kake_fisk Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Dette trend microscan søppelet hadde skrudd seg av, så jeg fikk et virus. Men aner ikke hva det kommer fra. Jeg fulgte veiledningen på forumet og scannet med mbam og combofix. Mbam loggen finner du i vedlegget under, men det kom aldri noen combofix logg. Har prøvd flere ganger. Jeg må bruke en selvlagd nettleser for å kunne gå på nettet med den infiserte PC-en, FF3 og IE8 funker ikke. Så er det noen som har noen ideer til hva jeg kan gjøre? Takk. mbam-log-2010-08-11 (00-17-44).txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Oppdater MBAM og kjør en ny rask skann Sjekk også at ikke det er satt proxy på nettforbindelsen (kontrollpanel->alternativer for internett->Tilkoblinger->LAN-innstillinger) Ang. Combofix-logg: Sjekk om det ikke ligger en combofix.txt fil under c: Hvis ikke: Last ned Hijackthis. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster. Endret 11. august 2010 av norbat Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Det var ikke noe C:\Combofix.txt, men den lagde en snarvei til Min Datamaskin og en mappe kalt Qoobox eller noe, tror jeg. Uansett, har lagt ved en ny mbam logg og hijack loggen. mbam-log-2010-08-11 (15-08-53).txt hijackthis.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det er ikke noe tegn på malware i loggen. Kjenner du til proxysettingen 192.168.20.1:8080? Hvis ikke kan du fjerne den og se om det ikke løser nettproblemet. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Oja, da må jeg ha greid å fjerne det. Har kjørt comnbofix, malwarebytes og hijackthis flere ganger, så. Og den proxy adressen er kjent ja. Men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Fungerer FF og IE på nett igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå