Gå til innhold

Sende SMS fra kommandolinjen

Anbefalte innlegg

Sjekk ut gammu-smsd, daemon mot MySQL :) (støtter såklart andre DBer)

Personlig var jeg tidligere fan av gammu-smsd som skrev til filsystemet i stedet for database. Da kunne man ha et perlscript som overvåket filsystemet og automagisk utførte saker og ting når telefonen mottok SMS. (Jeg skulle tro at siden gammu nå har eksistert så lenge som den har gjort at noen har laget en smartere smsd som faktisk eksekverer script selv?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult.

Har gjort et tastatur om til et "inputkort", hvor jeg har koblet flere brytere på der hvor knappene skal være, og et bash-script som lytter til keypress og utfører kommandoer alt etter hvilken "tast" som trykkes inn.

Tenkte å ha en knapp ved siden av utgangsdøren som f. eks. er slik at når madamen skal på butikken så trykker hun inn den hvis jeg ikke er hjemme, og så får jeg en melding om at "Jeg er på vei til butikken, skal du ha noe?" hehehhehe....

Er klar for flere idéer og eksempler på hva dere bruker dette til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, ser ut som en stor jobb å lage egne releer.

Hva med X10, noen som har erfaring med dette? Kan man styre dette som man vil fra kommandolinjen?

http://cgi.ebay.co.uk/Two-Relay-Module-Board-8051-AVR-PIC-Project-5V-/160434616946?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET

Dette ser lovende ut!

Har jeg forstått det riktig hvis jeg tenker at jeg kan koble denne til paralell/seriellporten på den lille grønne, og kobler input 230V på en av de "blå boksene" og output på den andre?

Det er for øvrig IN_1 og IN_2 på denne, betyr det at jeg kan styre den med to enheter?

Altså at maskin 1 og maskin 2 kan styre den? I tilfelle, kan jeg få én maskin til å skru den på, og den andre til å skru av igjen, eller bare få maskin 2 til å skru på dersom maskin 1 ikke har slått den på fra før?

Hvor lovlig er det å bruke denne typen releer rundt i hele huset?

Edit: Jeg ser nå at det ser ut som om det er to releer i ett, og IN_1 styrer om strøm fra C1 skal gå til N01 eller NC1...?

Kan dette styres fra paralell eller seriellport? Eller enda bedre; USB port?

Evt hvordan gir jeg beskjed til paralellporten å sende strøm av eller på ut i riktig pin?

Og hva er "VDD"?

Endret av reminett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...