Multiverse Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hei, jeg har et lite problem. Jeg bygde nylig en liten Mini-ITX-maskin uten DVD-stasjon, og fant plutselig ut at minnebrikken min på 8GB som jeg tenkte å bruke til installasjon av W7 var død. Problemet mitt nå, derimot, er at jeg nå installerte W7 via en annen harddisk med W7 fra en annen maskin. Den nye installasjonen virker fint, men problemet er at jeg nå ikke kan boote uten den andre disken, et problem jeg allerede var klar over men regnet med at det gikk an å gjøre noe med etterpå. (Når man installerer en ny kopi av Windows på en maskin som allerede har Windows, blir bootloaderen alltid lagt på C:) Hvordan kan jeg 1. fjerne den nye installasjonen av W7 fra bootloaderen til den andre og 2. gjenopprette/lage en ny bootloader på den nye installasjonen? På 1. tenker jeg at det bare er å bruke "delete" under "Boot" i MSCONFIG, men jeg har ikke helt klart funnet ut om hva den knappen gjør på nett etter en del googling (usikker på om den ikke gjør mer enn å bare slette den fra bootloaderen). På 2 er det jeg derimot ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre for sette opp en ny MBR... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 1. Bruk EasyBCD 2. Bruk Startup Repair. http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ss/windows-7-startup-repair.htm Lenke til kommentar
Multiverse Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Omtrent hva skal jeg gjøre i EasyBCD for å fjerne den ene installasjonen av Windows 7 fra bootloaderen? Har nå lastet ned og installert EasyBCD, og lastet ned og overført denne: http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/ recoverydisken til USB. Skal jeg bare trykke "delete" på den nye Windows-installasjonen så den blir fjernet fra bootloaderen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå