alexio Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 I dag tidlig når jeg skrudde på pc'en merket poppet abits "Hardware Doctor" opp som vanlig. Jeg så umiddelbart at rpm "boksen" sluttet å vise rpm og pc'en ble veldig stillegående... redd som jeg var titta jeg inni pc'en og fanty ut at cpu-vifta ikke gikk rundt.. Så av med pc'en og tenke Etter et par minutter skrudde jeg på en gang til, men denne gangen fjernet jeg "Hardware Doctor" fra Oppstarts-mappa. Etter enda en reboot dukket ikke programmet opp og pc'en durer og går videre.. Mitt spørsmål er da: Hvorfor skjer dette? Dette er jo abits eget program og alt sånt! Tingen er at jeg har hatt hovedkortet og dette programmet i 4 dager nå, så jeg lurer på hvorfor det skjedde akkurat nå? Specs: Abit NF7-S v. 2.0 AMD XP 1800+ Volcano 11 (koblet direkte til hk) --alexio Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Sitat I dag tidlig når jeg skrudde på pc'en merket poppet abits "Hardware Doctor" opp som vanlig. Jeg så umiddelbart at rpm "boksen" sluttet å vise rpm og pc'en ble veldig stillegående... redd som jeg var titta jeg inni pc'en og fanty ut at cpu-vifta ikke gikk rundt.. Så av med pc'en og tenke Etter et par minutter skrudde jeg på en gang til, men denne gangen fjernet jeg "Hardware Doctor" fra Oppstarts-mappa. Etter enda en reboot dukket ikke programmet opp og pc'en durer og går videre.. Mitt spørsmål er da: Hvorfor skjer dette? Dette er jo abits eget program og alt sånt! Tingen er at jeg har hatt hovedkortet og dette programmet i 4 dager nå, så jeg lurer på hvorfor det skjedde akkurat nå? Specs: Abit NF7-S v. 2.0 AMD XP 1800+ Volcano 11 (koblet direkte til hk) --alexio Prøvd og flashe bios?? Hvis du bruker nyeste hardware doctor må du ha nesten nyeste bios og.. Lenke til kommentar
alexio Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 altså... Jeg har ikke gjort noe med BIOS enda, men jeg bruker programmet abit selv sendte med i bundelen.. Så hvorfor skulle da ikke det fungere? Alt fungerer helt alreit med andre temp-programmer (har bare prøvd MBM5 hittil).. Det må være noe med hardware doctor som overstyrer noe vifteopplegg da? Men kan programmer i den forstand påvirke hw?? Og hvis den kun leser av temp, hvorfor fungerer det med f.eks. MBM 5, når de alle leser av de samme målingene? (som rpm, volt og temp) En liten nøtt dette her, noen opplevd det samme? --alexio Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Kan det være et eller annet støyreguleringssystem som er på? Altså, har du sjekka om den skrur på vifta igjen etter en viss temperatur? Sikreste er vel å oppdatere programmet og biosen, så får du enkelt se om det er skjedd med vilje eller om det er en feil i det programmet du har. Lenke til kommentar
hs Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Om du har volcano 11, må det kobles til strømuttak beregnet på komponenter som hd og cd-enheter. Vifta bruker 8,5 watt tror jeg, så det er viktig å ikke koble den direkte på HK. Lenke til kommentar
alexio Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 hmm... ok.. får teste det da. Men det står ingen ting i bruksanvsisningen heller.. samma det.. får bare prøve.. --alex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå