Gå til innhold

Original moped

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det slik at Originale mopeder koster mye mer enn de som er trimma? Trimma mopeder går jo bedre og jeg klager ikke på at de er billigere. Jeg bare lurer på om noen hadde svar på det? :ermm:

Du får jo ikke kjøpt en helt ny trimma moped hos en forhandler.. dessuten er det noe som heter at det er påbudt med Plombering.

Nyere sykler er jo også HELT ny, mens trimma gjerne er et par år gamle

Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at Originale mopeder koster mye mer enn de som er trimma? Trimma mopeder går jo bedre og jeg klager ikke på at de er billigere. Jeg bare lurer på om noen hadde svar på det? :ermm:

Du får jo ikke kjøpt en helt ny trimma moped hos en forhandler.. dessuten er det noe som heter at det er påbudt med Plombering.

Nyere sykler er jo også HELT ny, mens trimma gjerne er et par år gamle

Takk, jeg måtte nesten få svar på det

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det er forbudt å kjøre uten plombering hvis det skal være en plombering på mopeden. Det gjelder uansett hvem som fjerner den.

det er ikke forbudt å kjøre uten den vis du tar den ut skjer det ingen til vis du blir stoppa kun vis du kjører for for det er faktisk lov til å ligge i 50kmt uten å få noe spesiel

Lenke til kommentar

patbak, du tar feil.

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-002.html

"Kjøretøyforskriften"

§ 2-3. Definisjoner av to- og trehjulede motorvogner (mopeder og motorsykler)

...

2. Ellers gjelder følgende definisjoner:

a) Moped: Motorvogn med to hjul (motorvogn gruppe L1e) eller tre hjul (motorvogn gruppe L2e) som har en høyeste konstruksjonshastighet som ikke overstiger 45 km/t og som har motor som oppfyller vilkårene angitt i annet eller tredje avsnitt.

Motorvogn med to hjul som har motor med slagvolum som ikke overstiger 50 cm3 dersom den har forbrenningsmotor, eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW hvis den har elektrisk motor.

Motorvogn med tre hjul som har motor med slagvolum som ikke overstiger 50 cm3 dersom den har elektrisk tenning, eller maksimal nettoeffekt på høyst 4 kW hvis den har en annen forbrenningsmotor eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW hvis den har en elektrisk motor.

Som moped regnes også firehjuls motorsykkel med en egenmasse på under 350 kg (motorvogn gruppe L6e), ikke medregnet batterienes masse for elektrisk drevne motorvogner, hvis høyeste konstruksjonshastighet ikke overstiger 45 km/t, som har motor med slagvolum på 50 cm3 eller mindre for motorer med elektrisk tenning (eller største netto effekt på 4 kW eller mindre for andre forbrenningsmotortyper eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW for elektrisk motor).

Alternativt kan definisjonen av moped i forskrift om krav til kjøretøy anvendes for nasjonale typegodkjenninger før 1. oktober 1996.

Min utheving.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

orginale mopeder blir gjerne tatt litt meir vare på. og når vi snakker om trimming så blir det gjerne dyrere synets eg...

eg kjøpte ein orginal derbi DRD som eg skal selge til sommaren 11000... om det var interesse. er så god som strøken nå.. kjøpte den for 6000 er kosta på den 10000 etter dette. men den må på visning :( skal pusse den opp snart... så då blir det prosjekt på forumet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...