Deaktivert Konto Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Er det noen som kan gi meg de avsnittene som er viktig å kunne sitere ved reklamasjon? For eksempel §27: 2/5 års reklamasjon, 7-dagersregelen (låneprodukt)... Bare sånn at jeg vet hva som er viktig å vise ved reklamasjon. På forhånd takk. DarkLightA Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Lettere å gi deg avsnittene som angår din sak hvis du sier noe mer om saken. Hele loven er viktig, men ikke alt er like relevant i alle saker. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Jeg tenker egentlig på f.eks. en datamaskin som jeg skal reklamere på, hvilke avsnitt ville det da være viktig å ha med for å bygge en sak om at dette har jeg rett på ifølge norsk lov. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Forresten, hva kalles de forskjellige avsnittene innenfor et paragraf? Edit: Det kalles vel ledd, kom jeg på.. Hvordan noteres sitater? Slik? §1, ledd 1-2, 4 "NORGES LOVER" ? Endret 11. august 2010 av DarkLightA Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg tenker egentlig på f.eks. en datamaskin som jeg skal reklamere på, hvilke avsnitt ville det da være viktig å ha med for å bygge en sak om at dette har jeg rett på ifølge norsk lov. Som Flodec sier så må vi nesten vite mer om SAKEN før noen kan si noe om hvilke avsnitt du skal henvise til. At det er en datamaskin gjør det ikke så veldig tydelig/klart. Skal den heves pga mangel? Har det vært gjennomført avhjelp? Tok avhjelp for lang tid? Kan ikke selger gjennomføre avhjelp? Ble varen skadet på vei til/hos/fra verksted? Hva er årsaken til at du vil heve? Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Tenker bare sjenerellt på mangel-saker. Men går gjennom loven nå og plukker ut det veg synes er viktig. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Spørs jo hvor grundig du vil gå til verks.. Kapittel 1; slå fast at forbrukerkjøpsloven gjelder på det aktuelle forholdet. Kapittel 4; når er det en mangel? Kapittel 6; krav du har ved mangel. Kapittel 10-11; regler om følger av heving/omlevering, og erstatning. Det er litt ulike regler for litt ulike situasjoner, så det er vanskelig å plukke ut noen konkrete avsnitt på generell basis. Men reklamasjonsfristen på 2/5 år er jo viktig, også hvilke krav du kan stille når det foreligger mangel. Er ikke jurist. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Informer gjerne mer om saken først, så blir det lettere å skrive noe. Det å skrive det du spørr etter på en generell måte kan fort ta lang tid og strekke seg over mange sider. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Holder på med det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå