordelene jeg ser med GNU/Linux og fri programvare. Helt jævlig Saklig. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 KDE fjerner ingenting, Gavekort. Så du tar simpelthen feil. Kanskje du missforstår meg litt! Det jeg mener er at KDE fjerner hurtigheten, fleksibiliteten (subjektivt) og store deler av muligheten til å kunne skreddersy desktopet til deg selv. Det er hurtig nok her, iallfall, men opplevelsen av sånt kan være subjektivt. Men når det gjelder fleksibilitet, må jeg bare si at du ikke har den fjerneste anelse om hva du snakker om. KDE er fremdeles (eller igjen) langt mer fleksibel enn noen annen desktop. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 For å underbygge det med fleksibiliteten: KDE Plasma for tablets. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå