Gå til innhold

Skjermkort driver


nikolaim

Anbefalte innlegg

Min splitter nye pc, kjørte for ikke lenge siden sitt første spill. SCII gikk på fin grafikk, men det klikket en gang iblandt, og skjermen ble helt svart i noen sek, før jeg igjen kom tilbake til spillet. Jeg tenkte at dette kankje kan skyldes gammle drivere, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal laste ned. Kan noen hjelpe? :)

Jeg har dette skjermkortet: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Punkt 2 og (4) 5 er ikke nødvendig. Jeg velger dog selv å gjøre dette samt tipse andre i å gjøre det samme. Når det gjelder avinstallering av drivere og programmer, er det kjent at Windows gjør disse tingene sånn halvt om halvt. Last ned drivere fra Game.AMD eller fra XFX PS: Husk å velge riktig operativsystem PPS: Det sies at det er best å registrere seg og laste ned driver fra XFX sin hjemmeside. http://game.amd.com/it-it/drivers_catalyst.aspx http://xfxforce.com/en-us/Help/Support.aspx Last ned Guru3D - Driver Sweeper http://www.guru3d.com/category/driversweeper/ PS: Velg No-Installer og pakk ut til skrivebordet. Start installasjonen av den nye driveren. Når du får valget mellom å installere eller avinstallere, velger du å avinstallere alle ATI skjermdrivere. Restart maskinen og logg deg inn i sikkermodus http://www.hardware.no/artikler/sikker_modus/3380 Start opp Driver Sweeper Sett en hake i ATI-Display Klikk på Analyse Se til at det er hake i alle filer funnet Klikk så på Clean Restart maskinen og logg deg på som vanligt. Start installasjonen og installer ATI driverene. PS: Velg Xpress Install, som er den beste og enkleste måten å installere driveren på.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

uff, er redd for å gjøre noe feil... kan du finne akkorat den driveren jeg trenger å last ned? og hvordan starter jeg dataen i sikkerhetsmodus? er du sikker på at du har sett det i riktig rekkefølge? skal jeg virkelig installere den nye driveren før jeg avinstallerer den gamle?

Lenke til kommentar

uff, er redd for å gjøre noe feil... kan du finne akkorat den driveren jeg trenger å last ned? og hvordan starter jeg dataen i sikkerhetsmodus? er du sikker på at du har sett det i riktig rekkefølge? skal jeg virkelig installere den nye driveren før jeg avinstallerer den gamle?

 

 

Først downloader du riktig driver. Den siste offisielle versjonen finne du på produsentens hjemmeside. www.amd.com. Bruk menysystemet på høyresiden. Velg Desktop Graphics, HD series, Radeon 5xxx series og ditt operativsystem, så blir du sendt til en download side.

 

Etter download, hent ned driver sweeper fra Guru3d.com, som nevnt tidligere.

 

Avinstaller tidligere versjon av Catalyst driver.

Restart maskin

Installer Driver Sweeper og start programmet

Marker ATI og velg Analyse

Den finner helt sikkert mange filer. Velg at disse skal fjernes.

Restart maskin

Installer siste versjon av catalyst som du downloadet tidligere (10.7 i skrivende stund)

Lenke til kommentar

er noe feil... når jeg installerer driveren og er har trykket på fullfør, kommer en error opp. hva skal jeg gjøre? :/

erroren sier: No ATI graphics driver is installed, or the ATI driver is not functioning properly. Please install the ATI driver appropriate for your ATI hardware.

Lenke til kommentar

Jeg har nå formatert datan i håp om at det skulle fikse problemet, now det gjorde. Jeg installerte den nyeste versjonen av catalyst, fra en side jeg ble sendt til av cd'n. Filen jeg lastet ned og installerte het : 10-7_vista64_win7_64_dd_ccc_enu

Nå har jeg satt oppløsningen på det høyeste som går ann ( 1920 x 1080 ), men fortsatt er det mye svart rundt bildet på skjermen og bildet er noe uklart, så det virker ikke som at oppløsninger er det det står at den er. Har noen en ide om hva som er feil? noe feil med driveren, eller noe annet?

Endret av nikolaim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...