Gå til innhold

Hvilke avsnitt av f.kj.l. er viktige ved reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker egentlig på f.eks. en datamaskin som jeg skal reklamere på, hvilke avsnitt ville det da være viktig å ha med for å bygge en sak om at dette har jeg rett på ifølge norsk lov.

Som Flodec sier så må vi nesten vite mer om SAKEN før noen kan si noe om hvilke avsnitt du skal henvise til. At det er en datamaskin gjør det ikke så veldig tydelig/klart.

 

Skal den heves pga mangel? Har det vært gjennomført avhjelp? Tok avhjelp for lang tid? Kan ikke selger gjennomføre avhjelp? Ble varen skadet på vei til/hos/fra verksted?

 

Hva er årsaken til at du vil heve?

Lenke til kommentar

Spørs jo hvor grundig du vil gå til verks..

 

Kapittel 1; slå fast at forbrukerkjøpsloven gjelder på det aktuelle forholdet.

 

Kapittel 4; når er det en mangel?

 

Kapittel 6; krav du har ved mangel.

 

Kapittel 10-11; regler om følger av heving/omlevering, og erstatning.

 

 

Det er litt ulike regler for litt ulike situasjoner, så det er vanskelig å plukke ut noen konkrete avsnitt på generell basis. Men reklamasjonsfristen på 2/5 år er jo viktig, også hvilke krav du kan stille når det foreligger mangel.

 

 

Er ikke jurist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...