Moskus Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg ser etter en slik, men vet ikke hva jeg skal søke på på norsk:http://www.hobby-boards.com/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=1544 Noen som har et tips? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Kan tenke meg til at det er en fuktighetssensor/giver. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Joda, men jeg skulle gjerne hatt en lik den i linken. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Skal du måle relativ luftfuktighet eller duggpunkt? Eg prøvde å se på dette for noen kvelder siden, og slik eg forstod det så er det en forskjell. Relativ fuktighet sier noe om hvor mettet luftet er med fuktighet. Mens duggmåling foregår ved å måle fuktigheten en overflate får. For meg ser det ut til at du er på jakt etter det sistnevnte(ut i fra linken), men om det er luftfuktighet du vil ha så har jo Elfa.se flere. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Skal egentlig måle "om det er vann eller ikke", hvis det gir mening... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 De sendte bestillinger internasjonalt allikevel! Da er de bestilt. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ellers kan man enkelt lage en slik sensor selv av et eksperimentkort. Bare koble til annenhver bane ved hjelp av linker på hver side, slik at de ender ut i hvert sitt koblingspunkt. Eller man kan etse selv om man har muligheten til det. Bør ihvertfall fortinne banene, da bare kobberbaner lett oksiderer. Om man bare skal detektere om det er vann eller ikke i f.eks. en tank eller lignende, holder det lenge med to paralelle ledningsbaner eller ledere side ved side. Vanlig vann som ikke er renset leder så pass godt at det er veldig stor forskjell på den bortimot uendelige motstanden en åpen krets har, og om det ligger vann mellom to ledere. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Bør ihvertfall fortinne banene, da bare kobberbaner lett oksiderer. Har merket det. Jeg har fått 5 stk. fra statene og satt ut en allerede. Så får vi se hvor lenge den varer. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Kom over denne her om dagen: http://www.homeweatherstations.com/davis-instruments-6420-leaf-wetness-sensor Kan kjøpes hos wewind.no. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Fant dem ikke på wewind.no, og de så jo forholdsvis dyre ut. $125 mot de $2 hos hobby-board.com, men de er sikkert mer fancy. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Dyr er den, uten tvil. Ca kr 1000. Regner dog med at den er mer holdbar? Ligger under Davis -> Tilbehør i nettbutikken. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Der ja... billig var det ikke, da tror jeg heller jeg kjøper en bedre regnmåler istedenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå