KriB Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Hei! Jeg har satt opp en FTP-server bak en SHDSL-ruter fra Firstmile. Jeg tror jeg har gjort allting riktig, men jeg får aldri kontakt med den når jeg prøver å logge på serveren selv fra samme pc for å teste at oppsettet er riktig. Dette gikk fint før da jeg hadde kabelmodem fra UPC. Er det noe med portforwardingen som gjør at det ikke går å connecte på egen pc, eller? Er det normalt? Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Får du noen feilmeldinger? Og har du prøvd "Passive mode" når du kobler til fra lokalnettet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Hei! Jeg har satt opp en FTP-server bak en SHDSL-ruter fra Firstmile. Jeg tror jeg har gjort allting riktig, men jeg får aldri kontakt med den når jeg prøver å logge på serveren selv fra samme pc for å teste at oppsettet er riktig. Dette gikk fint før da jeg hadde kabelmodem fra UPC. Er det noe med portforwardingen som gjør at det ikke går å connecte på egen pc, eller? Er det normalt? Jeg antar den svarer hvis du bruker IP-en i lokalnettet ditt? Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Har du forsøkt å koble til utenfra (eller fått noen til å teste), og fungerer i så fall det? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Kjør serveren i passive mode, så bruker du FlashFxp, og setter på "server is behind NAT or firewall" og "use passive mode" elns. i klienten.. For Firstmile bruker NAT, sant? Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Jo vi bruker NAT, men det er nok ikke det. Siden FM modemene kan konfigureres via web, telnet, seriell, ftp, og tftp er det satt opp filter på WAN porten som dropper alle slike pakker på WAN porten. Dette kan du unngå ved å, under NAT Applications, sette det til Level 1 security, og forwarde portene som benyttes til LAN IPen på FTP serveren din. Du kan dobbeltsjekke at disse filterene er borte ved å gå inn på meny 3.1 og sjekke at tallet 3 ikke står det. Samme med meny 11.1, sett Edit filtersets= Yes, trykk enter og du kommer inn i en ny undermeny. Mvh, G. Rimala ZyXEL/Firstmile Lenke til kommentar
KriB Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Alt er OK nå. 8) Jeg fikk en utenfra til å prøve å logge seg på, og det gikk som ei kule. Tidligere var det mulig for meg å logge meg på serveren fra egen maskin (serveren), men det har jeg fått bekreftet at ikke er mulig med ruter. Man lærer noe nytt hver dag.... Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Dersom du mener å koble til egen FTP-server fra LANet mot WAN IPen er dette noe spesielt når NAT er inne i bildet. Husker ikke i farta om det støttes, men telnet inn, gå til meny 24.8 og skriv ip nat loopback on. G. Rimala Lenke til kommentar
dolav Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 fint hvis en av dere kunne skrive hvordan FTP settes opp. Jeg får det ikke til..... Dolav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå