EinarB Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Måtte bytte bremsekalipper, klosser og skiver pga. det hadde hengt seg opp og alt var stål mot stål. Tok en prøvetur med alt nytt, da jeg stoppet røykte det av bremsene og skiven var begynt å bli blå. Jekket opp å prøvde å dreie rundt hjulet, det var såvidt mulig å dreie litt. Åpnet lufte nippelen å slapp ut bremseveske, da slapp klossene skiven. trykket noen ganger på pedalen og det samme skjedde igjen. eneste som hjelper er å slippe ut bremseveske gjennom nippelen. For meg virker det som en ventil som henger, som ikke vil slippe bremsevesken tilbake. Det er bare på ene siden dette skjer. Noen som har et godt tips? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 For meg virker det som en ventil som henger, som ikke vil slippe bremsevesken tilbake. Det er bare på ene siden dette skjer. Noen som har et godt tips? Kan være bremseslangen som har kollapset innvendig, så du har en løs "gummiflapp" som virker som en slags tilbakeslagsventil og ikke slipper bremsevæska tilbake. Har bilen ABS kan det vel være noe feil her også, en ventil, pumpe e.l. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Bilen har ABS bremser, det er derfor jeg tror det er en ventil som henger. Nå har jeg flushet en hel flaske bremseveske gjennom uten at det var noe hjelp i. Det var en del smuss i bremsevesken. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hatt samme problem på min bil. Ny bremseslange og ingen problem siden. Lett å fikse De morkner innvendig og blir tette. Trykket fra pedalen er kraftig nok til å fylle opp stempel med væske, men det er ingen trykk som presser den ut igjen. derfor blir bremsen låst. Litt dårlig forklart. Du har tilfeldig vis ikke en ford? Dette er et vanlig problem på disse bilene 1 Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Er vekkreist på jobb nå, men helt klart prioritert å bytte bremseslangen snarest mulig da den er 12 år gammel, og kan ikke begripe hva annet det kan hvære som er årsaken. Det er ikke Ford, men Chrysler. Lenke til kommentar
Infitaliz Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Endelig! Si i fra om det løser seg EinarB. Har slitt med dette problemet selv den siste tiden. Pusset og overhalt bremsekalipper, skiftet bremseskiver og bremsevæske, ble ikke bedre. Skiftet kalipper, ble ikke bedre! Så hvis ny bremseslange er løsningen på dette blir jeg hoppende glad Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 For meg var det i hvertfall løsningen. Forbremsen virket, men slapp ikke trykket. Ene dagen ble bremsen så varm at det kom svilukt inn i kupéen. Ny slange, og problemet ble løst. Hadde også problemer med bremseslangen bak, den var så tett at bremsen ikke virket engang... 1 Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Du har tilfeldig vis ikke en ford? Dette er et vanlig problem på disse bilene +1 Ford Fiesta her. Like gøy hver gang rattet rister, og det lukter svidd i hele kabinen. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Nå er bremseslangen byttet, og alt er iorden som det skal hvære. Den var potte tett. 1 Lenke til kommentar
Infitaliz Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Her ble det ikke i orden Byttet slange og bremserør, men hjulet blir fortsatt veldig varmt. Eneste jeg ikke har byttet nå er bremseskiva, men tror ikke problemet kan ligge der. Har kjørt en stund med ødelagt mansjett, men kan ikke se at det skal gjøre noe fra eller til? Endret 29. august 2010 av Infitaliz Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Bra at det virket, EinarB Men hvor varmt er hjulet? Blir felgen så varm at du brenner deg på den? Føler du en varmebølge når du tar hånden forbi hjulet? Det er normalt at selve bremseskiven blir varm, gjerne så varm at du kan få blemmer ved å ta for lenge på den. Men felgene pleier ikke å bli mer enn lunkne, eller kanskje svakt varm. Kan det være snakk om defekt hjullager? Lenke til kommentar
Infitaliz Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Hei Med varm felg så mener jeg så varm at du kan brenne deg på den. Defekt hjullager lager lyd så vidt jeg vet, jeg har ingen slik lyd, så kan ikke se at det kan være årsaken. Endret 30. august 2010 av Infitaliz Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Da er det nok bremsen som henger, ja. Hvilken mansjett snakker du om? Mansjetten på bremsestempelet? Er ikke bare noe på bremsen som har hengt seg opp da? Noe som har låst seg fast i en stilling det ikke skal? Er det bakhjulene, kan det jo være håndbrekkwiren. Hvilken bil er det snakk om? Lenke til kommentar
Infitaliz Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Det er snakk om venstre forhjul. VW golf stasjonsvogn 1.6 1996. Jeg kan ikke utelukke at noe har hengt seg opp, men jeg kan ikke se hva det skulle være? Alt untatt selve skiva er byttet. Mansjetten er ytre mansjett på drivakslingen(?), nærmest hjulet foran på venstre side. Drivknuten er slitt og tar snart kvelden, men det vil vel ikke forårsake slik varme. Jeg ender vel opp med å må gi jobben til et verksted, men jeg kan ikke forstå hva de skal gjøre heller... Frustrert Lenke til kommentar
rublings Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Hjullageret må ikke gi fra seg lyd selv om det er dårlig. Jekk opp bilen og sjekk etter slakk. Dette gjør du ved å holde på kl. 12 og 6, og vrikke fram og tilbake. Mens du har bilen opp kan du skru av hjul og kaliper og sjekke om stempelet glir tilbake. Hvis mansjetten ikke er i orden kan det fort komme drit og rust. Det eneste som kan gjøre at bremser henger er br. slange, heng i klosse, gåent stempel i kaliper og til nød gåene magnetventiler i ABS-pumpen. Den siste er ytterst sjeldent og har bare vært borti det en gang. Endret 31. august 2010 av rublings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå