Gå til innhold

Videokamera for musikkartist på youtube?

Anbefalte innlegg

God dag

Har tenkt å skaffe meg et videokamera for filming av meg selv syngende, spillende på piano osv for å så legge dette ut på youtube. Skal i tillegg skaffe meg et sangannlegg (hvis noen har anbefalinger til det, er det bare å rope ut), så da må kameraet helst ha et ganske godt lydopptak for å takle det bra. Viktig med god bildekvalitet. Hadde alltids vært en bonus med HD. Har da tenkt å legge ut en video i ny og ne etter forespørsel, så da burde lagring og overføring være lettvint.

Ser for meg pris på maks 5000 kr, men er villig til å gå opp og ned hvis det er et ekstra bra tilbud. Har prøvd å lete rundt selv etter tester og slikt, men jeg syns fortsatt det er vanskelig å velge ut et kamera som er best i forhold til prisen og i forhold til mitt bruksområde. Er det noen her som har gode anbefalinger?

På forhånd, takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen?

Jeg er helt blank på dette området. Med andre ord, hvis du bare vet om et kamera som er veldig bra til denne prisklassen (kanskje ikke denne prisklassen en gang, kast ut et forslag!), vil jeg seriøst vurdere forslaget. Det fins neppe kamera som er laget nøyaktig for det jeg vil bruke til, og kun det, men det var for å veilede noenlunde. Jeg vil bare rett og slett ikke at kameraet skal ha et forferdelig dårlig lydopptak!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...