Gå til innhold

E8400 for LAVE temperaturer?

Minsc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp skiftet kabinett og prosessorkjøler nå, og er helt forbløffa over resultatene jeg får når jeg stresstester prosessoren min. Den ligger på samme IDLE temp som før (37 grader), men når jeg kjører stresstest med Prime95 (har prøvd alle testene i over 15 minutter), så stiger ikke temperaturene mer enn til maks. 42 grader. Altså bare 5 grader forskjell på IDLE og LOAD. Har prøvd speedfan, RealTemp og Core Temp.. alle leser av samme temperatur. Jeg syns det virker for godt til å være sant! :hmm:

Men, jeg klager ikke hvis dette stemmer :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette handler om kjøling, så jeg flytter denne til kjøling-forumet ;)

Kan være målingene er korrekte, men Exxxx er kjent for å ha buggy temperatur-sensorer. Temperaturene er realistiske, så jeg ville gått ut fra at de stemmer ;) Hvilken kjøler er det snakk om?

Lenke til kommentar

Farlige lave temperaturer får du ikke før du er på tørr is og flytende nitrogen, sistnevnte med tanke på Cold bug som gjør at du sliter med å få start.

Men, det skal sies at temp sensorene til Exxx serien er billig jalla jalla, det vil si at når tempen var under 55-60 grader så var den aldri nøyaktig i det hele tatt, men straks du kryper over den grensa... Da begynner den å bli nøyaktig.

Lenke til kommentar

DaButcher: Renger med at du har PASSE bra temps i kabinettet ditt med 14 vifter?! :p

007CD: Neida, skjønner det :) Har absolutt ingenting imot lave temperaturer :D

Så det du sier er at prosessoren min egentlig kan ligge på oppimot 55 grader? Heh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...