Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Disconnecter Fra Internet

Anbefalte innlegg

jeg blir veldig ofte disconnected fra nette! jeeg har en lite USB chip, jeg bruker til å få net(stasjoner pc)

noen som kan hjelpe?

er dette nødvendig å vite?

USB: NETGEAR WG111v2

INFO OM DRIVER: NETGEAR WG111v2 54mbs Wireless USB 2.0 Adapter

Takk :-)

NOEN SOM KAN HJELPE MEG?

Endret av erikboy95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra det du beskriver anntar jeg at det er snakk om en trådløs for bindelse. ustabil forbindelse over trådløst nettverk er som regel knyttet til dårlig signalkvalitet, så det er det første jeg ville undersøkt.

google etter programmet "inSSIDer". Det er gratis og vil lage en fin liten graf som viser signalstyren til ditt nettverk plus kartlegge andre nettverk i området som kan lage interferens og svekke ditt eget signal.

Start programmet, trykk på start scan, og la det gå i 2-3 minutter. Så tar du et screenshot av det og legger det ut her på forumet så vi kan få se hvordan det ser ut. Hvis problemer ligger i dårlig signalstyrke så vil vi sansynligvis kunne se det fra grafen og evt. foreslå mulige forbedringer.

-Stigma

Lenke til kommentar

Fra det du beskriver anntar jeg at det er snakk om en trådløs for bindelse. ustabil forbindelse over trådløst nettverk er som regel knyttet til dårlig signalkvalitet, så det er det første jeg ville undersøkt.

google etter programmet "inSSIDer". Det er gratis og vil lage en fin liten graf som viser signalstyren til ditt nettverk plus kartlegge andre nettverk i området som kan lage interferens og svekke ditt eget signal.

Start programmet, trykk på start scan, og la det gå i 2-3 minutter. Så tar du et screenshot av det og legger det ut her på forumet så vi kan få se hvordan det ser ut. Hvis problemer ligger i dårlig signalstyrke så vil vi sansynligvis kunne se det fra grafen og evt. foreslå mulige forbedringer.

-Stigma

funker ikke å ta screenshot, men det etter søket står det

Network Name (SSID) Signal

********* 81%

**** 57%

***** betyr navnet! f.eks **** = kåre

Lenke til kommentar

Prøv å finn ut hvor feilen ligger - den KAN som nevnt før her skyldes

dårlig signal til USB stick'n som du bruker eller interferens/forstyrrelser

på akkurat den kanalen som ruteren og din USB stick kommuniserer over. Det kan også skyldes

problem direkte relatert til rutereren din, eller det kan rett og slett ha noe med

hvilke programmer du kjører på maskinen eller hvordan ruteren er satt opp. Det er mao. MANGE mulige feilsteder og ennå flere mulige årsaker så her gjelder det å være systematisk (slik det alltid er når en skal lokalisere og rette feil).

Jeg ville først forsøkt å skifte kanal på ruteren til f.eks noe annet enn det

som de fleste leverandører setter den default opp til (f.eks noe annet enn 6,7,11).

Kikk gjennom manualen på ruteren din og prøv. Virker ikke dette så prøv å koble en kabel direkte mellom pc og ruter og se om det virker stabilt over en periode da. Er svaret på dette siste ja, så er det USB stick'n som er problemet og du bør kanskje vurdere å investere i en ny.

Er svaret nei - dvs. du mister forbindelsen til internett også via kabel, ja så ligger

feilen enten på ruter eller i noen "sære" programmer som kanskje stjeler båndbredden din

(f.eks torrent klienter som ikke er satt opp fornuftig).

Lykke til med feilsøkingen...

Lenke til kommentar

-Stigma

funker ikke å ta screenshot, men det etter søket står det

Network Name (SSID) Signal

********* 81%

**** 57%

***** betyr navnet! f.eks **** = kåre

1) Hva er det du snakker om når du sier f.eks. 81% ?? Det finnes ingen slikt mål for signalkvalitet i inSSIDer. Mener du kanskje at et av nettverkene har en RSSI på -81Db? Det er noe helt annet i så fall.

2) Du må nesten fortelle oss hvilket av disse to nettverkene som er ditt for at målingen skal ha noe mening. Om du ikke vil si hva de heter så er det ett-fett for oss, men vi må vite hvilket som du prøver å koble deg til. Hvis det stemmer at du så feil på RSSI tallet så kan jeg ihvertfall si at nettverket på RSSI -81Db vil du neppe klare å koble deg til pga. dårlig signal, eller det vil være ustabilt. Det andre nettverket på RSSI -57Db er middels bra, og bør fungere uten problemer vil jeg tro dersom det er dette du bruker i stedet.

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...