Minsc Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hei. Jeg har nettopp skiftet kabinett og prosessorkjøler nå, og er helt forbløffa over resultatene jeg får når jeg stresstester prosessoren min. Den ligger på samme IDLE temp som før (37 grader), men når jeg kjører stresstest med Prime95 (har prøvd alle testene i over 15 minutter), så stiger ikke temperaturene mer enn til maks. 42 grader. Altså bare 5 grader forskjell på IDLE og LOAD. Har prøvd speedfan, RealTemp og Core Temp.. alle leser av samme temperatur. Jeg syns det virker for godt til å være sant! Men, jeg klager ikke hvis dette stemmer Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Dette handler om kjøling, så jeg flytter denne til kjøling-forumet Kan være målingene er korrekte, men Exxxx er kjent for å ha buggy temperatur-sensorer. Temperaturene er realistiske, så jeg ville gått ut fra at de stemmer Hvilken kjøler er det snakk om? Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Beklager feilpostinga. Håper du har rett! Det er en Scythe Ninja 2. Vifta står på fullt hele tiden. Men jeg trodde ikke dette var verdens beste kjøler.. så Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 hei, jeg hadde også¨veldig lave temperaturer med Noctua på E8400. Selv ved 4.1 GHZ, hadde jeg veldig lave temps :-) Men stock kjøleren hadde høye temps.. he he. ps. jeg har 14 vifter i kabinettet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Farlige lave temperaturer får du ikke før du er på tørr is og flytende nitrogen, sistnevnte med tanke på Cold bug som gjør at du sliter med å få start. Men, det skal sies at temp sensorene til Exxx serien er billig jalla jalla, det vil si at når tempen var under 55-60 grader så var den aldri nøyaktig i det hele tatt, men straks du kryper over den grensa... Da begynner den å bli nøyaktig. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 DaButcher: Renger med at du har PASSE bra temps i kabinettet ditt med 14 vifter?! 007CD: Neida, skjønner det Har absolutt ingenting imot lave temperaturer Så det du sier er at prosessoren min egentlig kan ligge på oppimot 55 grader? Heh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå