xibriz Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Er det noen som vet hva jeg må ut med utgifter hvis jeg kjøper meg en gammel snøscooter fra svalbard? Tenker vel da på moms/toll. I mitt importeksempel blir det en 1998 mod som jeg betaler 5-10k for. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) toll.no:kalkulator for innførsel av kjøretøy: http://toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79&epslanguage=no vel snøscooter og trykk inn relevant info Endret 11. august 2010 av stich_it Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Takk for linken, kom på 9407,- + MVA (MVA varierte etter hva jeg betaler for scooteren/tollverdien). La inn: 250 kg 150 hk 800 cc 11.08.1998 første gang reg. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Står god info om alt som har med svalbard å gjøre, også dette på sysselmannen.no Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Må kjøretøy fra Svalbard tolles inn altså? Er ikke Svalbard en del av fastlandet Norge da? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 les dette dokumentet her ser at de er unntatt engangsavgift når de er registertert kun for bruk på svalbard. så slipper vel toll men ikke avgift? Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Må kjøretøy fra Svalbard tolles inn altså? Er ikke Svalbard en del av fastlandet Norge da? Nei. Det er avgift og momsfritt her. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Ja den utregningen jeg prøvde stemmer nok. I regnestykket kom det opp engangsavgift minus x antall prosent i bruksfradrag. Svalbard er ett fristed for det meste, og må nok regnes som utland Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Svalbard er ett fristed for det meste, og må nok regnes som utland Tull! Svalbard er i aller høyeste grad Norge, men på grunn av forskjeller når det kommer til skatter og avgifter er det nødvendig og fortolle det som skal ned til fastlandet. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Svalbard er ett fristed for det meste, og må nok regnes som utland Tull! Svalbard er i aller høyeste grad Norge, men på grunn av forskjeller når det kommer til skatter og avgifter er det nødvendig og fortolle det som skal ned til fastlandet. Når skrev jeg at svalbard ikke er norge? Endret 11. august 2010 av xibriz Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Nå har jeg funnet meg scooter hær oppe Noen som vet hva f.eks. Nor Cargo tar for båtfrakt ned til Tromsø? Tenker jeg ringer de på mandag. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 For senere referanse: ca. 2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå