Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP-server bak SHDSL ruter

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har satt opp en FTP-server bak en SHDSL-ruter fra Firstmile.

Jeg tror jeg har gjort allting riktig, men jeg får aldri kontakt med den når jeg prøver å logge på serveren selv fra samme pc for å teste at oppsettet er riktig. Dette gikk fint før da jeg hadde kabelmodem fra UPC. Er det noe med portforwardingen som gjør at det ikke går å connecte på egen pc, eller? Er det normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har satt opp en FTP-server bak en SHDSL-ruter fra Firstmile.

Jeg tror jeg har gjort allting riktig, men jeg får aldri kontakt med den når jeg prøver å logge på serveren selv fra samme pc for å teste at oppsettet er riktig. Dette gikk fint før da jeg hadde kabelmodem fra UPC. Er det noe med portforwardingen som gjør at det ikke går å connecte på egen pc, eller? Er det normalt?

Jeg antar den svarer hvis du bruker IP-en i lokalnettet ditt?

Lenke til kommentar

Jo vi bruker NAT, men det er nok ikke det. Siden FM modemene kan konfigureres via web, telnet, seriell, ftp, og tftp er det satt opp filter på WAN porten som dropper alle slike pakker på WAN porten. Dette kan du unngå ved å, under NAT Applications, sette det til Level 1 security, og forwarde portene som benyttes til LAN IPen på FTP serveren din.

Du kan dobbeltsjekke at disse filterene er borte ved å gå inn på meny 3.1 og sjekke at tallet 3 ikke står det. Samme med meny 11.1, sett Edit filtersets= Yes, trykk enter og du kommer inn i en ny undermeny.

Mvh,

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar

Alt er OK nå. 8)

Jeg fikk en utenfra til å prøve å logge seg på, og det gikk som ei kule.

Tidligere var det mulig for meg å logge meg på serveren fra egen maskin (serveren), men det har jeg fått bekreftet at ikke er mulig med ruter.

Man lærer noe nytt hver dag....

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...