Ideal Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Som vanlig klarte ingen her å svare på dette. Daukjørt bil = Sot i ventilene, lavere motoreffekt Endret 18. august 2010 av Ideal Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Som vanlig klarte ingen her å svare på dette. Daukjørt bil = Sot i ventilene, lavere motoreffekt Som vanlig leser ikke enkelte side 1 før de begynner å skrive innlegg. Dvs at bilen har blitt kjørt med lave turtall, høyt gir. Aldri blitt dratt ut litt på gira for å få fart, eller "blåst rein" som man kaller det. Dette gjør at det samler seg mye sot i bilen (nøyaktig hvor veit jeg ikke, men regner med et sted i eksosanlegget) som igjen kan gi dårligere opplevd motorkraft. Kommer sikkert noen og skriver noe mer vitenskapelig enn det jeg har klart. Får å unngå dette, bør bilen dras ut på gira en gang i blant. For de fleste er ikke dette noe problem, da man som regel gjør dette for å akselerere inn på motorvei. 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Som vanlig leser ikke enkelte side 1 før de begynner å skrive innlegg. Ingen har svart riktig på dette på side 1. Diskusjon.no er preget av enorm inkompetanse på bilsidene, og folk vet generelt ikke hva de snakker om. Gå hjem og vogg, dere kan jo ingenting! Endret 18. august 2010 av Ideal 1 Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Ok, nå skjønner jeg bedre at det er ventilene som blir sotet ned. Lavere motoreffekt har allerede blitt nevnt før. Takk for at du understreket den detaljen. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Som vanlig leser ikke enkelte side 1 før de begynner å skrive innlegg. Ingen har svart riktig på dette på side 1. Diskusjon.no er preget av enorm inkompetanse på bilsidene, og folk vet generelt ikke hva de snakker om. Gå hjem og vogg, dere kan jo ingenting! leste du svaret mitt herr fagbrev? din konklusjon er at sotede ventiler er det eneste som kan dra ned motoreffekten på en eldre motor. "javel" 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Nei, men det er det begrepet daukjørt handler om. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Som vanlig leser ikke enkelte side 1 før de begynner å skrive innlegg. Ingen har svart riktig på dette på side 1. Diskusjon.no er preget av enorm inkompetanse på bilsidene, og folk vet generelt ikke hva de snakker om. Gå hjem og vogg, dere kan jo ingenting! Haha! +1 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 anbefaler du fortsatt folk å gjøre dette altså? tenninga skal være justert (fra fabrikk) etter hva slags bensin du skal bruke. hvis motoren din fusker hele tiden må du bare justere den. Nå tror jeg heller det er noe annet som gjør at motoren din ikke går rent.... Du får ta å lese litt om GDI før du kommer med svar. Er et helt normalt problem på alle gdi-motorer. Og nei såklart anbefaler jeg ikke folk å stå iro i flere minutter på sperren, men å gjøre det i fart er ikke akkurat noe problem.. Dessuten merker jeg god forskjell etter "opprenskningen". Da ligger den ikke på 600rpm og rister, men på 750 og har det strålende. ps. Jeg er mekaniker og akkurat gdi merker jeg at jeg kan bedre enn deg... Lenke til kommentar
Asken Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Samma her. Drar den forholdvis ofte opp mot 6.5k, men man bør huske på å vente til bilen er varm da. (Btw, det røde begynner på 6.5, går opp til 8k) Honda V-tec på 7k (beklager offtopic) Heller toyotas 2zz-ge med rødlinje på litt over 8k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå