Nik0 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Min Civic VTEC starter vel rødmerkinga på 7k og stopper på 9k. Herlig når VTEC'en slår inn på rundt 4200 o/min, rykker bakover. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hehehe.. Som min far gjorde på sin gamle bmw som var rimelig daukjørt av tidligere eier: 1. La motor bli varm og god 2. Stå i ro et sted 3. Ligg på turtallsperren over lengre tid, helt til eksosen går fra sort til grå til nesten vekke 4. Kvikkere bil! Han sa at det faktisk hjalp meget mye på den bilen, men om det er så sunt vet jeg ikke Lenke til kommentar
makila Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Ting kan jo bli jævlig varmt når man holder på sånn da. Er ikke akkurat mye luftgjennomstrømning når bilen står stille. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Ja det jeg tenkte på også Derfor jeg gjør det i 80kmt Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Generelt bør man vel unngå å jokke på turtallsperra Det er litt som å yppe seg til bråk på byen... Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Tja jeg gjør det fordi jeg merker forskjell. GDI-motoren som står i min bil er laget for 100oktan og vis den ikke får det, så soter den ned. Dette merker jeg godt på tomgangen pga det er innsugsspjeldet som styrer denne, og derfor trenger det å bli blåst reint til tider og utider Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg kjøpte min Renault Laguna 2004 dCi brukt. Den ble gubbekjørt før meg. Mulig jeg bidro med litt, men jeg har også akselerert med høyt turtall til tider. Etter ca. ett år ble EGR-ventilen tett. Den ble sotet ned og turboen kuttet ut. Reparasjonen kostet 8000 kr (turboen var uskadd). Jeg fikk beskjed av Bilia å blåse den ren, akkurat slik det ble beskrevet i denne tråden. Nå prøver jeg å blåse den ren ca. én gang i måneden. Norske veier er ikke akkurat egnet for 80 km/t og sjettegir. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Turteller er for pyser. 1. Hold gassen inne til du treffer turtallssperren. 2. Gir. 3.???? 4. Fortjeneste. Mitt motto! Hmm, 14 år ? Sier vel sitt Voksen, sier vell enda mer. Har faktisk kjørt en del bil Endret 15. august 2010 av Wizzlee Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Voksen, sier vell enda mer.Har faktisk kjørt en del bil Enten bløffer du i profilen, bløffer her eller har kjørt ulovlig. I profilen din står det nemlig 14 år. Så vidt meg bekjent må man være 16 år i Norge for å lærekjøre, og 15 i mange andre land. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) La si man kjøper en bil som er ordentlig daukjørt. Hva er beste måte å få litt liv i denne motoren igjen? Dra på litt og blåse ut litt dritt innimellom? Kan vel ikke være særlig gunstig å dra på for hardt i starten heller. hvis en motor føles svakere enn den skal være ville jeg prøvd følgende: 1. bytte motor, gir og diff olje til hel syntetisk av høy kvalitet. 2. bytte tennplugger og kabler. puss på kontaktpunktene på coilen. 3. bytt luftfilter 4. kjør en laaaaaang tur på motorveien med den i høy fart og masse belastning over tid, ikke mange 10 minutters turer altså. 5. bytt motorolje igjen etter fartsetappen. hvis bilen fortsatt går dårlig kan det være dårlig kompresjon, du får kjøpt komp-måler på mekonomen og biltema og mål kompresjonen, er det dårlig kompresjon blir det dyrt med mindre det bare er topp-pakningen som har gått er mange faktorer som gjør at en motor yter dårlgiere over tid og dette med "daukjørt" er det jeg har minst tro på, mye småturer derimot med kaldstarter osv, det tror jeg er verre. Hehehe.. Som min far gjorde på sin gamle bmw som var rimelig daukjørt av tidligere eier: 1. La motor bli varm og god 2. Stå i ro et sted 3. Ligg på turtallsperren over lengre tid, helt til eksosen går fra sort til grå til nesten vekke 4. Kvikkere bil! Han sa at det faktisk hjalp meget mye på den bilen, men om det er så sunt vet jeg ikke hva slags nisseråd er dette?!?! anbefaler INGEN å gjøre dette, han troller for at dere skal ødelegge motoren deres. motoren skal IKKE gå på 7000-8000rpm uten motstand over tid. Endret 15. august 2010 av Daily-Drifter 3 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Bwahaha. Faktisk sant. Gammel E21 320 Jeg gjør dette jevnlig i 80kmt for å renske opp litt, og det virker. Men min er ikke "daukjørt" eller har "mistet effekt", men den jukser på tomgang pga sot. Kjent problem på Gdi-motorene siden de er laget for 100 oktan som soter mye mindre. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 anbefaler du fortsatt folk å gjøre dette altså? tenninga skal være justert (fra fabrikk) etter hva slags bensin du skal bruke. hvis motoren din fusker hele tiden må du bare justere den. Nå tror jeg heller det er noe annet som gjør at motoren din ikke går rent.... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Turteller er for pyser. 1. Hold gassen inne til du treffer turtallssperren. 2. Gir. 3.???? 4. Fortjeneste. Mitt motto! Godt å se at noen følger rådet jeg ga tidligere i sommer. 1 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Voksen, sier vell enda mer.Har faktisk kjørt en del bil Enten bløffer du i profilen, bløffer her eller har kjørt ulovlig. I profilen din står det nemlig 14 år. Så vidt meg bekjent må man være 16 år i Norge for å lærekjøre, og 15 i mange andre land. Derfor det og bo på landet er best. Turteller er for pyser. 1. Hold gassen inne til du treffer turtallssperren. 2. Gir. 3.???? 4. Fortjeneste. Mitt motto! Godt å se at noen følger rådet jeg ga tidligere i sommer. Rått likte det veldig godt Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Derfor det og bo på landet er best. Noen har sovet i norsktimene... Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Derfor det og bo på landet er best. Noen har sovet i norsktimene... Du var sikkert landets beste i språket i 14 alderen selv regner jeg med. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Kan godt skrive annerledes. Det er derfor det er best og bo på landet. Og har faktisk skrivevansker vis det gir deg et godt nok svar. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 hvis du venter til du treffer sperra akser du dårligere da noob 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå